Uber este "un pericol mai mare pentru industria auto" decât este marca americană Tesla, spune John Martin, vicepreședinte senior al departamentului de producție și logistică al diviziei Nord-Americane a Nissan. Serviciul furnizat de Uber este un "pericol" pentru producătorii tradiționali de automobile din cauza faptului că serviciile de transport ale companiei nu sunt dependente de investiții în dezvoltarea de noi produse, fabrici sau tehnologii. Între timp, producătorii tradiționali de automobile și chiar și cei de la Tesla Motors trebuie să facă investiții semnificative în numeroase direcții doar ca să fie apoi dependenți de vânzări, o grijă inexistentă pentru compania americană.
În ciuda faptului că Uber are nevoie de existența producătorilor de automobile pentru ca furnizorii săi de transport să aibă cu ce să își ducă la destinație clienții, existența acestui serviciu ar putea să facă tinerii să nu își mai cumpere mașini. Studiile care încearcă să descopere cum vor fi motorizate orașele viitorului întăresc punctul de vedere al lui John Martin, pentru că estimările arată că locuitorii orașelor nu vor mai cumpăra la fel de multe mașini ca în prezent, preferând să închirieze un vehicul atunci când au nevoie de transport.
Această închiriere ar putea fi făcută fie printr-un servicu cum este Uber, care implică un șofer care să ducă la destinație clientul, sau printr-un sistem de car sharing care să implice împrumutarea unei mașini dintr-un centru specializat și folosirea ei doar cât este nevoie. În cadrul declarației sale, John Martin estimează că lumea se va schimba suficient de mult până când Tesla să atingă volumele unui producător tradițional. Martin estimează că oamenii vor renunța la ideea de cumpărare a mașinilor pentru utilizare privată până când Tesla ar apuca să devină un constructor de volume mari, moment în care vor supraviețui doar constructorii de automobile care vor avea un model de business care să suporte scăderea majoră a vânzărilor către particulari.Via GoEVgo | Autoblog | Sursă foto
eu unul nu cred in asa ceva, dar imi place cum suna. mi-ar placea sa se intample asta in orase. sa scapam odata de balamucul din trafic, de praf si noxe, de altercatii. din pacate vad cum tinerii din mediul rural isi cumpara masini si ies seara cu ele in sat, la plimbare. asa ca, nu cred ca se va realiza.
nu am inteles ce inseamna Uber, desi am auzit de el. dar pentru calatorii in afara oraselor (treburi diverse, turism) nu cred ca se aplica.
Niste bosorogi imbecili care ar fi capabili sa mearga cu mită ... lobby, ca sa nu "acuzam" nefondat ... la mai marii conducatori si sa interzica existenta pe sosea a unui automobil care nu este detinut in proprietate de cel care il conduce in acel moment ... si interzicerea oricarui alt tip de mijloc de transport, inclusiv biciclete, trotinete si role.
Ce inseamna "taraba gen" ? .....Care gen? masculin, feminin, neutru?
@Tibi
Merge si in afara oraselor in functie de disponibilitatea soferilor inscrisi in aplicatie. Ideea este ca tu te poti conecta prin GPS cu cel mai apropiat sofer care are aceasta aplicatie comunicandu-i ruta pe care vrei sa mergi. Daca este disponibil te va duce unde vrei tu. Ideea este ca pentru evitarea oricaror probleme plata nu se face cash la destinatie ci trebuie sa ai un cont din care ti se trag banii. Parte din bani raman companiei, parte soferului. Soferii pot fi punctati astfel incat clientul sa stie cu cine merge la drum. Este un fel de black cab dar cu mult mai multa independenta in ceea ce priveste relatia sofer-client. Nu stiu cat de mult va prinde la noi.... E o chestie de mentalitate. In mai multe tari printre care si Romania aplicatia este interzisa... Unele dintre motive imi par justificate, dar asta este cu totul alta discutie.