Esential
120 | g/km CO2 este cea mai probabila valoare care va fi impusa de Comisia Europeana. |
Comisia Europeana (CE) va prezenta astazi propunerile pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale automobilelor noi, din 2012, si va incerca sa concilieze interesele producatorilor germani de vehicule mari cu cele ale fabricantilor franco-italieni de masini mici.
Potrivit obiectivului stabilit la Bruxelles in luna februarie, automobilele noi care vor fi comercializate in Europa din 2012 nu trebuie sa emita mai mult de 120 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu 160 de grame in prezent, anunta Mediafax.
Constructorii auto doresc la randul lor sa micsoreze emisiile motoarelor la 130 de grame pe kilometru, iar o reducere cu alte zece grame ar urma sa fie obtinuta prin masuri precum imbunatatirea pneurilor si reducerea consumului instalatiilor de climatizare, dar si utilizarea intr-o masura mai mare a biocarburantilor.
Obiectivul fixat de Comisie se refera la ansamblul industriei auto, dar trebuie stabilita si contributia producatorilor. Fabricantii de automobile de dimensiuni mai mic, din state precum Franta, Italia, Spania si Romania, sustinuti de tari fara productie industriala importanta, au puncte de vedere difierite fata de constructorii de vehicule mari sau sport, mai poluante, din Germania si Suedia.
Potrivit unui studiu realizat de organizatia neguvernamentala "Transport si Mediu", automobilele fabricate de constructorii auto francezi si italieni (PSA, Renault, Fiat) au emis, in medie, in 2006, 144 de grame de emisii de dioxid de carbon, comparativ cu 173 de grame in cazul marcilor germane BMW, Volkswagen, Audi si Mercedes.
Comisia a propus, la cererea Germaniei, diferentierea obiectivelor privind reducerea emisiilor de carbon in functie de greutatea vehiculelor, dar mai trebuie stabilit nivelul concret al acestora. Surse europene au declarat ca Barroso nu vrea sa nemultumeasca Germania si a propus o penalizare de zece euro pentru fiecare gram suplimentar de emisii poluante, in timp ce Dimas a cerut 95 de euro. A doua varianta a deranjat guvernul german, care a aratat ca industria auto din Germania ar putea suporta costuri de mai multe miliarde de euro.
V-am mai spus de vreo doua ori sa incercati sa faceti un pic de lumina in povestea asta...Acum imi dau seama ca a fost inutil pentru ca inclusiv dumneavoastra le incurcati: ce povestiti in articol se refera la emisiile de CO2 iar emisiile poluante sunt reglementate de normele de poluare EURO (1/2/3/4/5/6)...Sunt branze diferite...