Ultimatum pentru Bentley de la VW: britanicii au cel mult 2 ani să devină profitabili

de Paul Cosma
Miercuri, 09.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Principalii acționari ai grupului Volkswagen au transmis un ultimatum către Bentley. Constructorul britanic are cel mult doi ani să scape de pierderi și să treacă pe profit, altfel va suporta consecințele. Numai că, deocamdată, șefii VW nu au spus care vor fi eventualele consecințe.

Întârzierea cu pregătirea și testarea modelelor înainte de WLTP a fost unul dintre factorii ce au determinat scăderea vânzărilor Bentley în 2018, un an deloc mulțumitor pentru britanici.

Ultimele date financiare au arătat că Bentley avea pierderi de aproape 140 de milioane de euro după primele 9 luni din 2018, iar reacțiile șefilor VW nu au întârziat să apară.

Cei mai importanți acționari, familiile Piech și Porsche, au trasat un ultimatum pentru Bentley. Constructorul britanic are cel mult doi ani să se redreseze și să obțină profit, altfel va suporta consecințele neîndeplinirii obiectivului.

Declarațiile apărute în presa germană nu au menționat, însă, și ce presupun eventualele consecințe pentru Bentley dacă nu ajunge la profit în 2 ani.

În primele 9 luni din 2018, vânzările Bentley la nivel global au scăzut cu 11%, la un total de 6.643 de unități, conform ultimelor date disponibile.

Via Automotive News

Comentarii (7)

  • Ce consecințe ? Cel mult pot da afară câțiva directori, este exclus ca VW să scoată la vânzare Bentley, este o marcă importantă pentru imaginea grupului.

    Ce înseamnă să plătești amenzi de 20 miliarde, înainte de Dieselgate, VW nu se uita la 140 milioane, erau bani de buzunar.
    10 6
  • Hunter
    Bentley din pacate a fost si ramane o gaura neagra a grupului. Degeaba a dorit Piech marca asta si s-a batut cu BMW in momentul in care Rolls si Bentley erau pe duca sa achizitioneze atat Rolls cat si Bentley (stim deznodamantul), ca prea multa plus valoarea nu a prea adus. Nici ca imagine, nici ca vanzari (care de-a lungul anilor au avut o traiectorie sinuasa). Megalomania lui Piech si obsesia sa de a avea si a controla si a creste in industria auto a avut si parti bune si parti rele. Partile rele se numesc (Bentley, Bugatti, Lamborghini). Si sa nu uitam de esecul Phaeton. Dar asta e alta mancare de peste.
    8 8
  • daca a ajuns un roman sa ii "transmita" lui Piech (Porsche) ca partile lui rele sunt Bentley, Bugatti si Lambo :))))))) nu mai zic nimic...
    16 5
  • @Hunter
    Nu inteleg de ce bagi Bugatti si Lamborghini la parti rele, amandoua marcile avand in 2017 cresteri semnificative ale profitului (record pentru Lamborghini) si crestere cu 100+% pentru Bugatti.
    Pentru 2018 nu au fost publicate rezultatele dar avand in vedere lansarea lui Urus ma astept ca si 2018 sa fie un an record.

    Iar esecul cu Phaeton este tocmai cel care a sustinut necesitatea unei marci de lux cu traditie, Bentley.
    9 3
  • Hunter
    Eu v-as sfatui sa puneti mana si va documentati un pic (si nu de pe net, wikipedia sau alte surse din astea de 5 minute) cu privire la tot ce inseamna VW si grupul VAG. Sunt destule carti si publicatii, f bine documentate, cu privire la ce a insemnat VW, urcusurile si coborasurile companiei, legatura cu Porsche, toate achizitiile facute si mai mult decat atata de ce au fost facute. Pe urma o sa intelegeti de ce unele marci au fost cumparate cu rost, cu explicatie economica concreta si alte marci cumparate/dorite asa numa, ca se pusese pata unora de a-si flexa muschii in industria auto.
    Degeaba Bugatti sau Bentley au avut nu stiu ce cresteri in nu stiu care ani. Pana au ajuns pe vanzari decente si sa scoata ceva bani, au fost ani si zeci de ani de pierderi in cadrul grupului cu privire la aceste branduri. Au rezistat si inca exista pt ca s-au incapatanat unii sa le mentina, chiar si pe pierdere.
    Asadar, parerea mea este sa vorbim in cunostinta de cauza cand afirmam ceva.
    15 5
  • consecintele sunt usor de ghicit: cei de la Bentley vor cunoaste si ei un Brexit a la VAG de sa le mearga fulgii...recte vor reloca fabrica in Europa pe undeva prin est unde vor construi viitoarele modele pe o platforma de Polo, imprumutand interioarele de la Golf si pielea cu alcantara de la Seat. Lemnul veritabil va fi important de la chinezi fiind acoperit cu cea mai fina folie "fibra de carbon" ce poate fi cumparata online de pe alibaba

    daca real Brexit, evident.
    7 3
  • Hunter, sunt total de acord ca un studiu detaliat al marcii duce la o intelegere mai buna a fenomenului, pentru cine vrea detalii.

    Cifrele pe care ti le-am dat vin din raportul financiar al companiilor respective, care arata in ultimii 3 ani cresteri de profitabilitate.
    Pentru 2018, daca ne luam dupa lansarile si cresterile de vanzari raportate, putem estima ca trendul crescator al profitabilitatii se va mentine.
    Faptul ca marcile respective au fost cumparate pe pierdere si acum sunt pe profit (tot mai mare) mi se pare o poveste de succes, si nu un esec.
    Acum ca motivele pentru cumpararea lor tin de un calcul economic rece sau de vanitatea unor oameni, asta este cancan.

    Dar cat timp rezultatul este pozitiv nu poti spune ca decizia de cumparare a fost un esec.
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru