Ultima şansă de salvare pentru Seat: restructurare de cinci ani
- Printeaza
-
Trimite pe:
SEAT se pregăteşte să facă faţă unei perioade dificile in următorii cinci ani, oficialii anunţând un plan ambiţios de restructurare, ultima şansă pentru spanioli de a exista ca brand independent. Declaraţiile au fost făcute de James Muir, noul CEO al constructorului iberic, omul care l-a înlocuit pe Eric Schmitt, în luna septembrie a anului trecut.
Muir a recunoscut ca oamenii din conducerea grupului Volkswagen nu sunt deloc încântaţi de cum merg lucrurile, iar frustrările cresc pe zi ce trece. "Aceasta este ultima barcă de salvare pentru Seat. Nu are sens să ne gândim la altceva", a declarat Muir.
Cu toate acestea, el a recunoscut că grupului Volkswagen îi va fi greu să scape de Seat, fiind nevoie de un cumpărător capabil să platească celorlalţi actionari. "Nu ne vom putea baza numai pe reducerea costurilor pentru a face din Seat o marcă profitabilă. Este o bătălie dificilă, însă cred că o putem caştiga", a încheiat Muir.
Planul de restructurare presupune o exploatare la maxim a uzinei Martorell de langa Barcelona, capabilă să dea naştere în fiecare an unui număr de 500.000 de vehicule noi.
Pentru a putea deveni profitabila, uzina ar trebui sa lucreze la o capacitate de 90% şi nu 60%, cum se situează în prezent.Pentru a remedia acest aspect, spaniolii plănuiesc producţia viitorului Audi Q3 la Martorell, din 2011. SUV-ul compact ar urma să fie asamblat în aproape 80.000 de unităţi pe an.
Planul de profitabilitate pe ultimii trei ani, gândit de Seat, a esuat, vânzările fiind mai mici cu 8.5% decât cele estimate iniţial. Anul trecut a consemnat doar 336.683 de unităţi vândute pentru constructorul spaniol. Mai mult decat atât, primul trimestru al anului a adus pierderi ale profitului de 110 milioane de euro.
via - autocar
Citeşte şi...
Ultimele stiri din Industrie
-
Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. (18.04)
-
Constructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. (18.04)
-
Porsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. (18.04)
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Hyundai prezintă o nouă generație de motoare hibride: consum mai mic cu 45%
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator