Pentru că rivalii profită de pe urma apetitului pentru compacte sportive, cei de la Peugeot au decis în urmă cu câteva luni bune să nu mai stea cu mâinile în sân. După mai multe concepte și imagini teaser, avem, în sfârșit, niște versiuni sportive ale actualului Peugeot 308.
Fosta Mașină a Anului în Europa vine cu trei versiuni distincte, dintre care una, cea de top, va căuta să facă deranj în păturile superioare ale segmentului hot hatch.
Este vorba despre versiunea Peugeot 308 GTI, care vine cu un motor de 1.6 litri turbo, capabil să ofere 270 de cai putere și 330 de Nm. Modelul vine cu o cutie manuală cu șase trepte și poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 6 secunde. Este suficient pentru a se apropia de nume grele din segment, cum sunt Opel Astra OPC, Ford Focus ST sau Renault Megane RS.
NOUL PEUGEOT 308 GTI vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Peugeot 308 GTI 1.6 THP |
270 | 6 | 6 | 31.200 |
Ford Focus ST 2.0 Ecoboost |
250 | 6.8 | 6.5 | 27.800 |
Opel Astra OPC 2.0 turbo |
270 | 7.8 | 6 | 28.110 |
Renault Megane RS 2.0 16V |
275 | 7.5 | 5.8 | 24.750 |
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI |
230 | 6 | 6.4 | 27.536 |
Seat Leon Cupra 2.0 TSI |
290 | 6.7 | 5.9 | 28.712 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Versiunea pe benzină se va bate cu francezul Renault Megane GT, proaspăt lansat și el pe piață. Asta pentru că dispune de un motor de 1.6 litri și 205 cai putere, alăturat unei cutii manuale cu șase trepte și gata să ajungă la 100 de km/h în 7.5 secunde.
Versiunea Peugeot 308 GT diesel BlueHDi de 2.0 litri livrează doar 180 de cai putere prin intermediul unei cutii automate cu șase rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face ușor mai lent, adică în 8.4 secunde.
Prețurile pentru noile modele sportive Peugeot încep de la 24.600 de euro cu TVA inclus pentru versiunea GT de 205 cai putere. Dacă vă doriți dieselul trebuie să știți că socotelile ajung la 28.200 de euro. Iar dacă vă gândiți cumva la versiunea de top, atunci ar fi bine să pregătiți 31.200 de euro.
PEUGEOT 308 GT și GTI |
PREȚURI (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | ||||
308 GT 1.6 THP start&stop |
205 CP | Manuală 6 | 24.600 | |||
308 GT 2.0 BlueHDi |
180 CP | Automată 6 |
28.200 |
|||
308 GTI 1.6 THP |
270 CP | Manuală 6 | 31.200 |
LED, geamuri și oglinzi electrice, pedalier și ornamente din aluminiu, jante de 18 inch, tapițerie din textil și alcantara, volan și schimbător îmbrăcate în piele, navigație și acces fără cheie.
Echiparea standard pentru modelele GT este destul de generoasă și include climatizare pe două zone, asistență la parcare față și spate, șase airbaguri, ecran tactil în centrul planșei de bord, faruri și ștergătoare automate, faruri fullModelul GTI adaugă peste toate acestea praguri cu inscripția GTI, jante de 19 inch, scaune sport și reglaj lombar pentru șofer și pasager.
Poate ca are dotari in plus fata de ceilalti, dar este mai scump cu cel putin 2500 euro decat oricare din ei. 308 GT este la acelasi pret cu Megane RS ... trebuie sa fii fan inrait Peugeot ca sa poti cumpara asa ceva.
Tinuta de drum a GTI-ului 308 1.6 THP e totusi laudata unanim, asa ca alegerea ramine o problema personala a fiecaruia.
Subiectiv (deci tot din pdv personal), linia 308-ului nu ma incinta - si nu doar in varianta coloristica bi-ton oribila udpa mine -, iar motorul de doar 1.6 l imi pare cam "impins" la 270 CP pentru a fi si f. fiabil in timp. Nu degeaba alti producatori scot calutii astia din cilindrei mai mari (2.0 uzual.)
Un 208 GTI m-ar tenta insa, recunosc - mai usor si cu acelasi motor in principiu, chiar daca "doar" de 208 CP. Problema (tot personal-subiectiva :-)) ramine insa aceeasi: cei +20K euro, pe care nu-i am... inca.
Unu: Peugeot 308 GTI este disponibila in Romania de vreo luna, v-ati trezit cam tarziu...buna dimineata!
Doi: Pretul de start este de 28200 eur, pe cand scaunul Leon are pret de pornire de 29059 Eur.
Trei: Nu poti compara 308 GTI cu Focus ST deoarece 308 prezentata este versiunea suoperioara, care are 270 de cai fata ST care dispune numai de 250 de cai. Poti compara insa a doua versiune de 308 GTI care dispune de 250 de cai, o versiune ceva mai ieftina, dar care pentru moment nu se aduce in Romania.
anyway cititi reviewurile pt ea , facute in tarile unde oamenii au bani pt asa ceva si vedeti ce zic de ea
Ps: e cel cu rosu .
Cat despre cupra incepe de la 28k modelul sc de 290cp in 2 usi.
Cupra e peste acest pejos gti cu motor fortat de 1.6. Nu stiu cum pot francezii sa ceara atatia bani pe o masina inferioara, vom vedea la vanzari ce o sa faca.
2.Fiabilitatea-motorul 1.6 THP are, la origini, gene BMW, iar varianta de 270 cai este ranforsata si rafinata de divizia Peugeot Sport, venind din 2014, de pe coupe-ul Peugeot RCZ-R.
3.Altele-designul ( chestie de gust ) superb in opinia mea, iar dotarile peste concurenta.
Nu numai ca se apropie dar le si depaseste..cel putin la pret.
Cupra este clar cea mai buna alegere.
Lionele tata in articol scrie ca preturile sunt de lista , discount-urile sezoniere nu se pun. Vezi ca ai discount 3000 de euro si la cupra cel de 290 CP , daca intri pe site la seat vei vedea.
Vezi ca Cupra este facuta ca si golf GTI cu ajutorul si implicarea lui porsche care au o experienta mai vasta decat orice divizie pejos.