UE amendeaza taxa de inmatriculare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a cauzat o serie de implicatii legislative pe care tara noastra si le-a asumat sa le respecte prin semnarea Tratatului UE. Noul Cod Fiscal, valabil de la 1 ianuarie 2007 prevede o taxa de prima inmatriculare pentru importurile de masini noi sau second-hand. Taxa de prima inmatriculare a cauzat o deruta totala in randul importatorilor din Romania, statul roman dovedindu-se incompetent in realizarea unor amendamente legislative clare in acest sens.
Dincolo de abordarea legislativa incoeerenta si lipsita de substrat, Romania se confrunta cu o investigatie pe care Comisia Europeana a inceput-o marti in legatura cu legalitatea taxei de prima inmatriculare. Nici nu am iontrat bine in structurile UE si Comisia Europeana a amenintat ca va da in judecata statul roman pentru aceasta taxa, daca se dovedeste ca nu are caracter european. Formalitatile de trimitere in judecata la Curtea Europeana de Justitie ar putea dura circa un an, dar termenul dat tarii noastre pentru a schimba cadrul legislativ este pana in luna martie. Investigatia a fost initiata de Directia de control pentru aplicarea legislatiei europene, iar termenul acordat Romaniei se datoreaza faptului ca tara noastra este proaspat membru al Uniunii.
In cazul in care Romania nu ar face modificarile legislative cerute, intr-o prima faza, va fi somata sa-si amendeze legislatia in vigoare, urmatorul pas fiind cel al sanctiunilor financiare. Pe de alta parte, ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat in favoarea mentinerii taxelor pentru inmatricularea autovehiculelor second-hand, dupa ce Comisia Europeana a criticat statele cu astfel de proceduri. "Aveam doua optiuni: sa lasam piata complet deschisa si sa se intample ca in Polonia, sa pierdem un vector de dezvoltare extrem de important, pe care-l reprezinta industria de automobile, sau sa asiguram o coerenta a politicilor astfel ca numarul autovehiculelor poluante si periculoase pentru circulatie sa fie redus", a afirmat Sebastian Vladescu pentru Mediafax.
Taxa pentru prima inmatriculare este diferentiata in functie capacitatea cilindrica a motorului, gradul de poluare si vechimea masinii. Pentru masinile prevazute cu normele Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc si cu o vechime mai mica de un an, taxa a fost stabilita la 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc, mai vechi de sase ani, la 5.070 euro. Pentru o masina Euro 2 cu capacitatea cilindrica de 1.600 cmc taxa va fi de 2.704 euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc vor fi platiti 6.240 de euro. Posesorii de autovehicule din clasa Euro 1 cu o capacitate cilindrica de pana la 1.600 de cmc vor achit 3.744 euro, in timp ce pentru autoturismele cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa a fost fixata la 7.020 de euro. In cazul masinilor noneuro, taxa de inmatriculare este de 4.000 euro pentru motorizari de pana in 1.600 cmc si de 7.500 euro pentru masinile cu o capacitate de peste 3.000 cmc.
Valoarea exorbitanta a acestor taxe ar opri practic importul de masini second-hand in Romania, ceea ce loveste in principiile economiei de piata si nu poate legitima actiunea si legea emisa de statul roman.
O declaratia de ultima ora a ministrilor care sustin taxa de prima inmatriculare, Sebastian Vladescu si Sulfina Barbu, arata ca acestia nu sunt dispusi sa renunte la taxa si nu o considera anticoncurentiala. Ei continua sa sustina taxa de prima inmatriculare si in fata autoritatilor de la Bruxelles. Maine se va anunta pozitia comuna a Ministerului Finantelor si a Ministerul Mediului.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Opel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. (22.11)
-
Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. (22.11)
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
nea VLADESCULE mi-am cumparat o caruta si doi boii din Austria caruta este noneuro fabricata din 1972
si am cumpart-o cu 1000E .Cit voi plati taxa de inmatriculare pe caruta, nu pe boii?
P.S.Dragii mei filtrati-o si dati drumul va rog frumos.
De ce faceti dumneavoasta stategii de dezvoltare pt.unele companii private pe banii nostri?care sunt de fapt BANI PUBLICI!!!
Cine o sa plateasca penalizarile impuse de UE? Ma indoiesc ca vor veni producatorii de autoturisme din Romania pe care dumneavoastra ii protejati atat de mult cu banii pentru amenzile europene.
In ultimul rand vreau sa stiti ca romanii care au deja masini vechi si care nu o sa aibe bani pt. altele noi o sa le pastreze pe cele vechi care an de an vor deveni si mai vechi si mai poluante...si poate asa se va incheia planul dumneavoastra de innoire a parcului auto in Romania.
Nu pot de cat sa va admir pentru clarviziunea de care dati dovada.FELICITARI!
Cum poti sa spui o asemenea aberatie? Ministru lu' Peste. Dar, RAR-ul pentru ce mai exista?
Fiecare cetatean e constient ca daca isi va cumpara din UE o masina cum o clasifica dl. ministru, nu va putea trece de vestitul RAR.
ORI A LU INFECTU ALA DE TARICEANU?
Cine o sa mai cumpere carute Cn noi daca se da liber la s/h-uri?
A tunat si i-a adunat!
Cum Doamne iarta-ma avem parte de asemenea conducatori?!? Blestemul crimei din 25.12.89 o sa ne macine decenii de-a randul!
In rest, NO COMMENT, asteptam decizia CE si in acelasi timp si sanctiunile de rigoare, ce propun sa fie platite din salariul domnului Vladescu.
in 2004 am votat din toata inima PNL si Alianta DA pentru a deschide drumurile Romaniei saracite de un imperiu comunist, drumuri cu foarte multe gauri fizice si morale. Daca Dvs. luati astfel de masuri inseamna ca faceti parte din vechea tagma comunista de "drumari fara drumuri". Va rugam pastrati traditia Liberala si lasati pe romani sa fie liberi in a alege viitorul destinului personal (nou vs. SH). Dumneavoastra ati vazut pe drumurile nationale sau europene ale tarii noastre o masina mai rabla si mai poluanta decat Dacia? Uitati-va la cei care ingroasa randurile celor care pleaca in iobagie peste hotare pentru un trai decent in viitor, si intrebati-va cine sustine PIB... Dumneavoastra si clientii Dvs. sau cei care muncesc pe branci in strainate sa va aduca banutii la buget? cat despre cei ce nu au plecat din tara oricum strugurii (autoturismele noi sau SH) sunt o marfa prea acra... pardon prea scumpa pentru nivelul salariilor din Romania! Acest lucru trebuie sa va dea de gandit Domnule Ministru, nu poluarea rablelor cu EURO II sau EURO III cumparate dintr-o lume civilizata gen EU, USA, Japan, s.a.m.d......????????
Senat: Un prapadit cu o Dacie din anii`79 ai secolul trecut.
TAXUD-INFO@ec.europa.eu wrote:
Dear Sir,
Thank you for your email regarding the car
registration tax in Romania.
In this respect, it must be noted that Article 90 of
the EC Treaty, as interpreted by the European Court
of Justice, does not preclude Member States from
levying car registration taxes, however, such taxes
may not burden vehicles originating from other
Member States more heavily than similar used
vehicles already registered within the territory of
a respective Member State.
The Commission is aware of the Romanian car
registration tax introduced by the Fiscal Code and
indeed has serious concerns regarding certain
aspects of its calculation. The Commission has put
all the efforts to make Romania bring its
legislation into compliance with Community law
before the accession to the EU. Despite certain
improvements Romanian legislation remains in breach
of Community law. Since Romania has become a member
of the EU the Commission may take an action against
Romania on the basis of Article 226 of the EC Treaty
by opening an infringement procedure which may lead
to bringing the proceedings before the European
Court of Justice. The Commission will not hesitate
to react in this way.
In any event, I would like to draw you attention to
the fact that the above-mentioned procedure is long
and does not have a direct effect on a specific
case. Only the Commission and a particular Member
State are considered to be the parties in this
procedure to the exclusion of a particular taxpayer.
Therefore, in order to ensure that you rights are
respected you are advised to have recourse to
national remedies.
Kind regards.
Din ceea ce s-a scris in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (5 adrese/ institutii):
1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
2) Comisia Europeana
Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia european, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
5) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/
Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria a fost condamnata, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
NU SUNT DE ACORD CU TAXA, E PROST CONCEPUTA, DAR SA VEDEM SI BARNA DIN OCHII PORSCHE ROMANIA, OPEL, FORD. TOTI SUNT BAGATI IN ASTA SI TOTI CONTRIBUIE LA DOMNII MINISTRI.
CU STIMA
SI SA NE DEA O LECTIE UE CA SUNTEM NOI PROSTI CA LASAM IDIOTII SA NE CONDUCA IN FELUL ASTA, NOI I-AM ALES, SA NE SPALAM PE CAP CU EI.
dar nu e nimeni constient ca o sa faca Romania cimitir de rable ???
chiar nu va intereseaza de sanatatea voastra...de aerul poluat care o sa fie daca toti labarii cu 2-3000 de euro in buzunar se duc afara sa aduca masina pt "muschii lor"; nu va dati seama pe termen mediu si lung cum va afecta acest lucru tara noastra ???
Si poi ce-o sa facem ca sa scapam de ele ??? o sa plateasca statul din buzunarul nostru evident, fiecarui "propretar" cate 30 mil ca sa-si duca rabla la REMAT ???
bai fratilor regula e urmatoarea: ai bani sa-ti iei masina NOUA...iti iei...nu ai bani...ia tata LOGAN...ca in felul asta ajuti economia romaneasca sa prospere, ajuti tara ta, nu pe cea a nemtilor.
P.s: iar daca va uitati la second hand de 2-3 ani vechime cu EUR 3...de afara...nue o problema...ca alea nu polueaza tare..iar taxa se invarte undeva pe la 2.000 euro..ca si pana acuma..
Sa fiti ...bogatzi
petitions@europarl.europa.eu
SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
http://curia.europa.eu
Taxa este anormala insa un test serios de noxe este necesar.
EU SUSTIN ACEASTA TAXA !!!
Economia poate spori prin existenta acestei taxe. Suntem toti niste aerieni daca vom considera ca exista posibilitatea ca cineva sa achite aceasta taxa...
e mult de vorbit in acest sens...cred ca s-ar putea scrie si carti...dar mai mult decat orice trebuie sa intelegem cu totii ca avand mai multe masini poluante pe strazi ...vom respira un aer mai putin curat. Existenta daciilor pe strazile oraselor puternic dezvoltate este relativ nula.Taxa dezavantajaza celelalte state membre ale uniunii. Daca taxa dispare ...oamenii cumpara masini din toate categoriile. Cert este insa ca prin cumpararea masiva a oricarui tip de autovehicul de prin Germania, nu le facem bine decat lor, pentru ca ei scapa de niste gunoaie de pe strazile lor...si le aducem la noi in tara. Masinile au pretul mereu raportat la alte masini.Cand se vor vinde masini sh din ce in ce mai scumpe din Germania ...inseamna ca va creste cererea pentru ele ...iar valoarea fiecarei masini va creste functie de modelul cerut ...urmand ca neamtul sa aiba masini mereu noi, iar romanul sa cumpere mereu SH-uri.Aceste SH-uri le vom trece prin 1000 de maini, cautand sa ocolim serviceurile tot mai scumpe...si in final ajungand tot un jaf.
De multe ori suntem snobi ...cumparam lucruri scumpe fara sa cunoastem adevarata valoare a lor.
SUNT PENTRU existenta taxei !!! (poate o s-o mai scada putin insa)
-la prima inmatriculare cine da la REMAT o masina veche NON EURO si inmatriculeaza o masina cu Euro 2 sa plateasca 50% din taxa de inmatriculare,daca aduce Euro3 plateste 25% din taxa de inmatriculare si daca aduce o masina Euro 4 sa plateasca 10%!Daca nu duce o masina la REMAT NON EURO nu primeste nici o reducere!Poate asa ne scapam de rable si platim si taxe!Bani de la REMAT poate sa ia statul sau clientulCe spuneti ar fi o solutie?
Auzi nea' Mihai ce intelegi tu prin germania o sa aiba masini noi mereu si noi numai Sh-uri??????O masina care a iesit pe poarta fabricii din momentul ala devina SH indiferent de km si de stare.ok????Asa ca intodeauna vor fii masinii noi si sh in orice loc din lumea asta.Acum spune-mi te rog Loganul ala nou al tau (desi nu ai zis ca ai dar eu cred ca ai ca nu e prima oara cand iti spui parerea pe acest site ) nu va fii trecut prin o mie de maini poate in urmatorii ani ca orice alta masina?????
Asa ca intelegi un lucru in germania nu exista jafuri nenorocite cum sunt la noi sau daca sunt....sunt in proportie foarte mica raportat la tara noastra.Dar spuneti-mi un lucru va rog ....de ce din germania poti cumpara o masina sh si poti merge cu ea in alte tari linistit si f legal fara sa platesti taxe de 5 ori mai mari decat pretul achizitionarii si in tara asta plina de dobitoci si asa zisi "destepti" nu???????????Opinii pro si contra vor fii cat va fii lumea asta in toate domeniile dar spuneti-va parerea comparativ cu ce exista in alte tari si cu legislatia acestor tari si nu din gandiri "las ca imi iau logan in rate"(cum sunt cumparate jumatate din ele poate).Deci hai sa fim realisti totusi si sa privim lucrurile din alte pespectiva si nu neaparat ca luam "jafuri" din afara in conditiile in care la noi in tara merg pe strada f multe rupturi de masini.Romanului cred ca i-a venit vremea sa fie in rand cu lumea cealalta si sa fie liber in alegerile sale nu sa i se impute intr-un fel sau altul sa cumpere masina noua(ptr ca ceea ce exista in tara sub anii 95 de obicei sunt jafuri dupa ce au fost rupte in gaurile tarii sau super lovite etc) si nu sa i se lase dreptul de a cumpara o masina sh din afara tarii.dar cum am spus si pe alta sectiune a acestui forum sunt de parere ca si Linda Vatenaite ca scad vanzarile in romania de Dacia Logan ptr ca celelalte marci nu isi fac probleme ptr ca, calitatea este mult peste cea a daciei asa ca cine vrea sa cumpere un Audi sau Bmw sau opel sau orice altceva isi va cumpara indiferent de ce se intimpla.Asa ca sa lasam balta cu toate celelalte procente si rahaturi ptr ca romanul cand isi cumpara o masina asa gandeste :imi iau aia ptr ca e marfa asta la valori peste cele ale loganului ,cine cumpara logan zice asa : domne e romaneasca (pa dracu ca e asamblata in romania dar de fapt ea este renault ieftin.e ca si cum porsche ar avea fabrica aici in romania si noi ne-am mandrii cu ea ca este a noastra asa si cu logan cacat asta), e buna si are toata lumea si mai este si in garantie.Deci hai sa fim realisti!
Cu respect!!!
Parerea mea este ca ei sunt colo pentru noi si ar fi bine sa se gandeasca la noi cum sa ne ajute nu cum sa ne talhareascaasa cum au facut pana acum doresc mult succes Comisiei Europene acu poate ne mai apara si pe noi cineva.......
P.S. sustineti in presa va rog alinierea la nivelui U E aici referie la modelui germania etc.,nu tarile in curs de dezvoltare unde taxa este asemanatoare romaniei.zic germania deoarece ea este modelul spre carew tindem.nu?
Da cu milioanele alea de dacii si camioane cu "euro 17" care scot fumul ca locomotiva cum ramine ba "competentilor", de la guvernare?????????
Iesti intr-o dimineata pe autostrada LU' bASESCU, bOANGIU, mITREA, bERCEANU sa vedeti cite masini cu EURO 14 ies de la Ciorogila/Bolintin. Aia circula fara lumini si fara frine si nu reprezinta nici un pericol , intr-un imens nor de fum si nu mai platesc nici o taxa.Taxa asta ne arata incompetenta lor. Domnilor, credeti ne citeste cineva pe aici ?????????? sau cainii latra ursul merge.
LASA TROTUARUL SI MUNCESTE SI AI SA VEZI TU
Hai liberalismul, hai comertul liber. Taxe 0% pentru orice venit, oriunde in Romania.
Ce ar fi ca bugetele oricaror institutii de stat sa se stabileasca aici pe forum?
Haideti sa incepem cu propunerea de salariu pentru primul ministru.
Incep de la -10 000 Ron. Da cineva mai mult?
Daca as avea un tanc ma-si duce la parlament cand si-ar vota salariile dar ar fi pacat de cladire.