Ultima ora: Dacia opreste productia timp de 18 zile
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Criza economica actuala se resimte tot mai mult si in interiorul Dacia. Constructorul roman surprinde astazi cu o decizie soc care vine sa confirme vanzarile slabe ale companiei.
Oficialii romani au declarat ca uzina de la Mioveni isi va inchide portile timp de 18 zile, mai exact in perioada 20 noiembrie 7 decembrie. Motivul invocat de conducerea grpului roman este scaderea volumului de vanzari al automobilelor marcaDacia.
Liviu Ion, directorul de comunicare al Dacia, a anuntat tot in aceasta seara ca angajatii vor primi in aceasta perioada 85% din salariul brut si bonuri de masa. Comentand asupra deciziei de inchidere a portilor uzinei, Ion a mai declarat: "Dacia a crescut la export, dar nu atat cat ne-am fi dorit". Despre pierderile pe care constructorul roman le inregistreaza in acest moment Liviu Ion a preferat insa sa nu comenteze.
In comunicatul oficial emis astazi de constructorul roman se precizeaza: " Ca urmare a degradarii situatiei pe pietele auto, atat la export cat mai ales pe principala sa piata, Romania, situatie care risca sa se prelungeasca, si pentru a nu creste stocurile, Dacia este nevoita sa isi intrerupa productia in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie 2008.
Doar activitatea CKD va continua".Nu este pentru prima oara cand Dacia ia astfel de decizii. Constructorul roman a anuntat o intrerupere a productiei si in urma cu doua saptamani. Astfel, decizia facuta publica astazi vine dupa ce doua zile la uzina din Mioveni nu s-a lucrat (30 si 31 octombrie) si in conditiile in care s-a anuntat o incetare a productiei si in zilele de 13 si 14 noiembrie.
In acest moment, Dacia se numara printre putinii constructori mondiali care se poate lauda cu o crestere a exporturile cu 20.2% in luna octombrie 2008, in conditiile in care piata auto mondiala a scazut in aceasta luna cu 9%. Constructorul roman a exportat 23.794 de vehicule in luna care tocmai s-a incheiat si 142.124 de unitati in decursul celor 10 luni ale lui 2008.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Nu inteleg la ce naiba ne trebuie contracte cu mamelucii aia de francezi.
Ei dau vina pe credite, dar incet incet romanii au inceput sa-si de seama ca Logan nu este decat o conserva-sicriu pe 4 roti.
Pacat, uitati-va la Skoda a contractat cu cine trebuie si acum e masina nu conserva.
1. Ce i-a impiedicat pe nemti sa vina in Romania si sa ia Dacia?
2. Argumenteaza, te rog, de ce Dacia, cu peste 21 000 de masini vandute in Germania in 10 luni, nu este competitiva. In raport cu ce?
3. Imi pare rau pentru ciuda care te ineaca si iti umfla toate glandele. E trist sa vezi un individ care se oftica atat de mult! Ai grija sa nu ti se sparga vreo vena!
Speram sa se resimta mai putin in Romania aceasta criza, insa se pare ca ea tine de un mare cumul de decizii individuale privind achizitiile fiecarei familii. Da, o buna parte dintre romanai au hotarat sa mai amane cumpararea unei masini. Asta se resimte. Ma gandeeam sa fac pasul care tine de mine pentru a sprijini aceasta criza prin a imi cumpara un sicriu pe 4 roti cum spunea mai devreme ignorantul coleg de comentarii, insa din pacate nu am regasit in oerta Sandero Diesel. Asa ca pana si eu o sa mai astept putin.
P.S. Atat de enervante sunt reclamele de tipul celei cu Vodafone de pe pagina asta care acopera o buna parte din pagina si face trimiteri involuntare catre pagina Vodafone (motiv pentru care ar parea ca este o reclama eficienta) incat in mod cert eu nu vreau sa mai aud de Vodafone cel putin un an. Gasesc agresiva si nesimtita tipul asta de reclama. Efectul pentru mine este cel invers chiar daca din greseala am facut cel putin 3 accesari ale paginii lor.
La pretul la care se vinde Skoda citi dintre noi isi puteau permite o asa masia?
Am fi trait cu mindria ca facem asa ceva,si atit.
Am multe de reprosat la Renault:incepind cu faptul ca sintem tratati ca o republica bananiera,atit ca salarizare cit si ca servicii(vezi garantia de pina acum,la noi 18 luni,in toata Europa 3 ani,durata revizie,etc.),preturi piese de schimb aberante la o masina asa zis ieftina,precum si insonorizarea care lipseste cu desavirsire,de asemenea pretul la Logan a ajuns ca la orice masina din clasa ei,dar,s-au creeat multe locuri de munca si s-au marit exporturile,ceea ce este un lucru nemaipomenit pentru amarita asta de tara.Cam asta e parerea mea,si nu sint un mare iubitor de Renault,dimpotriva.
Dar o sa te oftici cand Lada o sa scoata un Logan mai bun decat sicriul tau....
si daca cumva nu te-ai imbolnavit de plamini, vino la noi sa mai bati campii cu taxa asta
sa nu mai vorbim de implicatii economice ale taxei, naivii chiar cred ca e vorba de banii din taxa
piata auto din romania a fost 7miliarde anu trecut, din astia 19% adica 1.4 miliarde aprox sunt bani incasati de stat la buget din TVA (sa nu mai vorbim de impozitu aferent castigurilor firmelor din industrie) ... nu ptr aia 80mil a bagat statu taxa asta, ci pentru cei aproape 2miliarde care ii incaseaza pentru ca avem industrie auto (care in polonia sau bulgaria nu exista de exemplu) ... daca nu ar exista TAXA, bugetu ar fi mai sarac cu 2miliarde adica cam cati bani mananca SANATATEA intr-un an de zile.
1.naivi, dezinformati, prosti sau interesati(adica hoti care profita de acest abuz numit taxa), care dau din gura diferite prostii in sprijinul taxei;
2.baieti inteligenti "care stie ei ca e loganu' sicriu si care gluma lor preferata e ca dacia nu e masina", desi Loganul e si mai ieftin si MAI BUN decit suficiente alte masini, noi sau vechi.
Iar oamenii astia au dreptul sa-si ia ce masini ii duce capul, atita vreme cit corespund tehnic.Indiferent ca-si arata limitele prin glume felse despre Dacia.
Beleaua e in schimb cu desteptii care vor sa plateasca altii taxa ca sa le mearga lor bine creditele si leasingurile.Si pentru care ma bucur sincer ca in perioada urmatoare vor trebui sa isi gaseasca altceva de munca.Cinstita, ba!
Dacia nu produce decit cacaturi cu 4 roti , si la prima curba ramai cu 3 .
Daca aveti bani NU ARUNCATI BANII pe hirburi noi (dacia).
Cei care au ceva educatie si nu numai , nu-si cumpara DACIA . Dacia e pt tarani si militieni !
Oricum salariatii sunt platiti cu 85% si reprezinta un capital serios pentru DACIA, anume acea de lucratori inalt calificati.
Deci rabdare si tutun... :-)
Pe scurt: suntem in perioada in care constructorii impreuna cu centrele de cercetare vor schimba mult din ceea ce cunoastem pana in prezent.
Negru sub unghie, parfum Harmanii, lantzu la gat, jelu'n par, botu gros si (binenteles) masina nemtzasca puternica, cu care sa poata sta la semafor pe banda dreapta si sa faca stanga
cam asta-i profilul cocalarului, si , din pacate, sunt tot mai multi
Stai jos! Nota 3!
Mai tampitule, atat te duce pe tine capul?! sa compari caracterul unui om cu o marca(model) de masina?! Atunci ia zi tu mai baiete, cei care au BMW si Metz sunt numai licentiati, doctoranti si mai stiu eu ce "respectuosi" ai legii?
P.S. mare e gradina...