TUV Germania: Dacia Logan și Tesla Model 3, pe lista celor mai nefiabile mașini

de Alexandru Monenciu
Marti, 12.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui raport realizat de organizația TUV din Germania, Tesla Model 3 se află printre mașinile predispuse la defecțiuni. Pe lista "rușinii" regăsim și mai multe modele Dacia, inclusiv Logan.

Testul TUV este corespondentul german al ITP-ului românesc. Până în vara acestui an, nemții au testat mai bine de 10 milioane de mașini, iar circa 20% au fost declarate neconforme pentru a circula pe drumurile publice.

În acest context, organizația a realizat un raport în care mașinile predispuse la defecțiuni au fost împărțite pe categorii în funcție de vârstă. În segmentul 2-3 ani, Tesla Model 3 a ocupat prima poziție.

Cele mai frecvente probleme apărute la modelul electric au legătură cu sistemul de frânare, dar și cu suspensiile.

Locul secund, în aceeași categorie, este ocupat de Dacia Logan, iar locul 3 de Seat Alhambra.

Dacă tot am pomenit de marca de la Mioveni, Dacia a ocupat prima poziție în categoriile 6-7 ani (Dokker), 8-9 ani cu același model și 12-13 ani cu modelul Logan. De asemenea, Dacia este prezentă fie pe locul 2 sau 3 în alte categorii.

Și BMW este prezent pe această listă a "rușinii" cu modele ca X5, X6 și Seria 5.

via Carscoops

Comentarii (31)

  • Posibil să fie vorba de generația anterioară de Logan. SEAT Alhambra nu mai e în producție din 2020, iar atunci nu se lansase încă noua generație de Dacia Logan.
    4 7
  • Banditos
    Dacia e pe cai mari si tinde sa devina si mai importanta, Tesla bifeaza bine la electrice...

    Ehhh.... poate mai pun de un testu' elanului.
    12 29
  • Bălăceanca
    Pentru incurabili nu dăm Logan de jucărie, oricum. Avem Mercedes și BMW, sa fie și ei fericiți, săracii.
    4 26
  • Banditos
    @20":16

    Vezi ca a trecut prin SAAB sau Rover(?), Opel si acum (cica) e pe Passat. Viseaza pana la umectare la "4 cerculete" dar nu isi permite decat unul pe care il impinge prin curtea Spitalului de veseli.
    5 26
  • Ai naibii nemți! Cum le știu ei pe toate în domeniul auto. TUV nu mai prezintă încredere, spune lucruri în funcție de interese.
    7 7
  • @porcine
    Nemții au făcut un clasament al fiabilității. Românașii noștri imbecili beneficiază și de service-uri Dacia/Renault, adevăratul vis al prostovanilor de pretutindeni.
    N-ai cum să nu pleci cu bordul orgă de lumini după intervențiile profesioniștilor inepți. Să-i vezi atunci pe proști mândri că n-au trecut pe la Bălăceanca. :))))))))))
    20 5
  • Banditos
    articol cu Dacia, este
    furaj pentru @porcine
    si motiv de autovot pana ....orbeste.
    @suine, asa este?
    5 19
  • Mincinosi ordinari ,am avut Logan 1,4,are un motor excelent,fiabil am vazut asemenes masini cu 700000 de km la bord,taxiuri.Cand vor inceta strainii sa minta despre Romania?Sunt ajutati de unii romani si de dusmanii nostri,se stie asta.FB6A
    7 12
  • Banditos
    @22:10

    In trecut ai condus OOOO "decat" in vise. Recent, in schimb, doar primele doua...OO. Si cu stanga si cu dreapta. De aici si rateurile de logica si ceata de pe creier.

    Nu uita, nu te uita pe vizor!
    3 16
  • @porcine
    În trecut n-am avut nicio treabă cu Dacia, internetul e plin de prostovani care-și împărtășesc experiența Dacia. :)))

    Eu "decât" îmi bat jos de melteanul Dacia oriunde oricând!
    13 7
  • am avut duster 1,6 benzina . peste 250.000 km luata la mana a doua de la o firma de inchieri auto. masina ce a vazut mai mult camp decat sosea . dupa alti 80.000 am dat-o .schimnbat la ea? sonda lambda. am acum duster 1,5 diesel de 6 ani. de 3 ori am schimbat un bec. pentru ,,fanii,, germanelor. am avut 5 nemtesti- golful 4 la 140.000 a cazut-volanta, ambreiaj, arcuri, bucse, planetare. passatului la 200.000 i-a pleznit la propriu furtul de la cutia automata. 500 euro si 5 luni de asteptare - piesa doar la wolfsburg si doar pe comanda. polo 1,2 2004 a fost masina. golful 5 la 100.000 avea deja rugina, schimbate planetare, arcuri, bucse. cei drept materialele de la golf 4 si dupa 10 ani pareau noi. la golf 5 la 5 ani deja se vedea uzura si calitatea nu mai era aceeasi. iar mercedes b class la 1,8 diesel fara pasageri sau incarcatura, alergai pe langa el. singura ,,nemteasca,, care pot spune cu mana pe inima ca avea de toate - calitate, materiale, concept, realizare exemplare - toyota auris 2008. asa ca pentru pupi-.....sti de nemtesti lasati-o moarta. iar TUV a publicat acum 3 saptamani un articol referitor la inceputul disparitiei marcilor nemtesti-vw prin vocea presedintelui a declarat ca nu mai este competitiva. mercedes aproape la fel singura care mai misca e bmw. iar nefiabile sunt exact cele 2 marci care vand cel mai bine. coincidenta nu?
    12 16
  • Logan nu se vinde in Germania, a venit TUV sa ia unu special de prin Europa de Est?
    11 13
  • TUV e vestit pentru gherlele sale.
    Și, în general, nemții au încetat de ani buni să mai fie germani. S-au țiganizat de tot.
    Cine a avut de-a face cu mașinile lor și cu ei personal în ultimul timp - știu la ce mă refer.
    13 14
  • *știe
    1 7
  • @porcine
    Știm versurile, Dacia e foarte bună, am avut 5, impecabile! :))))
    14 5
  • Seriff
    Cum? Tesla nefiabila? Pai nu spun expertii in electrice (Alin, Banditos, Andrei si restul spalatilor pe creier) ca Tesla e apogeul automobilistic in materie de fiabilitate, ca nu are ce sa se strice, ca are tehnologie, ca e lux, cum sa fie nefiabila? De Dacia de cand a renuntat la diesel nu e nici o surpriza ca motorasele alea de drujba se strica intr-una.
    14 3
  • Best 4-5 year old cars
    Order Make/Model Faults (%)
    1 Porsche 911 2,7
    2 Mercedes-Benz SLC 4,1
    3 Audi Q2 4,5
    4 Mazda CX-3 4,6
    5 VW Golf Sportsvan 2,6

    E clar, imi iau 911 ca merg la sigur!
    8 8
  • pai este si normal, la masini in jur de 2 tone cum cantaresc electricele, sa uzeze foarte tare franele si suspensia, plus anvelopele se duc la repede, chiar daca au aparut si dedicate segmentului
    8 3
  • @dan_grc: unde esti? Ai vazut cine e mentionata la lista rusinii? Cum sa bage dom'le germanii, chiar la ei in tara BMW si Seria 5 la capitolul troace :))
    Ia zi, nu-i asa ca nu e adevarat?
    Tu stii sigur ca de fapt e vorba despre Volvo si nu BMW acolo.
    2 11
  • @Seriff
    Tesla e renumita pentru probleme, pentru calitate de asamblare slaba si multe altele, nu cred ca incape indoiala.
    La fel de varza sunt si "faimoasele" masini germane foarte cumparate de romanasi. Ele sunt praf, dau niste tepe la fraieri samsarii de rup: BMW-uri diesel Seria 5 in care se baga bani la greu. Cunosc personaje din astea, dar tot nu se lasa, ca sunt prea mandri: masina mai valoreaza vreo 500 Euro l, dar ei baga mii ca sa le mai poata conduce cate 5 km pe zi naveta.
    5 6
  • Planeta e la ananghie, subvenția acordată de contribuabilul român pt. electrice scade de la 11 k la 2 k.

    Băgați manipulare... că crește...

    Game over!
    5 0
  • Că nu au destule de înfruntat, își mai dau și singuri de lucru… cum spuneam autopilot este o mare problemă.
    Tesla recheamă în service peste două milioane de mașini, după ce autoritatea de reglementare a constatat că funcția Autopilot este parțial defectă, în urma unei anchete în care au fost analizate, timp de doi ani, peste o mie de incidente.
    Nu săriți este copy/paste, și se face over the air… dar tot asa este încadrată.
    Nici cocalarii cu BMW nu produc atâtea accidente, pardon incidente. ;)
    4 0
  • oricine
    Concluzii destul de dubioase ale testului " Dacia a ocupat prima poziție în categoriile 6-7 ani (Dokker), 8-9 ani cu același model și 12-13 ani cu modelul Logan." Loganuri vechi de 12-13 ani în Germania ? Păi merțanele sunt proiectate să țină maxim 7 ani. Și dacă întradevăr mai sunt astfel de Loganuri înseamnă că friții le iubesc foarte tare, nu se pot despărți de ele și consimt să le repare pe ici pe colo cu prețuri de service de maxim 20% față de prețurile mașinilor băștinașe. Că motoarele ăstora vehi duc 1 milion de km.
    1 1
  • Seriff
    @19:53 ai avut tu seria 5 luat de nou si ti-a facut probleme? Nu vorbesc de sh-uri cu 500.000 km luate din obor, articolul se refera strict la masini noi.
    0 1
  • Clique
    Articol perfect pentru mamiferele bipede care hulesc la orice șurub marca Dacia.
    M-am uitat pe articolul original și este efectiv o porcărie mare cât casa.
    Cu cele mai puține probleme în topul clasamentului s-ar califica AUDI TT... pe bune.. TT-ul?
    Pe lângă asta, nici măcar nu menționează care au fost de fapt problemele și cât de serioase au fost... Bășcălie tipică germană..

    TUV-ul a devenit cum a devenit Dxomark la telefoane, cine cotizează cel mai bine, ăla iese mai bine pe liste... Mda..
    Cine nu crede treaba cu Dxomark, să urmărească topurile lunare și să vadă cum listele se schimbă ca la schimbul valutar.

    Așa că mai ușor cu plăcerea asta bolnavă de a arunca cu hate... că piața vorbește vânzările vorbesc, nu câțiva care au câteva dungi rămase începând cu 1984.

    Cum a fost treaba cu instalațiile GPL de la noile modele Dacia, am o cunoștință care și-a cumpărat de 1 an de zile Sandero stepway cu GPL, merge exclusiv pe GPL nu are nici o problemă, în timp ce alții de prin țară, tărăboi că au probleme cu instalația, care până la urmă s-a dovedit a fi un senzor amărât.
    2 0
  • Clique
    Revin cu un update, m-am interesat în legătură cu Dacia Logan, iar acele MARI PROBLEME care au supărat TUV-ul au fost cum bănuiam la cele cu instalațiile GPL... vai.. ce tragedie, Dacia făcând rechemare pe plan european la modelele cu GPL...
    Poftim, PROBLEMĂ NUCLEARĂ.... da, mai lăsați circul ăsta ieftin, că a devenit penibil.
    2 0
  • Banditos
    @controlor de bilete de la 09:05

    Cum nu iti convine acum o invarti rapid si ceri altora sa vorbeasca pe subiect.

    Ia de aici (la subiect):

    BMW5/6 e pe locul 118 din 128. Are felinar rosu dat de TUV. Si Fiat Panda e mai fiabil.

    Iar problemele Dacia privesc senzorii de la instalatia GPL, suduri imperfecte si alte c.aturi. Nicio vorba despre motoarele in 3 cilindri
    1 0
  • Seriff
    @Banditos daca tu zici ca o Dacie Logan cu motor de drujba e mai fiabil decat un Bmw seria 5 e clar ce bine te pricepi la masini:))) Nu inteleg ce cauti pe site-ul asta:))
    Esti incredibil de praf, iti iei informatiile din ce scrie presa corupta pana in gat.
    Daca tot ai timp intra pe FACEBOOK pe grupul de logan 3 sa vezi acolo sute de oameni care au probleme cu volante, turbine, cablaje schimbate cu totul, motoare picate la 30.000 km etc.
    Dar ce sa sti tu, ti-a zis tie o baba ca seria 5 e prost si loganul e bun, mare dobitoc esti.
    0 0
  • Banditos
    @controlor de cotoare

    Pai ce facem geniule? in prima faza iei de bun clasamentul (vezi fiabilitatea Tesla) si acum te-ai intors "invers" si nu il mai crezi, considerand-ul "presa corupta" pentru ca seria 5 e in coada?

    buahahaha!!!

    Si iarasi inventezi...unde am scris eu ca seria 5 e prost si loganul e bun? Am spus eu ceva de Logan? Am spus eu vreodata ca Tesla e superfiabila? Mergi de te cauta la cap.

    Si ghinion, TUV face clasamentul cu masini de pe piata din Germania si nu citeste feisbuc, sursa ta de informatii.

    PS nu prea stii ce e cu tine, asa e? te-ai cam pierdut in ceata si incepi sa ragi ce-ti vine la bot. Asa cum esti tu obisnuit de acasa.
    0 1
  • Seriff
    @Banditos:
    ''BMW5/6 e pe locul 118 din 128. Are felinar rosu dat de TUV. Si Fiat Panda e mai fiabil.

    Iar problemele Dacia privesc senzorii de la instalatia GPL, suduri imperfecte si alte c.aturi. Nicio vorba despre motoarele in 3 cilindri''
    Ti-a furat vreunul contul si a scris aberatia asta? Vezi ca s-a ieftinit benzina, du-te si fa plinul la saracia aia in 3 cilindri pe care o conduci.
    0 0
  • Banditos
    @controlor de cotoare

    vad ca insisti sa semnalizezi....pe langa tupeul de 4 clase iti lipseste si minima bunavointa de a cauta, simplu, site-ul TUV unde iti spune ce si cum. Adevarat, scrie in engleza, ceea ce, nu m-ar mira, sa fie un impediment pentru tine, inteligentu' satului.

    daca te ajuta cu ceva....conduc un 2.0L/4...ai sa afli ce inseamna asta cand iti iei permisul de conducere.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru