Mașinile produse în SUA ar putea deveni mai ieftine pentru europeni odată cu finalizarea negocierilor de taxe și tarife între America și Uniunea Europeană.
Amenințați de Donald Trump cu taxe suplimentare de 20% la exportul mașinilor și al subansamblelor spre SUA, constructorii europeni au primit ieri un răspuns prin vocea ambasadorului american în Germania, Richard Grenell.
Într-o întâlnire avută cu reprezentanții celor mai mari constructori auto din Germania, acesta a anunțat că creșterile de taxe cu care amenință Trump vor fi eliminate în schimbul unor concesii la nivel de industrie prin care Uniunea anulează taxele de import pentru mașinile produse în SUA.
Discuția dintre ambasadorul Grenell și reprezentații Daimler, Volkswagen Group și BMW Group a avut loc ieri. Conform primelor semnale, discuțiile de eliminare mutuală a taxelor sunt pozitive. "Ceea ce este clar este faptul că negocierile dintre cele două părți sunt duse la nivel politic", se arată într-un comunicat al VDA, asociația producătorilor auto din Germania.
via Reuters (înreg.)
moshneagu' da cu paru' si consilierii dreg busuiocu'
Inexo, esti pe faza?
Era o prea mare discrepanta intre nivelul din Europa și cel din America.
In rest, clar ai dreptate. Vorbește muuult prea mult, și alții sunt nevoiți să retuseze...
Problema este că șeful executivului de la Washington (demn și invulnerabil, ȋn ciuda asaltului perseverent al Statului Profund care l-a ȋmpresurat nemilos) ne poate aduce “americanele” până sub fereastră, că tot degeaba, dacă cadrul (pardon de cacofonie!) legislativ local nu facilitează ȋnmatricularea lor. Apropo, parcă un grup de inițiativă parlamentară…eh, ce fabulez eu; ȋn eterna și fascinanta Manelărica (reprezentată ici-colo, culmea, și peste Ocean), n-avem parte decât de fum de iluzii…
Ȋn orice caz, Mister “Make America Great Again” sugerează acea mixtură de calități aparent incompatibile (politician și afacerist) care ȋnsă se recomandă reciproc. M-aș hazarda să afirm că președintele oricărui stat din lume ar trebui să fie ori om al banului (ȋnsă cu limite, nu precum…trilionarii de teapa Rotschildienilor, alias deschizătorii de drum ai Marelui Nelegiuit), ori om al spiritului – nu de alta, dar viața abordată de la extreme (diametral opuse) ȋți oferă, paradoxal, o perspectivă maximum echilibrată.
chiar mi-ar placea ca americanele sa fie mai accesibile.
Deci atentie: canta Trumpetta! Eu unu mi-am pus deja doape in urechi...
Legat de masini, au fost in Europa si nu s-au vandut si nici nu cred ca se vor vinde.
SUA IMPUNE taxe de 2,5% pe automobile si 25% (!) pe pick-up-uri (tot o forma de protectionism sa nu vina mutu' sa-mi spuna altceva), Europa impune taxe de 10% pe automobilele de pasageri. Chiar si in aceste conditii, in care americanii "saracii" trebuie sa suporte pe Europa cea rea (de parca li s-a pus pixu'n mana si becu'n ochi), nu au fost in stare sa vina pe batranul continent sa FABRICE automobile. Dimpotriva, s-au retras cu coada intre picioare incapabili sa-si adapteze oferta. Evident, s-au trezit niste bocitoare dambovitene sa despice firu'n patru cu gandul la "ce am fost odata" (dar asta e alta treaba, oricum nu vad padurea din cauza copacilor) Ar mai fi de adaugat ca europenii PRODUC 26% din productia interna a SUA de automobile, evident ca o parte din ea ajunge inclusiv in europa, unde, evident urma sa "beneficieze" de suprataxare. Urmeaza japii si in coada listei "marea" industrie auto "pur" americana.
secundo...
piciorul in prag a dulapului portocaliu (adica visatele 25% taxe) ar duce, in urma unor calcule facute pe un colt de servetel la o gaura in bugetul american, prin contramasurile europenilor, de circa 300.000.000.000 (300 de MILIARDE de EU) adica 19% din exportul SUA.
tertio...
razboiul dezaxatului este unul unul punctual, tinta nebunului fiind Germania. Problema e ca stilul "pumnu in masa" ce l-a impins in lumea bisnitarelii anilor 80-90 nu se muleaza pe diplomatia internationala. O nevoie de schimbare fiind constransa de "niste"acorduri semnate cu buna stiinta de ambele parti si de ...bun simt. ceea ce gorilei prezidentiale ii lipseste cu desavarsire.
In al doilea rand sunt producatori americani care vand modele globale, care evident exista si pe piata europeana. Vezi Ford Mustang (cel mai bine vandut model sport in lume, in Europa, in Germania si in Romania - 70% din clientii europeni au optat pentru V8 si nu pentru 2.3-ul EcoBoost) si Edge.
Taxele 0 sunt excelente. Sincer. Clientul trebuie sa fie rege si sa aleaga ce vrea, nu sa-i impuna statul taxa de x% ca sa-si protejeze industria interna. Nu e competitiva firma interna...foarte bine: faliment sau preluarea de catre o companie competitiva. Capitalismul nu e armata salvarii, e supravieturire si competitivitate.
Iar celor care se întreabă – fără măcar a întreprinde gestul elementar de a căuta pe net – care or mai fi “americanele” getbeget, le sugerez eu numai una: Cadillac CT6, produs la cca. 5 km distanţă de RC! Evident, nu putea lipsi o motorizare în spirit teuton (V8 biturbo), dar nu ştiu care rival ar mai obţine 850 Nm dintr-un motor regulat de 4.2 L.
În definitiv, remarc cu amărăciune că unii utilizatori îmbrăţişează acelaşi tupeu neverosimil tipic securiştilor “acoperiţi” şi lacheilor mediatici ai acestora, specializaţi cu toţii în arta conştientă a dezinformării, mizând pe naivitatea, pe comoditatea sau pe tendinţa multora de a asimila informaţia oferită de “experţi” gata ambalată, fără s-o mai “rumege”…
Românii stabiliți acolo nu ti-au confirmat și situația Cadillac
, care se află în coada listei la fiabilitate, lângă Jeep și Chrysler
?
Doar Lexus ține piept triadei, în SUA, la vânzări, așa nefiabile cum sunt.
Vânzări, vânzări, vânzări…Deviza ”Se vinde, deci este bun” va bântui ȋn continuare mentalitatea standard a clientului. Nu mă exprim critic, Doamne ferește. Ar ȋnsemna să uit cu gravitate cine a dominat lumea auto, pe latură comercială, vreme de șapte decenii…Sau să ignor imperativul de neclintit al supraviețuirii, nu neapărat al ȋmbogățirii! Necazul este că ne arătăm ȋncă reticenți la alternativă (de cumpărare). Și ne agățăm prea mult de costuri și de disponibilitatea pieselor de schimb. Unul dintre motivele pentru care ne ȋndreptăm spre pierzanie (ȋn primul rând de ordin moral) se referă la faptul deplorabil că NIMENI (excepțiile ȋntăresc regula) nu mai vrea să-și asume riscuri; niciun fel de riscuri.
Mă frământau aceste gânduri chiar astăzi, la volan, iar viața mi-a amintit brusc că nu și-a pierdut bizarul simț al umorului: am trecut pe lângă un superb…Camaro. Singurul punct comun ȋntre “trotineta” mea și acest giuvaier era sigla GM. Palidă consolare.
Apropo de riscuri, nici măcar nu ni se mai par relevanți termeni precum “frumos”, “aventuros”, “emoționant”, “palpitant” etc. – ne credem superiori animalelor, dar sigur am ajuns să ne mulțumim ȋn / cu “stilul” lor de liniaritate organică. Coordonatele lor definitorii – hrană ȋn iesle, culcuș cald și acoperiș protector – ȋn cazul nostru s-ar traduce cam la fel, doar că noi mizăm pe tehnologie (sau invers?), mai precis pe superfluitatea ei ((deja constituim specia animalul tehnologic sau Homo technologicus, o grefă a veteranului Homo oeconomicus, renunțând astfel complet la trăsăturile și făgăduințele lui Homo viator).
Industria auto americană se află în regres, nu doar ca vânzări, cu puține excepții, concurența europeană și asiatică are oferte mai bune.
Realitatea cercetată empiric decretează: Cadillac nu străluceşte la fiabilitate. Dar principala marcă de volum, Chevrolet, a “urcat” până în preajma “podiumului” ! Unde este VW?
Poate s-o deştepta lumea (europeană) măcar în al 12-lea ceas. “Rezonanţa de brand”, prozelitismul “bătut în cuie” şi “securitatea” conturată de preţurile suportabile nu denotă cultură auto. Cine ar sări cu contraargumente?
Aaa, da, da, da. Cultura auto “nu ţine de foame”. Repet: iesle, culcuş, acoperiş. Plus inerenta digităreală / feisbuceală. Putem fi mai inteligenţi decât ATÂT?
Europa taxeaza importurile de masini din america de zeci de ani iar America, nu . Masura lui Trump este foarte corecta, nu facea altceva decat sa egaleze balanța.
Eu nu inteleg, voi cei care comentati impotriva lui Trump...chiar nu aveti habar de datele problemei si comentati asa,ca asa v-a indobitocit internetu?