UE discuta viitoarele norme de poluare

De Robert Gherghe
Publicat Miercuri, 19.12.2007
Comisia Europeana va prezenta propunerile privind reducerea emisiilor poluante ale automobilelor noi.

Esential

120 g/km CO2 este cea mai probabila valoare care va fi impusa de Comisia Europeana.

Comisia Europeana (CE) va prezenta astazi propunerile pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale automobilelor noi, din 2012, si va incerca sa concilieze interesele producatorilor germani de vehicule mari cu cele ale fabricantilor franco-italieni de masini mici.

Potrivit obiectivului stabilit la Bruxelles in luna februarie, automobilele noi care vor fi comercializate in Europa din 2012 nu trebuie sa emita mai mult de 120 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu 160 de grame in prezent, anunta Mediafax.

Constructorii auto doresc la randul lor sa micsoreze emisiile motoarelor la 130 de grame pe kilometru, iar o reducere cu alte zece grame ar urma sa fie obtinuta prin masuri precum imbunatatirea pneurilor si reducerea consumului instalatiilor de climatizare, dar si utilizarea intr-o masura mai mare a biocarburantilor.

Obiectivul fixat de Comisie se refera la ansamblul industriei auto, dar trebuie stabilita si contributia producatorilor. Fabricantii de automobile de dimensiuni mai mic, din state precum Franta, Italia, Spania si Romania, sustinuti de tari fara productie industriala importanta, au puncte de vedere difierite fata de constructorii de vehicule mari sau sport, mai poluante, din Germania si Suedia.

Potrivit unui studiu realizat de organizatia neguvernamentala "Transport si Mediu", automobilele fabricate de constructorii auto francezi si italieni (PSA, Renault, Fiat) au emis, in medie, in 2006, 144 de grame de emisii de dioxid de carbon, comparativ cu 173 de grame in cazul marcilor germane BMW, Volkswagen, Audi si Mercedes.

Comisia a propus, la cererea Germaniei, diferentierea obiectivelor privind reducerea emisiilor de carbon in functie de greutatea vehiculelor, dar mai trebuie stabilit nivelul concret al acestora. Surse europene au declarat ca Barroso nu vrea sa nemultumeasca Germania si a propus o penalizare de zece euro pentru fiecare gram suplimentar de emisii poluante, in timp ce Dimas a cerut 95 de euro. A doua varianta a deranjat guvernul german, care a aratat ca industria auto din Germania ar putea suporta costuri de mai multe miliarde de euro.

Comentarii (2)

  • george
    NU S-A RETINUT...
    @ autor

    V-am mai spus de vreo doua ori sa incercati sa faceti un pic de lumina in povestea asta...Acum imi dau seama ca a fost inutil pentru ca inclusiv dumneavoastra le incurcati: ce povestiti in articol se refera la emisiile de CO2 iar emisiile poluante sunt reglementate de normele de poluare EURO (1/2/3/4/5/6)...Sunt branze diferite...
    0 0
  • diferente
    este normal ca marcile germane sa fie cele luate in vizor ca au emis mai mult dioxid de carbon. Fix marcile care le-ati mentionat , si-anume ... bmw, vw, audi si mercedes ... au avut cele mai mari vanzari pe modele SUV. Comparatia mi se pare destul de aberanta ... atata timp cat francezii si italienii se axeaza pe masini de clasa mica si medie. Ce-ar trebui sa faca nemtzii ca sa fie in pas cu "moda emisiei de noxe" ? Sa puna pe un X5, Touareg, Q7 sau ML ... motoare de Fiat 500 ? Vreau sa vad SUV-urile frantuzesti/italienesti ... daca se vor ajunge vreodata sa emita CO2 cat un SUV nemtesc. Credeti ca nemtii sunt atat de tampiti incat sa nu ia in calcul si emisia de noxe cand proiecteaza un motor ? Asta e, e motorul mai mare, e normal sa emita mai mult CO2. Cat despre Romania si normele de poluare ... legatura dintre ele (romania-norme poluare) este cea mai proasta gluma. Romania nu este o tara europeana si nici n-o sa fie vreodata. Si-asta numai din cauza celor care sunt alesi. Toti isi vad numai propriile interese atunci cand ajung la conducere. E nevoie sa va reamintesc de ... manechinul TARICEANU ? ... Si taxa lui de inmatriculare, si actiunile lui la ATS, importator CITROEN in Romania ... ? Romania mai exista in Europa doar prin ajutorul SPORTULUI.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru