Automobilele cu sisteme de propulsie alternativă, în special cele 100% electrice, sunt viitorul. Bateriile sunt o piesă vitală a acestora și reprezintă o treime din valoarea unei mașini cu zero emisii.
În acest moment, China este lider pe piața acumulatoarelor destinate mașinilor electrice, deținând 80% din capacitatea globală de producție. Europa este mult mai în urmă (doar 3%), dar are de gând să recupereze în anii următori.
Mai exact, până în 2030, Bătrânul Continent vizează 25% din piață. Potrivit firmei de consultanță BCG, piața globală de baterii pentru mașinile electrice ar putea ajunge la 45 de miliarde de euro în 2027. Prin urmare, este lesne de înțeles de unde acest interes crescut.
În acest sens, Comisia Europeană tocmai a aprobat un ajutor public de 2.9 miliarde de euro pentru a încuraja dezvoltarea de baterii și a dat undă verde proiectului "European Battery Innovation".
Printre cele 42 de companii care ar putea beneficia de aceste fonduri se numără BMW, Tesla, Stellantis, Arkema, Borealis, Solvay, Sunlight Systems sau Enel X.
Cele 2.9 miliarde de euro vin din Franța, Germania, Austria, Belgia, Croația, Finlanda, Grecia, Polonia, Slovacia, Spania și Suedia.
Comisia intenționează să atragă circa 9 miliarde de euro și de la investitori privați.În 2019, Uniunea Europeană a mai oferit un ajutor de 3.2 miliarde de euro. La acest proiect au contribuit șapte state membre, iar printre beneficiari s-au numărat bavarezii de la BMW și gigantul BASF.
via Autoblog
Produc TV LG, Samsung (noi allview?), mâncare de căţei, pisici, mâncare legume congelate, lapte, brânzeturi, troleibuze,
tramvaie,... exportă în toată Europa şi chiar în lume
Noi cu Iliescu am bătut pasul pe loc, Polonia este top 20 în ţările exportatoare din lume.
Şi noi evoluăm dar mult sub potenţial, lipsa autostrăzilor şi lipsa apartenenţei în Schengen şi-au spus cuvântul.
Ceva pute a minciuni iarasi pe partea germana.
Nimic nou, suntem obisnuiti cu manipularea pietei :))
Nu ştiu ce vede BMW la ele, dar asta e