Ultima ora: Opel-Magna, acord de principiu
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors si consortiul canadiano-austriaco-rus Magna/GAZ au ajuns la un acord de principiu legat de vanzarea companiei germane Opel. Informatia a fost publicata in premiera de agentia Reuters, care citeaza surse implicate in negocieri.
"Am ajuns la o intelegere de principiu. Scopul este acela de a pune la punct cat mai mule detalii legate de afacere inainte de intalnirea finala cu Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, pentru a putea sa semnam un acord chiar astazi", a declarat sursa citata de Reuters si preluata de Automotive News.
Decizia ar fi una vitala pentru Opel, in conditiile in care compania-mama General Motors este asteptata sa intre sub protectia falimentului in 1 iunie, data-limita acordata de statul american pentru restructurare. Saab, cealalta subsidiara GM din Europa, a primit astazi acordul unui tribunal suedez pentru prelungirea perioadei de restructurare cu inca trei luni.
Dupa ce in cursa pentru Opel ramasesera ieri doar doi ofertanti, Fiat si Magna/GAZ, compania italiana a dat astazi primele semne de retragere.
Sergio Marchionne, administratorul delegat al companiei italiene, declarase in aceasta dimineata ca este inca interesat de Opel, "insa nu in conditiile in care se cere mai mult decat s-a cerut pana acum"."Natura urgenta a situatiei nu poate sa puna Fiat in situatia e a-si asuma riscuri extravagante. Este cel putin incorect ca cineva sa astepte ca Fiat sa puna la bataie fonduri in conditiile in care sursele de finantare a grupului in discutie raman necunoscute", spunea Marchionne in aceasta dimineata.
via | Automotive News | Reuters
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
E adevarat ca integrarea platformelor care practic era inceputa cu motoarele si Punto/ Corsa sau chiar platforme / motoare comune la Croma / Saab / Alfa 159 era un pas inainte dar nu inseamna ca era singura cale.
Pe de alta parte s-ar putea ca pasul asa sa fie norocul lui Fiat ca nu si-a atarnat o piatra de gat.
GM e foarte reticent sa mai discute cu italienii dupa ce le-au dat 2 miliarde pe o inginerie financiara si dupa ce in US s-au aliat cu dusmanul de moarte Chrysler iar Guvernul German si-ar fi inghitit greu orgoliul de cei mai mari fabricanti de masini in fata celor cu eticheta de cei mai putini fiabili.
Alta problema ar fi ca daca Fiat pierde, rateaza una din caile spre piata rusa; desi a pus piciorul acolo, intrarea cu Opel ar fi fost de mai mare succes. Cum Magna e asociata in afacere cu niste rusi cred ca e clae ca Italienii pierd o sansa.
Greu de explicat...
Exact ca la poker, Fiat nu a mai putut sa acopere miza si au fost super nesimtiti nevenind la intalnire.
Nevenind la intalnire au dat dovada de nesimtire crasa care nu are nicio scuza pe lumea asta.
Din pacate pentru Fiat nu are tehnologii care ar putea sa tenteze pe Opel sau GM, in schimb acestia au cam ce nu are Fiat.
Nici macar de motoarele diesel produse de Fiat, punctul lor forte, nu mai este nevoie, GM detine de ceva timp Vm Motori care fac motoare diesel foarte reusite
Pentru ca decizia o iau americanii, asa cum a zis si Maka, GM nu-si permite ca tehnologia lor sa ajunga si la Chrysler.
Magna va avea pachetul majoritar, GM 35% iar angajatii Opel 10%.
Trebuie sa fii unul din cei mai incuiati oameni din lume sa zici ca "Fiat nu are tehnologii". Fiat s-a comportat ca un adevarat competitor, a zis PAS, ca tot ai zis de poker.
Pentru cei care nu stiu FIAT este la ora actuala cel care face motoare pentru Ferari Formula 1, Ferrari Automobile comerciale, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Opel, Saturn (una din cele mai economice masini de familie din SUA) si lista poate continua cu TEHNOLOGIILE lor inovatoare in materie de INJECTIE. Oare cine dracu e FIAT asta pe planeta ? Nu exista motoare pe planeta mai economice si mai fiabile ca cele facute de FIAT, draga domnule draga. Noua plaja de motorizari este unica in lume si nimeni nu-i poate concura.
In alta ordine de idei, porcaria asta de alianta nu cred ca va fi aprobata de cancelarul Germaniei decat daca vor ingroparea Opel sau poate trecerea lui sub stapanire Rusa pana-si rezolva niste datorii fata de ei. Probabil asa isi achita Germania niste taxe pe gazul rusesc pt urmatorii 10 ani. Nu cred ca intr-o alianta Austriaco-Rusa, austriecii sunt cei care conduc =)) Rusii nu se baga niciodata intr-o combinatie in care nu au ei puterea de decizie.
Multumim pt stire.
Problema e ca nemtii sunt interesati doar ca fabricile Opel (mai ales cele din Germania) sa mearga, oamenii de acolo sa nu-si piarda locurile de munca. Nu-i intereseaza ce masini se vor construi in acele fabrici.
Referitor la negocierea cu FIAT, Marchione a spus ca nemtii au venit cu cereri suplimentare de bani fara insa ca sa puna la dispozitia FIAT situatia financiara exacta in care se afla Opel. In conditiile astea Marchione a considerat ca FIAT ar merge la risc ("risc extravagant" :D) daca ar accepta orbeste conditiile guvernului german. Mie tare mi-e teama sa nu fie o manarie de-a rusilor la mijloc :D.
Acum, pt Opel-istii de aici, nu mai fiti asa disperati, nu mai huliti aiurea FIAT. Stiu ca va bagati unghia in gat pt ca FIAT a ajuns intr-o astfel de pozitie dupa ce acum 5-6 ani era sa de-a faliment (din cauza lui GM SUA, pt cine nu stie, care incepuse de pe atunci sa se scufunde, in primul rand datorita politicilor financiare pt angajati mult prea optimiste fata de concurenta; in SUA, salariile si asigurarile de la GM si Crysler erau mult peste cele practicate de constructorii europeni si japonezi cu fabrici acolo).
Aici nu e vorba de un meci Steaua-Dinamo, unde suporterii "caftesc" (in cuvinte, cei drept :D) unii pe altii, iar jucatorii se duc si asculta o manea impreuna dupa meci :D. E vorba de viitorul marcii Opel, pt ca asta ne intereseaza pe noi. Ar fi pacat ca o marca cu traditie ca Opel sa dispara in timp ce marci ca Kia, Hyundai, Tata, etc. sa prospere. Sa speram ca si Magna este interesata sa pastreze Opel pe piata.
Eu nu am zis ca Fiat nu are tehnologii, am zis ca nu au ceva care sa tenteze, ceva ce nu are nimeni.
Vad ca esti repetent rau de tot.
Ce motoare face Fiat pentru Opel ? Sa nu-mi zici ca ca 1.3 si 1.9 pentru ca o sa rada lumea de tine.
Chiar daca sunt de origine Fiat le produce Opel singur, nu le cumpara.
1.9 in fabrica de la Kaiserslautern - Germania
1.3 in fabrica de la Bielsko Biala - Polonia.
Saturn ?? Ce motoare face Fiat pt Saturn ? Te droghezi cumva ? Iti place sa bei si sa scri pe internet ?
Ia sa vedem daca te pricepi sau doar gura e de tine.
Numeste 3 dintre ultimele tehnologii produse de Fiat.
- Primul motor turbo diesel cu injectie directa de tip common-rail: 1997 Alfa 156 2.4JTD
- Primul motor turbo diesel cu injectie directa Multijet: 2003
Se pare ca pt Multijet 2 si FIRE, care tb sa apara la sfarsitul anului, vor patentate de catre FIAT, acesta dorind sa evite astfel situatiile din trecut cand noile tehnoligii care a venit au fost repede "adoptate" de catre concurenta.
GM si Opel in schimb, produc masini extraordinare, de o tehnologie ne mai vazuta si ne mai auzita de nimeni, de accea se poate spune ca aceasta lipseste cu desavarsire. Dar totusi, Opel are niste masini extraordinare, de accea, cele 2-3 miliarde pierderi anul trecut si scaderea vanzarilor cu peste 75% se poate pune pe seama prostiei cumparatorilor care prefera alte tipuri de masini sau de la alti producatori. Este evident ca motoarele Multijet pe Corsa si cele Isuzu de pe Astra nu sunt nici de provenienta Fiat si nici Isuzu fiind motoare produse de rasa martiana pentru Opel.
Auzi amice, crezi ca ne este foarte greu si noua, altora de pe aici sa scriem toate tampeniile care ne trec prin cap intr-un anumit moment? Adica da intelegem ca esti fan Opel, dar ar trebuie sa te intereseze binele companiei si mai ales traditia lor, dar cel mai important nu este sa uiti de viitorul companiei Opel. Daca esti fan cu adevarat te-ai gandi la care este cea mai buna solutie si ne-ai impartasi-o si noua. Tine minte ca viitorul companiei este cel mai important si nu tine de mandrie, lacomie sau mai ales prostie, tine de pasiune si de intelegerea reala a problemelor companiei Opel (sau problemelor cu care se confrunta compania Opel daca vrei :).
Poate iti da gandit ceea ce am avut eu de spus. Si scuze ca-ti spun nu sunt nici frustrat si nici nu ma intereseaza cine cumpara sau vinde aceasta companie. Daca dispare Opel sau nu... sigur nu imi afecteaza viitorul, dar asta nu inseamna ca-i doresc raul. Au o traditie, o istorie si am gramezi de prieteni care sunt fani Opel. Nici unul dintre ei nu stie de ce este fan Opel sau de le place Opel, dar este mai usor sa te iei dupa altii decat sa gandesti singur.
Neo-galaxie tata se vede ca suferi, ce nu-ti convine ... faptul ca nu se coboara toti in mediocritatea Fiat, ce te doare pe mana cui ajunge Compania X sau Y ?
Vezi de macaronari tai care cica fac masini, cau au fost de 2 ori in faliment si nici nu era Criza. :) :) :)
Schumi tata, esti roman sau turc ? Sti sa citesti ?
Deci esti repetent si te dai destept :) :)
Am zis - printre ULTIMELE tehnologii.....
Tu vi sa-mi povestesti ce a fost acum 80 de ani, sau poate e adevarat fiat a ramas pierduta in timp :) :) :)
Oricum, esti cam varza. Ma bucur ca nu-ti place FIAT :D.
FIAT daca nu face rost de bani lichizi, moare in 2009-2010 !!!!
Nu ati vazut prostia cu VW-Porsche, cum Porsche s-a aflat aproape de faliment 3 zile ???
olecutica de logica, please !
Bravo MAGNA !
http://www.antena3.ro/economic/companii/grupul-canadian-magna-invingator-in-lupta-pentru-preluarea-opel_72643.html
===============================================
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5733544-cine-este-magna-international-compania-care-pare-favorita-lupta-pentru-preluarea-opel.htm?cfat=
Magna International este un nume de care s-a auzit des in ultima vreme, fiind in pole-position pe lista celor trei companii care vor sa preia Opel.Dar cine este totusi Magna? Compania a luat nastere acum 36 de ani la initiativa unui austriac care a fugit in Canada cu doar 200 de dolari in buzunar, ajungand de la un atelier de vopsitorie, la o companie cu 70.000 de angajati, gata sa preia unul din producatorii auto cei mai cunoscuti.
Magna nu ar fi existat fara austriacul Frank Stronach, alias Franz Strohsack, nascut in 1932. La 14 ani a renuntat la scoala, iar la 22 de ani a plecat in Canada. A lucrat la un atelier de scule, a fost chiar si scafandru, iar in 1957 a creat compania Multimatic. Un deceniu mai tarziu Multimatic a fuzionat cu compania Magna Electronics, iar in 1973 a luat nastere Magna International care a crescut fulgerator in urmatorii ani, producand o multime de componente auto, de la sisteme de franare la tablouri de bord.
Magna a capatat putere financiara si a cumparat o serie de mici producatori europeni de componente, dar si holdingul austriac Steyr-Daimler-Puch care detinea o linie de asamblare la Graz, Austria. Astfel, Magna a devenit si producator auto, astazi construind cateva modele BMW, Jeep, Saab, Mercedes si Chrysler.
Un oficial german a declarat ca Magna este favorita in preluarea Opel, deoarece are cel mai convenabil plan. Ceilalti doi competitori sunt Fiat si fondul de investitii RHJ International. Se pare ca si General Motors prefera sa vanda Opel catre Magna, de teama ca daca Fiat ar prelua Opel, s-ar face concedieri masive.
Magna are in prezent 70.000 de angajati raspanditi in peste 320 de centre de productie din 25 de tari. Traverseaza vremuri grele din cauza crizei, inregistrand pierderi de 200 milioane dolari in primul trimestru si o scadere a vanzarilor de 46%, spre 3,6 miliarde dolari. Interesant este ca totul se intampla din cauza degringoladei de la General Motors care este cel mai important client al Magna (19% din vanzarile companiei canadiene).
Magna depinde mult de GM, dar asa s-a intamplat si la inceput, deoarece in 1960, prima comanda importanta pentru micuta companie a austriacului a venit de la GM.
Magna are totusi ambitii mari, dispune de 1,7 miliarde dolari lichiditati si mai poate plusa cu 1,9 miliarde printr-un credit. Canadienii s-au aliat cu rusii de la GAZ pentru oferta facuta Opel.
============================================
FIAT nici nu mai trebuia sa se inscrie :) :) :)
Au luat teapa................acum sar pe SAAB, care vor fi luati de koenigsegg :)
si-i vor paste falimentul !!!
Ai putea face bani buni din previziuni ale viitorului.
Economist trebuia sa te faci tu
Sistemul botezat Multijet la Fiat exista si la alti producatori si este proiectat de Bosch.
Motorul Multijet nu era ceva atractiv pentru GM; ei au oprimit drepturile asupra acestei tehnologii atunci cand au fost nevoiti sa plateasca 2 mld dolari italienilor. De atunci isi produc cu drepturi depline motoarele care sunt instalate pe Opel.
Cat despre "tehnologia" FIRE - este numele de botez al gamei de motoare mici de la Fiat (1,2 Benzina).
Chiar si fara acest patent Fiat are o multime de inovatii tehnologice in panoplie incat sa crezi ca e o firma care nu are tehnologii sau proiecte atractive trebuie sa fii foarte lipsit de cultura auto.
Mai zi odata. :)
Faptul ca FIAT nu detine nici un patent pt common rail/injectie directa este numai vina lor ca nu au fost destul de destepti la momentul respectiv sa faca acest lucru. Ma refer aici la MODUL DE IMPLEMENTARE common rail/injectie directa.
Motoarele FIRE implementeaza o noua tehnologie numita Multiair, la care FIAT lucreaza de ceva ani. La asta ma refeream. Initial va fi implementata la motoarele mici. Exista detalii pe net despre Multiair. Pentru aceasta tehnologie ca si pt Multijet 2, FIAT intentioneaza sa obtina patente.
Problema principala e ca Magna NU E CONSTRUCTOR DE AUTOMOBILE SI NICI N-A FOST VREODATA. Faptul ca produce componente pentru diverse marci nu conteaza intrucat multe din aceste componente sunt creata de firmele in cauza, iar apoi sunt produse sub licenta de diverse alte firme ("furnizorii"). Ca exemplu, si pe la noi se produc componente pentru Mercedes si tot felul de alte marci, dar nu va imaginati ca noi am conceput piesele respective.
La fel si cu Magna: niciodata n-au conceput un automobil si ca urmare nu au cercetatori, nu au centre de cercetare in inginerie, nu au designeri, nu au proceduri de lucru intre diversele departamente implicate in crearea unei masini. Opel facand parte dintr-un concern nu are nici el toate astea pentru ca multe lucruri se fac centralizat (adica un concern are un centru sau vreo cateva de cercetare - nu multe - si acolo se concep modelele tuturor marcilor care fac parte din concernul respectiv).
Ca atare prevad o serie de "experiente" cu rezultate proaste spre dezastruoase.
Despre faptul ca rusii sunt implicati in conducere nici nu mai vorbesc; conceptele manageriale rusesti sunt faimoase in toata lumea... Poate s-or apuca sa faca tancuri, mai stii!
Eu din cate stiu Fiat nu detine patentul pt CR din cauza ca l-au vandut ca erau constransi de situatia financiara. Se poate sa nu am dreptate
vorbim mai tarziu. FIAT da faliment curand.
Iar Opel e pe val, INSIGNIA merge bine, e lider la vanzari in clasa sa in Europa, noul Astra apare curand.............
Pe cand FIAT ciu-ciu lei, nu au avut de unde sa scoata 700 milioane euro cash............de asta si se gandesc ca ferreri sa iasa din F1, cheltuieli prea mari, rezultate minore.
nu ma bucur pentru ei, ca si Honda s-a retras, si BRAWNGP ii bate de-i asculta cu urechea :)
pa.
Practic oricine ar cumpara trebuie sa schimbe produsele si costurile cu care sunt realizate acestea incat sa schimbe situatia finainciara a producatorului, ceea ce inseamna ca pe langa costurile initiale noul actionar majoritar trebuie sa aiba banii pentru a sustine structura aceea timp de cativa ani si expertiza pentru a o schimba pe calea cea buna spre inima clientilor.
In conditiile astea cred ca Magna e mult mai putin calificata decat Fiat, iar Fiat dupa volumele de vanzari in Europa a avut mult mai putin succes la aatrage clienti decat Opel. Poate implicarea rusilor ramane un "Joker" bun pentru ca s-ar putea deschide accesul catre o noua piata desi sa produci si sa vinzi in Rusia e cu totul altfel decat in Europa. Acolo se fura mult si productivitatea e mult mai scazuta, iar suma de care dispun oamenii pt o masina e mult maimica decat in Europe Centrala (de ex).
Pana la urma, e greu sa tragi concluzii, dar cel putin 2 ani bine nu va fi pentru niciunii din preluarea asta.
S-au dus la producatorul lor cel mai mare de componente cu ideea, Magneti Marelli, dar acestia nu au putut proiecta ceva care sa poata fi folosit in comercializarea masinilor (injectoarele calculate ieseau f mari) si asa Fiat a fost nevoit sa se adreseze altui specialist, Bosch care a si avut banii si expertiza sa investeasca in cercetare incat sa ajunga cu produsul in faza comerciala. Patentele toate sunt ale lui Bosch si prima masina care a beneficiat de tehnologia lui Bosch a fost Alfa 156 1,9 JTD - 1997
In 1995 in Japonia Denso dezvolta idee tehnica si a lansat primul motor commonrail dar nu pe un autoturism ci pe un vehicul comercial (Isuzu parca).
De aceea in toate comunicatele Bosch veti vedea ca fac afirmatii doar despre primul sistem cr de pe autoturisme. Ca sa poata ramane adevarata afirmatia "primul".