UE extinde investigația privind fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA: autoritățile europene vor anunța un verdict pe 13 noiembrie

de Paul Cosma
Miercuri, 08.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a extins investigația privind fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA, deoarece tranzacția ar încălca regulile de concurență pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare în mai multe țări europene. Comisia este așteptată să anunțe un verdict în data de 13 noiembrie.

Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat în octombrie 2019 intenția de a fuziona și de a deveni astfel al patrulea mare constructor la nivel global.

Ulterior, acordul a fost aprobat de consiliile de administrație ale celor două grupuri auto, astfel că ultimul pas este un acord final al autorităților anti-trust de la nivelul Uniunii Europene.

Cei doi mari producători au solicitat Uniunii Europene să înceapă investigația pentru fuziune, iar Comisia Europeană urma să dea un răspuns final până în 17 iunie. 

În data de 17 iunie, Comisia a transmis că va începe o investigație amănunțită, după ce s-a arătat îngrijorată că tranzacția ar reduce concurența pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare în 14 țări membre UE și Marea Britanie. 

Deadline-ul a fost extins acum până în 13 noiembrie, dată la care Comisia Europeană ar trebui să dea verdictul privind fuziunea celor doi producători. 

“Decizia extinderii investigației a fost agreată cu ambele părți implicate,” au transmis oficialii Comisiei.

În urma anunțului venit din partea autorităților europene, este de așteptat ca Fiat Chrysler și PSA să ofere concesii pentru ca fuziunea să primească “undă verde” în cele din urmă.

Alianța Fiat-Chrysler deține brandurile Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Ram, Lancia și Chrysler.

Grupul PSA include brandurile Peugeot, Citroen, DS și Opel.

Via Reuters

Comentarii (4)

  • Cum ma,nu e o piata libera,trebuie sa cer voie?N-am voie sa fuzionez cu cine am eu chef si cand?
    4 4
  • Der Lehrer
    Nu trebuie sa se permita crearea libera a unor monopoluri sau carteluri, de aia trebuie verificate lucrurile astea. Asa si cu sursele de energie. Trebuie sa fie mai multe ca sa existe o piata si pretul sa fie correct. Asa incearca si UE sa nu depinda doar de un singur furnizor (Rusia) care este pus pe santaje si destablizare in scopul obtinerii de profit economic. Deci, "cu cine am eu chef sau cand" e o atitudine care poate leza pe ceilalti si reprezinta o gandire si un comportament oligarhic, ceea ce UE cauta sa elimine, iar uneori si reuseste.
    7 1
  • Asa e,profesore,am uitat de brandul ala chinezesc de telefoane care a primit interzis de la cocosul portocaliu pe motiv ca spioneaza cand sculele lor spionau dovedit mai al dracu ca ei. Probabil la monopol s-au gandit si ei si la piata libera.
    7 3
  • In afara de VW, mai exista si Renault cu o cota de piata frumusica pe acest segment de utilitare usoare, deci aceasta fuziune n-ar afecta doar partea care " controleaza tot ".
    11 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru