La începutul lunii iulie, Comisia Europeană a introdus noi taxe vamale pentru mașinile electrice produse în China, o măsură menită să descurajeze producătorii chinezi pe piața europeană. Aceste taxe vamale, care sunt provizorii până în noiembrie, sunt un subiect de discuție aprins atât între producătorii de automobile cât și între guvernele europene și cel de la Beijing.
Acum, la aproape două luni de la introducerea acestor taxe, Comisia Europeană anunță o micșorare semnificativă a acestora pentru mai multe mărci care produc mașini electrice în China. Printre acestea se numără Tesla, Grupul BMW și Grupul Volkswagen.
Astfel, toate modelele Tesla vândute în Europa, dar care sunt produse în China, primesc acum o taxă vamală de doar 9%. Anterior, aceasta era de 20.8%. De asemenea, versiunea electrică a lui MINI primește o taxă de 21.3%, față de 37.6% cât era anterior. La aceeași valoare a fost redusă și taxa vamală pentru Cupra Tavascan.
Nu numai cele 3 mărci beneficiază de aceste reduceri.
Unii producători chinezi, cum ar fi BYD, Geely și SAIC, au și aceștia parte de reduceri ale taxelor vamale din partea Comisiei Europene. Totuși, aceste reduceri sunt foarte mici prin comparație cu mărcile europene și americane. Astfel, în cazul lui BYD, noua valoare a taxei vamale este de 17%, în loc de 17.4%. Pentru Geely, noua taxă este de 19.3%, de la 19.9%, iar în cazul lui SAIC, taxa vamală are acum o valoare de 36.6%, micșorată de la 37.6%.via Carscoops
Cum adica e frica UE sa nu fie invadata piata cu masinile electrice chinezesti?
Daca nu se cauta de ce se tem?
Si de ce baga taxe diferite la diferiti producatori?
O taxă mai mică înseamnă o scumpire mai mică. Când nu vinzi, scumpirea produsului s-ar putea să nu te ajute. :)
Politic, poți lua decizia desființări industriei auto europene, dar mandatul e scurt. :))))
Global: 8.4 million in Jan-Jul 2024, +21% y-o-y
China: 5.0 million, +31%
EU & EFTA & UK: 1.7 million, 0%
USA & Canada: 1.0 million, +10%
Rest of World: 0.7 million, +31%
Snapshot EV sales July 2023 v July 2024
Global: +21%
China: +31%
EU & EFTA & UK: -8%
USA & Canada: +7%
Rest of World: +41%
Deloc nu se vând electricele dar vânzările au crescut cu 21% la nivel global. Trompețici, gargară va rog!
https://www.portugalresident.com/pj-police-investigate-massive-blaze-initially-attributed-to-electric-car/
Fake news, cocalarule.
Dar ce sa vezi, la Luton a ars o parcare de la un diesel:
https://www.landrovermonthly.co.uk/articles/news/the-truth-is-revealed/
2014 Range Rover Sport TDV6 SE
Deci... Hai sictir!
E fake news, prostovane.
https://www.portugalresident.com/pj-police-investigate-massive-blaze-initially-attributed-to-electric-car/
Dar, ce sa vezi, la Luton chiar a ars o parcare întreagă, de la un diesel:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12618033/started-London-Luton-car-park-fire-moment.html
1500 de mașini distruse de la un diesel.
In 2017, 1600 de mașini au ars de la surioara mai ieftina, Land Rover:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-5225953/VEHICLES-destroyed-multi-storey-car-park-blaze.html
"distrugeri prostești cauzate de o tehnologie primitivă"
EXACT, prostovane. 3100 de mașini distruse de diesel, tehnologie primitivă, de tractor.
După focul de la Luton au apărut imediat șobolanii far-right să spună că a fost de la o electrică. Era un Australian pe YouTube care știa el precis că o electrică a fost, deci sa nu se mai facă electrice. Ce nu știa șobolanul e că în UK poți verifica online numărul de înmatriculare și afli imediat ce mașina e, din ce an, echipare, dacă are taxele plătite și, surprize-surprize, motorizarea.
Așa sunteți voi, șobolanii lui Vladimir Trump: băgați fake news, poate-poate pune botul vreun prost. Și mama proștilor e mereu gravidă, din păcate.
USA & Canada: 1.0 million, +10%
Rest of World: 0.7 million, +31%
https://www.facebook.com/reel/1021585962968838
PS: nu se verifica aia cu desteptul cu mapa: tot cu mapa e si ala care te tine pe tine sa tai frunza la caini :-D