UE critică producătorii auto pentru creșterea emisiilor CO2 în ultimii trei ani: “Trebuie să reducă semnificativ media emisiilor pentru a respecta țintele începând din 2020”

de Paul Cosma
Joi, 04.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană avertizează producătorii auto că trebuie să reducă semnificativ nivelul emisiilor de CO2 pentru a respecta ținta de 95 de grame pe kilometru începând din 2020. Emisiile mașinilor vândute în Europa au înregistrat creșteri consecutive în ultimii 3 ani, cu 121.8 grame în 2019.

Agenția Europeană de Mediu susține că producătorii nu au făcut eforturi suficiente pentru a atinge țintele de emisii CO2. Media emisiilor a crescut în ultimii 3 ani, iar UE anunță constructorii că trebuie să-și reducă emisiile cu 27% față de nivelul din 2018.

În 2018, media a fost de 120.8 grame pe kilometru pentru mașinile vândute în Europa, cu două grame mai mult față de 2017. Anul trecut, media a atins 121.8 grame, potrivit analizei Jato Dynamics.

Începând din acest an, toți constructorii trebuie să respecte ținta maximă de 95 g/km, altfel riscă amenzi considerabile din partea Uniunii Europene. Obiectivul este cu atât mai greu de îndeplinit cu cât vânzările tuturor companiilor suferă din cauza crizei COVID-19.

Autoritățile europene promit că vor sprijini mai mult transportul “curat”, că vor instala un milion de stații de încărcare pentru mașini electrice, precum și bonusuri la achiziția acestor vehicule “verzi”.

Via Reuters

Comentarii (10)

  • Hai că deja devin enervanți birocrații ăștia nealeși de nimeni (noi alegem doar Parlamentul European nu și Comisia, agențiile etc.).

    Deja au făcut o religie din ”verde.” UE nici măcar nu suferă așa mult din cauza poluării (sunt doar zone cu probleme printre care și București) ca alte regiuni ale globului, dar bagă cele mai aspre interdicții.

    Povestea e mai lungă și se adaugă și alte faze de genul și în alte domenii. Apoi se miră că euroscepticismul e în floare, mai ales în statele mai dezvoltate ale UE.
    21 7
  • Clique
    După ce s-a mai calmat pandemia, urlau că vor să redeschidă industria că mai au puțin și intră în colaps. Acum parcă au uitat deja de belelile ce încă există cu prostia asta de virus.

    UE chiar vrea să vadă vânzări sau producții auto și mai slabe, după cum gândesc ei.

    Acum întrebare pentru verzișorii ăia de sus, voi ce naiba vreți, vreți să meargă economia sau vreți efectiv să vă autodistrugeți.

    Despre ce vorbim aici? Vorbim despre manevre și jocuri politice.
    13 4
  • Respect UE
    Mandru ca sunt cetatean cu drepturi depline al UE.

    Asteptam interzicera graduala a producerii de automobile pe combustie!

    Love UE

    Pentru o planeta mai curata
    Pentru o mostenire demna de lasat copiilor si nepotilor nostri
    Interzicerea poluarii trebuie sa fie o prioritate globala, mondiala
    10 21
  • Respect UE
    Electrificarea va fi un nou start in dezvoltarea de tehnologii:

    https://www.g4media.ro/cel-mai-mare-avion-comercial-electric-din-lume-a-efectuat-zborul-sau-inaugural-in-aceasta-saptamana-in-statele-unite.html
    8 14
  • Flavius
    Cresterea emisiilor de CO2 este o consecinta directa si fireasca a scaderii ponderii motoarelor diesel in favoarea motoarelor otto(benzina). Motoarele diesel sunt mult mai eficiente si emit mult mai putin CO2 decat cele pe benzina. Altele sunt pacatele diesului , nu CO2-ul;
    16 2
  • Media a crescut pentru ca piata a cerut asta. Desi cetatenii se declara mari ecologisti au cumparat masini puternice care emit mai mult CO2. Asta e cauza. Probabil pepenii astia din conducerea ue vor impune pe langa multe taxe si obligatia de a cumpara doar anumite masini. care de fapt nici asa nu se vor vinde si un sh adus din vest in Romania va valora greutatea lui in Litiu. Se vor intoarce oare nemtii sa-si rascumpere Dieselurile puternice inapoi?
    9 3
  • Elvira
    Mda...vorbe si promisiuni. In realitate 99% din masinile vandute sunt ICE sau hibride (adica tot ICE). UE ar trebui sa fie mult mai activa in trecerea motorizarii la una electrica si mai ales la productia de energie doar din surse nepoluante. Obligatoriu, nu trebuie uitati oamenii si firmele de lucreaza in minerit si in productia de tevi de esapament. Cumva trebuie gasite solutii si pentru acestia. Sunt curioasa daca UE chiar va avea curaj sa faca ceva real, palpabil in domeniul ecologiei sau va fi invinsa de marile corporatii interesate doar de profit.
    4 12
  • @Flavius... și cam care ar fi păcatele dieselului ce iese pe poarta fabricii acum?
    6 1
  • Elvira! Cat ne-ai lipsit!
    te-ai activat?
    6 2
  • Si uite asa constructorii se vor conforma si vor face masini tot mai proaste. Sau vor incerca sa fenteze sistemul, asa cum a facut-o VW. Bine, aia au fentat sistemul si au facut si masini proaste. :)))
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru