Deși brandul Saab a murit de mult pentru industria auto suedeză, povestea sa a continuat să existe dincolo de hotarele țării natale. NEVS, compania care deținea drepturile de producție ale clasicului Saab 9-3 și producea mașina pentru piața din China, a întâmpinat numeroase dificultăți financiare, fiind la un pas de a vinde totul către indienii de la Mahindra.
Se pare că înstrăinarea s-a produs, însă nu către o companie indiană, ci chiar către statul turc. Fikri Isik, ministrul turc al Științei, Industriei și Tehnologiei, a declarat deja că țara sa a cumpărat drepturile intelectuale pentru actualul Saab 9-3.
Pentru a evita însă orice confuzie, Isik a declarat agenției de presă Anadolu că brandul nu a fost cumpărat, ceea ce înseamnă că viitorul 9-3 va fi dezvoltat sub emblema unui brand local, turcesc, creat special pentru această ocazie. Cu alte cuvinte, în Turcia se va lansa un nou brand auto, care va produce o versiune proprie a actualului 9-3.
În momentul lansării oficiale, noul Saab 9-3 turcesc va avea 85% din componente construite local, susținând astfel grupul de furnizori auto din zonă. În materie de design vor exista modificări, însă ele nu vor fi radicale. În partea frontală vor exista linii noi, despre care se spune că vor fi inspirate de Cadillac.Mattias Bergman, președintele executiv Saab, a confirmat înțelegerea cu autoritățile din Turcia: ”Am semnat o înțelegere în data de 28 mai, dar abia acum ea devine publică. Echipa noastră de ingineri și partenerii noștri din Turcia lucrează împreună și au creat deja o serie de prototipuri expuse lui Fikri Isik. Vom oferi cunoștințele noastre în materie de marketing și dezvoltare, precum și programe de pregătire pentru muncitorii turci”.
Deși este țara cu una dintre cele mai mari producții de automobile din Europa, găzduinf fabrici pentru Fiat, Renault sau Toyota, Turcia nu are un brand auto propriu.
Este surprinzător, având în vedere că prima mașină de producție locală, sedanul Devrim, a fost lansat încă din anul 1959. El a fost urmat de prima mașină produsă în masă și vândută în toată Turcia: modelul Anadolu, fabricat de Otosan și lansat în 1966.via wcf
Daca si calitativ o sa fie bune, merita tot respectul.
Sunt ceva comentatori fideli pe site aici care fac greșeli de ii poti numi analfabeti.
Voi totuși publicând, bănuiesc ca va corectați înainte.
Lada Niva nu are nicio legatura cu Renault si cu Land Rover. Cu restul afirmatiilor pot fi de acord.
Dacă aș fi greșit cu adevărat, aș fi recunoscut cu fair-play; crezi că mi-ar fi fost rușine? Apropo, cumva ai rămas cu vreo impresie despre mine cum că m-aș pretinde omniscient și infailibil? Da, ce-i drept, mă dădeam “curcan” altădată, dar omul ȋnaintează ȋn vârstă…
Pe viitor, fii mai atent "pe text".
Si eu cunosc pe cineva care e nascut in Italia, locuieste in Romania, mama lui e din Germania, tatal din UK...
Ia-o incet... In primul rand nu mi-a placut niciodata sa-ti dau peste bot. Textul continea un fapt cat se poate de real, in sensul in care Avtovaz chiar a produs o masina in colaborare cu GM, care chiar se chema NIVA si care chiar avea toate sansele sa aiba un bord asemanator cu al unui model GM si un neadevar in sensul in care pe vremea productiei masinii cu nume agricol, Lada nu avea nici in clin nici in maneca cu Renault, cu atat mai putin cu LR si, prin urmare, nu se poate vorbi de vreo asemanare. Acum, daca nu ti-am ghicit metafora, te rog sa accepti scuzele mele si sugestia ca pe viitor sa te oparesti mai putin. Mi-aduc aminte ca la ultima noastra conversatie, culmea dupa ce discutaseram destul de civilizat pana atunci si renuntaseram reciproc la intepaturi, ai facut un scandal monstru pentru un simplu "bre", pe care, desi era tot o metafaora, l-ai considera culmea indecentei si a limbajului neadecvat.
Un singur lucru te rog: dacă știi mai bine decât mine, ai putea să enumeri toate nick-urile sub care se ascunde…Mafia? Nu de alta, dar mă tot bântuie impresia că este omniprezent pe AM…Sau oi fi eu paranoic? A promis că de la anu’ va posta numai logat și cu o singură identitate, cea ca atare: Mafia. Nici nu va conta ce va scrie atâta timp cât ȋși va ține cuvântul, ceea ce ar denota niscaiva caracter…Și poate mă voi reabilita ȋn ochii lui Dan Grecu, care văd că ȋmi poartă ranchiună pentru “crima” de a nu-l eticheta ȋn fel și chip pe “dușmanul” lui (cum i-ar plăcea să citească despre el), ceea ce lui i se pare propagandă pro-Mafia, confunzând astfel moderația cu părtinirea.