Uitați de 3.0 TDI! Audi nu va mai scrie capacitatea motorului pe caroseria modelelor sale. În schimb, va fi afișat un indicativ pentru puterea motorului

de Bogdan Mirică
Joi, 24.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a anunțat că numele complet al modelelor sale nu va mai include capacitatea cilindrică, ci un număr care simbolizează caii putere. De exemplu, Audi A8 3.0 TDI va deveni Audi A8 50 TDI.

Ne-am obișnuit toți cu inscripționarea motoarelor pe hayonul modelelor din Ingolstadt. Toată lumea știe de 3.0 TDI sau de 3.0 TFSi.

Cu toate acestea, Audi a anunțat o schimbare importantă în nomenclatura modelelor sale. Numele propriu-zise ale modelor vor rămâne cele cunoscute, de la Audi A1 la Audi Q7, însă nomenclatura completă nu va mai face nicio referire la capacitatea cilindrică a motorului.

În locul acestei informații, pe hayon va fi scrisă puterea motorului, însă, cum acest lucru ar fi aproape imposibil de aplicat fiecărui model în parte, Audi a pregătit o serie de categorii în care va include modelele sale după nivelul de putere oferit.

În loc de capacitatea cilindrică va apărea un număr format din două cifre, care va simboliza puterea sistemului de propulsie, iar numărul respectiv va crește din 5 în 5 în funcție de acest parametru. În comunicatul oficial care anunță schimbarea, Audi nu folosește cai putere, ci kW.

În tabelul de mai jos aflați ce număr vor primi modelele Audi în funcție deputere.

Numerele inscripționate pe hayon Intervalul de putere în
care se încadrează (kW)
Intervalul de putere în
care se încadrează (CP)
30 81-96 108-128
35 110-120 145-160
40 125-150 167-201
45 169-185 226-248
50 210-230 281-308
55 245-275 328-368
60 320-338 429-453
70 peste 400 peste 536

De asemenea, lângă fiecare număr va apărea acronimul motorului utilizat:

● TFSI - pentru motoare pe benzină;

● TDI - pentru motoare diesel;

● g-tron - pentru motoare care utilizează gaz natural comprimat (CNG);

● e-tron - pentru mașini electrice și hibride.

Primul model care va beneficia de această schimbare va fi noul Audi A8, care va fi disponibil la vânzare din toamna acestui an.

Astfel, Audi A8 3.0 TDI va deveni Audi A8 50 TDI, în timp ce Audi A8 3.0 TFSI va deveni Audi A8 55 TFSI. Până în vara anului 2018, toate modelele Audi vor trece la nouă nomenclatură. Singurele excepții de la această regulă vor fi modelele de performanță S și RS, dar și Audi R8, care își vor păstra numele clasice.

Și acum vine întrebarea: de ce schimbă Audi această numerotare cu care toți eram obișnuiți?

Constructorul de la Ingolstadt justifică această schimbare prin dorința de a introduce o nomenclatură comună pentru toate mașinile din gamă, întrucât noul sistem va fi aplicat atât pentru cele echipate cu motoare convenționale, cât și pentru hibrizi și electrice. În condițiile în care gama de modele electrice și hibride se va extinde radical în următorii ani, actuala nomenclatura era practic depășită.

"Pe măsură ce tehnologiile alternative devin tot mai relevante, capacitatea cilindrică a motorului devine mai puțin importantă pentru clienți.

Claritatea și logica structurării în funcție de putere face posibilă diferențierea între diversele niveluri de performanță", spun oficialii Audi.

Via Audi

Comentarii (23)

  • Ce porcarie. Nu exista nicio corelatie concreta intre nomenclatura si kW sau CP.
    Cine naiba o sa invete grila de puteri.
    46 4
  • Adrian C
    O prostie mai mare nici ca puteau inventa cei de la VAG !
    37 4
  • Daca˘ xn → −∞ ¸si yn → y, unde y ∈ R\ {+∞} , atunci
    xn + yn → −∞.

    Indicative AUDI pentru motorizare peste 10 ani:)))
    48 5
  • privind prin prisma modelelor electrice ce au sa vina, atat la astia cat si la altii o astfel de notare e cat se poate de LOGICA, dar MARII ROMANI au si inceput, bine ca sunteti voi DASTEPTI :)))))))))
    8 24
  • si la cei de la BMW exista un system aproximativ asemanator, 318d, 320d, 325d, ultima cifra facand referire la KW/CP,

    PS: numa am zis n-am dat cu paru, astept comment-uri de la specialisti :P
    3 16
  • @unu

    La BMW prima cifra reprezinta seria (seria 3 in exemplul tau) si ultimele 2 cifre (18, 20, 25) reprezentau cilindreea. 1800, 2000, 2500 cmc.
    E adevarat ca in ultimii ani nu au tinut cont de asta, deoarece exita 525 atat cu motor de 2000cmc cat si de 3000; sau 535 cu motor de 3000cmc, la fel ca si 530.
    La Mercedes E 320 motor de 3000cmc, nu 3200 cum era mai demult. Litera reprezinta Clasa. (Clasa E).
    Dar totusi pastrau o corelatie intre nomenclatura si CP care ar fi corespunzatori pentru cilindreea respectiva.

    BMW (generatia precedenta) 530 230 CP (corespunzator pentru un motor de 3000cmc) si 535 286 CP (corespunzator pentru un motor de 3500cmc, chiar daca in realitate avea doar 3000cmc)
    22 1
  • @ @@@

    Daca pentru noi e greu si pentru 'matale asa usor, ia spune-ne cu ce pot asocia noua nomenclatura, ca sa aiba o relevanta reala, la fel cum era pana acum.
    Aveti cuvantul...
    10 2
  • exemplul care l-am dat eu motorul de 2L diesel de pe seria 3, F34 cu versiunile de putere 150, 190 si 224
    5 1
  • @ioi - cu putina scoala, as zice un mimim 8 clase si capacitatea luata cu minim 8 :)))))
    3 11
  • si pana acuma modelele de la Audi cu inscriptia 3.0 TDI in verisunile de putere 218cp, 245hp si 320hp, cum asociai nomenclatura,
    3 3
  • Mie mi se pare logic ce spune Audi, cu abordarea asta. Dar e vorba de obisnuinta. Mai ales pentru "desteptii" care zic ca e o prostie. Asa e. Dupa ce toata viata ai mancat ciorba de fasole (adica stii de aceiasi denumire de cand te-ai nascut), o friptura de vitel e f naspa (adica o noua abordare a denumirilor). Bine, nu ma astept sa inteleaga toti comparatia asta. Ca doar sunt prea "destepti".
    2 14
  • Ii durea mana sa puna 270 TDI, daca tot voiau sa arate cei 270KW?
    55 TDI e mai logic?! De ce nu au ales inscriptia cu 3 cifre?
    Sau vedeai 90 KW pe spatele unui Audi si zicea lumea: " uite si la parlitul asta cu pretentii de masina premium si consum de roaba". Ori seamana cu indicativele din 3 cifre Mercedes si BMW si au zis, coae, noi suntem mai destepti. Trebuie sa memorezi categoriile alea si apoi sa corelezi cu KW, pentru ca au vrut ei sa puna coada la pruna.
    8 0
  • @ @ioi

    Pai la 3.0 TDI stiai MACAR ca are motor de 3000 cmc.
    4 0
  • @ @@@

    Aaah... se pare ca am prea multa scoala. Am de 2 ori mai multa scoala decat cele 8 clase pe care zici ca lea ai tu si iti sunt suficiente sa intelegi.

    Tu de fapt nu zici nimic. Eu te-am intrebat ceva si tu tot vorbesti pe langa subiect. LOL
    3 2
  • @ Pana

    Trebuie sa fie si "prosti" ca noi, fiindca altel nu ar putea exista "destepti" ca tine. :-DDD

    E usor sa vorbesti pe langa subiect
    5 1
  • Veritas
    Noua nomenclatura are un inteles ascuns:
    pe viitor vor sa faca si motoare mai mici de 1.8 sau 1.6 si ar fi rusinos sa ai un Audi de 1.4 sau 1.2...sau cum ar fi sa fie un hibrid cu un motor 1 l si un motor electric?
    Asa ei merg pe varianta cu puterea, ca sa nu te mai intereseze pe tine ca sofer ce cilindree are atat timp cat iti da puterea de care are nevoie.
    Sunt sigur ca toti sunt de acord sa vezi pe un A6 55 TFSI, decat 1.6 Hybrid TFSI
    8 0
  • Catalin
    Chiar ca ma amuza aceasta stire.

    Propun distribuirea de tabele, ca sa stie fiecare cati cai putere au modelele, sa nu se creada ca au doar 30, 50 sau 55 :))
    Si sa se dea cate un tabel la fiecare, ca sa ajunga la toata lumea :))
    Sa fie insa clar : cu cat numarul este mai mare (60, 70), cu atat barosanul care conduce masina este mai valabil :))

    Si cand vor scoate un hibrid cu peste 600 CP, sa-l numeasca folosind 80, ca sa ne aducem aminte de legendarul model Audi 80.

    Cand cineva isi va modifica masina, sa modifice si cifrele, poate apare Audi A1 70 TFSI :))
    Etc. :))

    Cu atatea cifre, se poate spune ca s-a strigat bingo :))
    Multumesc frumos, chiar simpatica situatia :))
    8 1
  • babacloanta
    Totul tine de marketing...o alta incercare de-a mai spala petele lasate de dieselgate.
    7 1
  • pai si ce faci boss peste 20 de ani cand o iei din jermania cu 420.000km si bagi pe ea un chip ciuning? Te apuci sa modifici cu flexu indicele de putere? Haoleu sa vezi frustrari cand indicele de putere e mai mic decat valoarea ta reala...pardon, *puterea ta reala.
    3 1
  • Da, ciudata alegere dpdv al cumparatorilor/fanilor/redactorilor/pasionatilor. Babacloanta a punctat scurt si la obiect care e motivul.
    4 1
  • Da, exact cum spuneam. Plin de romani destepti, dom'ne! De-aia nemtii fac Audi si noua ne face Renault o masina low cost. De bine ce ne pricepem la toate. Eu cred ca cei de la Audi au luat in calcul si scepticismul pietei. Insa ca e vorba de obisnuinta. Adica in 2-3 ani, cred ca ne vom obisnui toti cu aceste denumiri.
    0 7
  • Catalin
    Ma refeream la cifrele de pe hayon, sa fie schimbate daca cineva ar schimba motorul cu unul mai mare, era in gluma tot comentariul anterior.
    Dar unul nu intelege si vine cu variante ieftine de ''chip ciuning''...

    Cu ''flexu'' se netezesc ideile patrate ale celor ca tine :))
    Nu ma astept sa intelegi nici aceasta gluma, din moment ce ai scris ''boss'', ''haoleu'' si ''valoarea ta reala'', este clar ca ''valoare'' ca a ta, nu mai are nimenea...
    Ia-ti gandul sa mai citesc ce scrii pentru ca nu are rost, atata poti, ''boss''.
    Am incheiat cu acest subiect, nu mai pierd timp pe aceasta pagina si nici cu unul ca tine.
    0 0
  • Dar de ce trebuie sa stii tu, pietonule (sau vecinule), pe de rost, ce motor are masina mea? Este a mea! Nu e treaba ta (si a nimanui) despre caracteristicile bunurilor mele. Vad ca despre asta se vorbeste in comentarii: " 'da si noi cum o sa mai stim ce masina are vecinu'? cat o fi dat pe ea?? ca nu stim ce motor are....."
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru