La finalul săptămânii trecute, Turcia a impus noi condiții pentru importul de mașini cu motoare hibride PHEV. Potrivit noilor condiții, stabilite de Ministerul Comerțului din această țară, toți importatorii de mașini cu astfel de propulsoare vor trebui să înființeze 20 de centre de service autorizate în 7 regiuni diferite din Turcia. Aceste condiții noi vizează în special importatorii din afara Uniunii Europene și cei care provin din țări fără acorduri de liber schimb cu Turcia.
Printre țările care sunt vizate de aceste condiții noi este și China. Mai mulți analiști în domeniu susțin că Turcia pune acum mai multă presiune pe producătorii chinezi pentru înființarea mai rapidă a unor noi uzine de mașini electrice în această țară. Mai devreme, în luna iulie, BYD a primit aprobare din partea guvernului de la Ankara de a înființa o nouă fabrică aici. Această uzină, în valoare de un miliard de dolari, ar urma să aibă o capacitate de producție de 150.000 de mașini pe an.
Alături de BYD, alte companii chineze, precum SAIC și Chery, negociază cu guvernul turc pentru înființarea de fabrici noi.
Cu privire la noile condiții pentru importul de mașini hibride PHEV în Turcia, analiștii precizează că noile condiții sunt prea severe și că importatorii nu vor reuși să le îndeplinească. „Toate vehiculele hibride plug-in care vin de acum înainte vor fi blocate, exceptând cele care sunt deja în stoc. Alte tipuri de mașini hibride sunt deja afectate de taxe vamale ridicate”, a declarat un oficial al unei firme de consultanță din Turcia.
via Economica
De ce sună a șantaj sau a corupție… dacă o mașină este produsă în EU sau pe teritoriul Turciei nu mai are nevoie de cele 20 de service-uri?
Normal la cate fabrici occidentale de masini (si nu numai) are in Turcia nu prea poate sa se dea cu chinezii.