UE ar putea vinde permise pentru emisiile de CO2
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Uniunea Europeana ar putea obliga companiile sa cumpere permise pentru emisiile de carbon prin licitatie, renuntand astfel la sistemul actual de atribuire gratuita, prin intermediul cotelor anuale ale statelor membre, potrivit discutiilor dintre ministrii comunitari ai Mediului.
Discutiile dintre reprezentantii statelor membre pe aceasta tema progreseaza, iar Comisia Europeana ar putea obtine prerogative sporite in stabilirea cotelor de emisii poluante. Oficialii au contestat actual sistem, prin care guvernele nationale aloca permisele companiilor dupa stabilirea unei cote nationale, care trebuie aprobata de Comisia Europeana, informeaza Mediafax.
"Este de preferat sa fie creat un sistem european de alocare a cotelor", a declarat ministrul olandez al Mediului, Jacqueline Cramer, adaugand ca firmele multi-nationale ar dori ca UE sa stabileasca obiective sectoriale.
Programul de stabilire a cotelor de emisii poluante pentru fiecare stat membru reprezinta principalul instrument al UE de combatere a modificărilor climatice si de respectare a angajamentelor de reducere a gazelor cu efect de sera, asumate in cadrul protocolului de la Kyoto.
Guvernele stabilesc limite pentru emisiile de dioxid de carbon iar firmele au dreptul sa vanda sau sa cumpere permise. Comisia Europeana reevalueaza sistemul de tranzactionare a permiselor de emisii de carbon, iar concluziile urmeaza sa fie prezentate la sfarsitul acestui an.
Guvernele comunitare sunt de acord asupra a cel putin un principiu si anume ca sistemul de tranzactionare a permiselor trebuie sa contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera cu 20%, pana in 2020, comparativ cu nivelul anului 1990.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
Comentarii (3)