Uber și Volvo au anunțat luni extinderea unui parteneriat care a început în urmă cu 3 ani, iar noutățile sunt semnificative. Noul acord prevede că operatorul de transport va cumpăra 24.000 de unități Volvo XC90 în perioada 2019-2021.
Volvo va implementa diverse tehnologii autonome corespunzătoare nivelelor 2 și 3, însă inginerii Uber vor introduce tehnologii și senzori noi pentru ca mașinile să ajungă la nivelul 4 de autonomie.
Cu alte cuvinte, după modificările operate de Uber, mașinile vor intra în flota Uber și îi vor conduce singure pe clienți la destinație, fără să mai aibă nevoie de șoferi. "Se întâmplă mai devreme decât cred oamenii. Obiectivul nostru este să fim capabili să le operăm fără să existe un șofer în spatele volanului în anumite orașe și în anumite medii", a declarat Jeff Miller, șeful departamentului de alianțe din cadrul Uber.
Acesta a dezvăluit că Uber va opera diverse modificări la frâne și direcție, pe lângă implementarea unor senzori.
"Trebuie să implementăm senzori în jurul mașinii. Pe lângă ceea ce vedeți deja pe plafon vor exista senzori integrați în partea frontală. Lucrăm cu Volvo pentru a integra aceste schimbări", a adăugat Miller.Cele 24.000 de unități Volvo XC90 vor fi construite la uzina din localitatea suedeză Torsland, însă viitoarea generație a modelului ar putea fi realizată și la uzina din statul american Carolina de Sud. Parteneriatul are o importanță strategică pentru Volvo, care anul trecut a comercializat circa 82.000 de mașini în Statele Unite. În plus, Volvo susține că este deschisă la colaborări și cu alte companii de transport, inclusiv pentru alte modele construite pe platforma SPA, cum ar fi S90, V90 sau XC60.
Deși nu sunt încă lansate, serviciile de transport în regim taxi efectuate cu mașini fără șofer au primit deja un nume generic, fiind cunoscut drept robotaxi.
Via Automotive News
Am tot auzit stiri cum ca vor cumpara masini autonome, ba de la unii, ba de la altii, din 2 in 2 luni. Parca erau ce mai mare firma de Taxi fara masini proprii.
Pana la urma ei tot anunta ca o sa cumpere masini de la firma care reuseste prima sa le faca autonome, si de aia tot au discutii cu diversii producatori. Desi deocamdata cred ca tot o poveste de marketing este avand in vedere ca masinile autonome nu sunt permise deat in zone foarte restranse de prin state.
Hibridizarea e o moda. Trebuie sa fii prezent acolo pentru a fi in atentia oamenilor. De-aia toti producatorii auto anunta cate un hibrid, de orice fel. Pentru a-si crea o imagine cat mai pretioasa in fata clientului. E ca si cum ti-ai decora cofetaria din coltul strazii. Lumea intra mai repede la Paul decat la Georgys.
Revenind, Uber nu produce masini. Deci ce poate face ca sa se dea Eco? Anunta ca va cumpara masini hubride/autonome bla bla bla. Insa asta o va face atunci cand tot globul o va face.