În primăvara acestui an, Uniunea Europeană a anunțat un acord preliminar cu privire la introducerea unor sisteme de siguranță în dotarea standard a mașinilor începând din 2022.
La mai bine de jumătate de an distanță, Consiliul Europei a aprobat la sfârșitul săptămânii trecute lista finală a sistemelor de siguranță pe care constructorii auto vor fi obligați să le ofere în dotarea standard începând din 2022.
Cele mai importante tehnologii prezente pe listă sunt sistemul de frânare automată de urgență (AEB) și sistemul Lane Keep Assist pentru menținerea benzii de circulație.
Pe de altă parte, UE a inclus pe listă și alte sisteme de siguranță, printre care se numără un sistem de asistență pentru controlul vitezei, posibilitatea de a instala un sistem care să prevină pornirea mașinii în cazul detectării consumului de alcool sau sisteme de avertizare pentru somnolentă și lipsa de atenție a șoferului.
Nu în ultimul rând, mașinile trebuie să aibă dispozitive de înregistrare a datelor (principiu asemănător cutiilor negre) și un instrument care să permită monitorizarea precisă a presiunii în pneuri.
În versiunea inițială a proiectului era menționată obligativitatea camerei video de marșarier, însă aceasta nu mai este menționată explicit în forma finală a documentului.
Introducerea frânarii autonomate de urgență și a sistemului Lane Keep Assist va conduce cel mai probabil la o creștere a prețurilor de bază pentru mașinile care în prezent nu au astfel de sisteme.Uniunea Europeană estimează că implementarea acestor măsuri ar conduce la salvarea a 25.000 de vieți până în 2038.
Pana in 2022 sistemele astea se mai imbunatatesc, posibil sa se mai si 'ieftineasca'....nu cred ca preturile masinilor vor sari creste cu 1000 euro(sa zicem)
Constructori auto sunt mai smecheri si stiu ce fac...de obicei...
Ar putea de exemplu sa scoata anumite elemente sau accesori de pe masina standard si sa-ti dea sistemele de siguranta mai sus amintite la pretul original ai masini....si pe urma elementele sau accesorile scoase de pe ea sa fie integrate in multele pachete obtionale pe care clienti le 'iubesc' de obicei....
Sper sa nu citeasca nici un constructor ce ai mentionat aici....nu vreau sa dau ideei:)))
Ar fi bine să găsească o soluție care să țină prețurile mai accesibile. Și la Dacia chiar sunt cam obligați să o facă.
S-ar putea ca autoritatile sa fie mai "blande" la acordarea permiselor avand in vedere ca acum avem "parcarea asistata" (cosmarul doamnelor), etc.
PS Cel mai neplacut este cand treci de la o masina echipata cu acest gen de sisteme pe una "chioara" cand nu te ajuta nimic, decat propriile cunostinte/reflexe/etc.
Rezolvarea unei pene te costa max. 10-20 de RON daca ai informatia UTILA, la timpul potrivit....
Exact cum zici tu se va intampla. Nu nare mi-a fost mirarea cand am intrat la Audi in germania sa configurez noile A1 si Q3 . Nu aveau nici macar un radio analog prapadit, pur si simplu avea o cutie goala in bord. Bine ca au renuntat la camera de marsarier, ca altfel "saracul" VAG nu mai avea incotro decat sa ofere in basic un ecran cel putin de 5 inch care sa afiseze imagini de pe camera marsarier, sau o oglinda electrocromica , ceea ce ar fi crescit pretul masinii destul de mult. Camera marsarier e utila pt americani , acolo au numai pick-up uri full size, deci e ceva util, dar pt europenii saraci care merg cu UP sau Aygo prin oras la ce mama dracu mai ai nevoie de camera la gâlma aia de masina !