UE ia în considerare să elimine taxele vamale pentru mașinile electrice din China

de Tiberiu Safta
Vineri, 11.04.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană și China au demarat negocieri pe tema găsirii unei noi soluții care să înlocuiască taxele vamale pentru mașinile electrice venite din China. Cel mai probabil, soluția ar putea consta în stabilirea unor prețuri minime.

Taxele vamale pentru mașinile electrice produse în China ar putea fi în curând eliminate. Uniunea Europeană și China tocmai au început o rundă de negocieri pentru a găsi o cale de mijloc care să înlocuiască taxele vamale dezavantajoase din perspectiva guvernului chinez.

Potrivit unui purtător de cuvânt al Comisiei Europene, organul executiv al Uniunii Europene, ambele tabere au pe masă soluția de a implementa prețuri minime pentru aceste mașini. Cu alte cuvinte, un producător chinez nu va avea voie să vândă o mașină electrică într-o țară membră UE cu un preț mai mic decât cel stabilit în urma eventualului acord.

Uniunea Europeană are deja o astfel de politică de prețuri minime pentru mărfuri omogene, dar nu și pentru automobile. Negociatorul din partea Uniunii Europene vrea ca noul acord de stabilire a prețurilor minime să fie la fel de eficiente și de aplicabile ca taxele vamale impuse deja.

În prezent, unii producători chinezi trebuie să plătească o taxă vamală de 35.3% pentru a putea vinde o mașină electrică în țările membre UE.

Acesta este cazul producătorului SAIC, care deține marca MG, printre altele. Alte mărci chineze, cum ar fi BYD și Geely, trebuie să plătească o taxă vamală de 17%, respectiv de 18.8%. La aceste taxe noi se mai aplică și vechiul tarif de import de 10%.

via Automotive News Europe

Comentarii (17)

  • Turbatul portocaliu forțează o apropiere între China și Europa, asta este principala știre.
    16 3
  • Jian de la Calafat
    Zic ca avem de-a face cu vâltoarea (re)debutului pentru Trump, chiar n-are atatea resurse incat sa mentina o astfel de "cadenta" vreme de 4 ani.
    5 2
  • Cât mai e tariful pentru China? Reușește geniul stabil sa îl țină stabil 2 zile la rând?
    8 10
  • Jian de la Calafat
    Nu mai genera panica mai mult decat s-ar impune. China a trecut la ofensiva pe acest subiect, si nu a reactionat doar o singura data.
    China nu si-a refuzat recidiva in disputa cu Trump.
    Acestea sunt datele certe.
    Imi lasi impresia ca nu reusesti sa identifici padurea din cauza copacilor.
    4 3
  • Banditos
    azi 11.04.2025 Ciaina-Ciaina-Ciaina se "bucura" de un tarif de 125%

    asteptam orele serii, poate cine stie, se cearta LesOranjutan cu Muskalitza Sud Africana si mai tranteste dulapul niste procente
    7 3
  • Cică ar fi 145% de fapt ca mai sunt 20% pentru droguri, ca e vina Chinei ca populația SUA are o problema cu drogurile.
    6 8
  • Banditos
    ....ma scuzati, n-am stiut :)

    Stiam ca fentanilu' vine prin al 51-lea stat american, Canada.

    Da' asta era acu' o saptamana....
    6 3
  • Cata vreme Europa reuseste sa vinda in China, care e o piata extrem de mare, ba mai mult, poate reuseste sa umple si golul lasat de americani, atunci cu atat mai bine. Ce poate nu stii e ca BMW e lovita de taxe, din cauza fabricii din state unde produce unele X-uri
    2 4
  • Europa nu vinde in China ce produce in Europa.
    Marcile europene vind in China ce produc in China!
    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Brilliance
    BMW produce in China si vinde acolo de 22 de ani.
    VAG produce in China si vinde in China de ceva mai mult Timp:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China
    Mercedes face la fel:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_Benz
    Deci trezirea baietii destepti, germanii nu doar ca au vandut in China ce au produs acolo, dar le-au dat la chinezi tehnologie gratuit.
    Deci germanii au nevoie de chinezi inca ceva timp ca sa mai supravietuiasca, dar in curand ii paste falimentul.
    BMW e falimentara si raporteaza minciuni la vanzari ca sa mai primeasca bani de la investitori, ca altfel ar muri daca nu ar minti. Mai primesc ajutoarele oferite si de guvernul german cu pasuiri ca nu isi indeplinesc normele eur in 7, ca altfel ar plati iarasi amenzi de i-ar falimenta.
    Se dau multe spagi, se instaleaza multe softuri ilegale, asa se fac vanzarile la germani: prostesc papagalii foarte frumos si usor.
    5 8
  • @dan_grc
    In general coruptii si marlanii se sustin intre ei.
    Marcile care se adreseaza marlanilor fac multe reclame la liniute si promoveaza orice altceva decat siguranta pentru a vinde la prosti.
    Deci tu esti bine, ti-ai luat ce te reprezinta.
    3 7
  • @17:05
    O firma europeana care produce in China si vinde in China (si in restul lumii) isi aduce profiturile in Europa. E la fel ca Apple, de exemplu, sau ca multi altii. Evident ca fara China nu ar suprevietui aproape nimeni, dar in momentul asta, producatorii care "joaca" pe acolo sunt departe de a fi falimentari, asa cum sustii. Politica chinezilor e sanatoasa pentru ei: nu poti produce si vinde in China decat daca esti asociat cu o firma chineza. Daca iei insa cazul particular BMW, o sa vezi ca motoarele lor inca se fac in Germania, indiferent unde e asamblata masina finala
    3 2
  • Se dau șpăgi, se drege, se plouă, s-au găsit și droguri, cea mai mare descoperire este că s-a găsit un bou .
    7 3
  • @@expertul cu motoarele BMW
    Vezi video vechi de cativa ani:
    https://youtu.be/0z6E_1KonbA?si=Zlpdzv4Qjl_CTzpt
    Nu mai mintiti poporul ca va cred unii.
    BMW produce si depinde de China ca sa nu fie falimentara!
    Cat despre venituri...sigur vin in Europa pentru masinile chinezesti vandute in Europa.
    BMW produce in China si vinde in Europa din ce in ce mai multe modele. Fara chinezi sunt morti.
    Milioanele alea de masini BMW vandute anual sunt majoritatea vandute in China :)
    Breakdown of BMW Group's worldwide automobile sales in FY 2024, by region:
    China 29.2%
    United States 16.3%
    Germany 10.8%
    UK 6.9%
    Etc, samd!
    Degeaba viseaza Danut vanzari, ca daca nu ar fi China, BMW ar fi pe butuci. Ii omoara americanii curand, ca sunt a doua piata.
    3 5
  • Taxele vamale reprezinta o parte.
    Problema e ca sunt niste hoti vanzatorii, comerciantii baga in ele ca drogatii.
    Luati orice masina chinezeasca care se vinde si in europe acum, si chiar daca punem taxe de 50%, tot sunt vreo 10.000 euro in plus...si atentie, vorbim de aceleasi adaosuri, nu e ca si cum calculul ar pierde acest aspect.
    Dar astia aici baga in ele, la japca fara limite.
    Ce ar trebui guvernul chinez este sa forteze liniile de distributie oficiale sa monitorizeze preturile si sa fie vandute cu aceleasi sume ca in china, la care se adauga doar transportul si se face adaptarea la taxe.
    Sa vezi MG4 la 18.000 euro nu 31.000, sau dacia spring la 7.000 euro (avand in vedere ca e o masina deja veche) sau lynk&co la 22.000 euro, leapmotor c10 tot cam asa.
    2 3
  • Nu am spus că nu sunt mârlani pe lume, și nu doar mârlani… dar cum tu gândești și te exprimi ține de tine și nu are nici legătură și nici nu poate fi scuzat de ce și cum este X sau Y. Ești ok stai așa… nu ești ok, vezi ce am spus, schimba ceva… poate te ajută să ai un weekend mai liniștit. ;)
    5 2
  • Faptul că vorbești cum vorbești fără să știi despre ce vorbești cam spune tot despre tine. Am condus peste 500.000 km în viața mea cu zero accidente. Relax… că nu ești nici relevant nici în măsură. În fapt nu te-a întrebat nimeni ce crezi despre mine. Un om cu bun simț nu face sub nici o formă ce faci tu.
    5 3
  • Febksen
    Din păcate industria auto europeană este pe butuci . Cel puțin Mercedes, VAG, BMW sunt pe butuci rău. Singurii care rezistă sunt Renault (ținuți de Dacia), la fel cum Skoda ține VAG, Stelantis(și ăștia au o chinezărie în portofoliu), și Toyota (care vând în absolut toată lumea toate gamele de mașini, renumite fiind pentru fiabilitate) și Honda. Restul trag mâța de coadă, ford a făcut niște investiții aiurea, GM este ca și inexistent acum. Industria auto germană este în criză.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru