Ultimele teste EuroNCAP
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
EuroNCAP a dat astazi publicitatii rezultatele testelor la noile modelele Land Rover Freelander 2 si Suzuki Grand Vitara.
In urma acestor teste, Freelander 2 devine primul SUV compact care a primit cinci stele. Grand Vitara nu a atins aceeasi performanta, incasand doar patru stele, dar a inregistrat unul dintre cele mai bune rezultate la protectia pietonilor pentru categoria SUV-urilor compacte.
Land Rover Freelander 2
In urma impactului frontal, coloana de directie s-a deplasat orizontal, creand mai mult loc pentru sofer. Genunchii si osul femural de la ambele picioare ale soferului au fost protejati de un airbag imens. Land Rover a aratat ca airbag-urile au putut proteja pasageri de diferite dimensiuni care stateau in pozitii diferite.
Testul impactului lateral a decurs perfect pentru Freelander 2, pierzand un singur punct pentru protectia in zona pieptului.
Modelul a primit punctaj maxim atat la protectia copilului mare cat si acelui mic. Prezenta sistemului de ancore ISOFIX pentru scaunele de copii din spate nu si-a semnalat in mod clar utilitatea.
Freelander 2 are sistem de avertizare pentru centura de siguranta a soferului si a pasagerului din dreapta. La capitolul protectia pietonilor modelul a inregistrat cele mai slabe rezultate.
Protectia capului copiilor sau adultilor pietoni, in cazul unui impact, a fost practic inexistenta.
Suzuki Grand Vitara
La impactul frontal a aparut o problema grava. Airbag-ul nu a avut suficienta presiune pentru a preintampina impactul dintre capul soferului si volan. In zona pedalelor a existat o avarie care ar putea afecta labele picioarelor si gleznele soferilor. Structura plansei de bord prezinta un potential pericol pentru zona genunchilor si a femurului atat la sofer cat si la pasagerul din dreapta.
Grand Vitara a excelat la impactul lateral si la testul cu stalpul, inregistrand punctaj maxim. Avertizorul sonor pentru scaunul special pentru copii nu este valabil in toate limbile europene. Prezenta ancorelor ISOFIX nu s-a dovedit a fi bine marcata.
Sistemul de avertizare pentru centura de siguranta exista doar pentru scaunul soferului.
Bara frontala a oferit punctaj maxim la protectia picioarelor pietonilor, lucru care nu s-a intamplat cu zona din fata a capotei.
Nota:
1. Testul impactului frontal se realizeaza la viteza de 64 km/h.
2.Testul impactului lateral se realizeaza la viteza de 50 km/h
3.Testul cu stalpul se realizeaza la viteza de 29 km/h.
4.Testul protectiei la pietoni se realizeaza la viteza de 40 km/h.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Audi revine la vechiul sistem de denumire a modelelor
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Simbioză
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
Comentarii (0)