Scandalul Dieselgate a scos în evidență diferențe majore de legislație între Statele Unite și Uniunea Europeană cu privire la modul în care sunt sancționați constructorii care încalcă testele de emisii.
Astfel, Grupul Volkswagen a fost nevoit să răscumpere mașinile afectate și să ofere bonusuri de până la 10.000 de dolari fiecărui client afectat, iar factura finală a ajuns la echivalentul a peste 22 de miliarde de euro. În schimb, în Europa, constructorul german nu a plătit niciun fel de penalizare pentru clienții care au cumpărat mașini cu motoare diesel afectate de scandal.
În acest context, Comisia Europeană a aprobat în această săptămână un nou regulament, care are însă nevoie și de acordul fiecărui stat în parte pentru a intra în vigoare. Cea mai importantă noutate este că Uniunea Europeană va putea aplica amenzi de până la 30.000 de euro pe vehicul în cazul modelelor care încalcă regulamentul testelor de poluare, iar banii vor fi folosiți pentru despăgubirea clienților și în cadrul unor programe pentru protecția mediului.Pe de altă parte, regulamentul prevede că centrele de testare pentru emisii trebuie finanțate de către statele în care se afla. Prin această regulă, constructorii auto nu mai pot plăti agențiile în mod direct, element care putea genera un conflict de interese. Totuși, există și o portiță de scăpare: statele pot impune constructorilor o taxă care va fi folosită pentru finanțarea acestor centre. În plus, Uniunea Europeană va avea posibilitatea să inspecteze mașini în cadrul unor teste.
Oficialii europeni anticipează că toate aceste modificări vor conduce la o dispariție a motorizărilor diesel pe Bătrânul Continent. "Mașinile diesel nu vor dispărea de pe o zi pe alta. Dar, după acest an dificil, sunt sigură că vor dispărea mai rapid decât ne putem imagina", afirmă comisarul european Elzbieta Bienkowska. Via Reuters
ps:ar fi frumos sa fir scormoniti si in c*r de la primul pana la ultimul producator si sa plateasca de la primul pana la ultimul amenzi usturatoare de ordinul zecilor de mld ....indiferent ca se va clatina serios industria,e un pas extrem de necesar pt viitorul tuturor si pt respectarea normelor !pe cat de vinovati sunt grupul VAG in frunte cu VW pe atat de nedreapta este situatia ca doar ei sa plateasca si sa faca recall-uri....in conditiile in care au fost prinsi deja mai multi in situatie identica si nu se aude mai nimic de amenzi
ceilalti nu au fost "prinsi" si nu s-a dovedit nimic in instanta. Sunt doar supozitii si cel mult banuiti.
Sunt deacord cu tine...vinovatii trebuie sa plateasca...dar dreptatea se face cu legea-n mana si nu in piata publica unde vulgul sa arate cu degetul spre vinovati.
Plus ca piata globala creste de la an la an.
Nu produce nimeni pe stoc in ziua de azi. Nu automobile.
Vorbim de cea mai mare putere economica din Europa. De SINGURA economie europeana fara probleme. De motorul economic al intregului continent. As vrea sa vad si eu cine ar indrazni sa puna Germania la plata, in conditiile in care Germania, prin econimia ei sustine economiile hodorogite ale celorlalte state industrilalizate. Pentru ca, despre asta vorbim. Despre putere industriala. In povestea asta economii minuscule, desi performante, precum Luxemburg, nu conteaza. Cine va sari la gatul Germaniei? Spania care a fost pana nu demult in criza si pentru care SEAT, e foarte important? Cehia care porduce mai multe modele VW? Slovacia care are si ea o fabrica VAG? Ungaria care are si ea fabrica VAG? Sa fim seriosi, zic. Si sa nu uitam ca presedintele organismului europena care isi umfla muschii, dl. Tusk, este in conflict cu guvernul propriei tari.... Ups ... Uitai! Polonia, tara Dlui Tusk, este a enspea tara detinatoare de fabrica VAG din Europa!
cum e posibil sa ne legam de niste amarate de motoare diesel ale autoturismelor, cand TIR-urile au ditamai motoarele diesel, ce cu siguranta nu ar putea fi inlocuite cu motoatele pe benzina.
cine poate demostra ca motoarele diesel ale autoturismelor sunt mai nocive decat poluarea atmosferica facuta de deseurile chimice si atomice, sau ca bombele care le arunca americanii peste cetateni ai acestei planete?
despre a cui viata le pasa astora din america si din ue cand vorbesc de poluare?? sau ..mai bine spus .. despre a cui afacere e vorba sa fie promovata? cine este interest si trage sfori sa moara diesel, ca sa traiasca motoarele electrice? este pura lupta de interese.. de unde vor produce ei atata electricitate incat sa ajunga la atatea masini cate vor sa scoata pe piata??? la ce suferinte vom mai fi supusi ca urmare a distrugerii maselor ce vor produce electricitate? sper sa si-o incaseze si americanii astia intr-o buna zi, ca o merita..sincer... MC'Donald care imbolnaveste populatia lumii..le spune ceva?