Tripleti: Citroen Nemo, Peugeot Bipper, Fiat Fiorino
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
A devenit deja un obicei ca in fiecare an un grup de constructori de renume mondial sa isi uneasca fortele pentru producerea unor modele comune care la final sunt vandute sub marci diferite. Francezii sunt campioni la acest tip de abordare: dupa ce Peugeot si Citroen au colaborat cu Toyota pentru 107, C1 respectiv Aygo in 2005 iar in 2007 au scos la iveala 4007 si C-Crosser, modele aproape identice si construite in colaborare cu Mitsubishi (noul Outlander face parte din aceeasi familie), PSA recidiveaza. De aceasta data, cei vizati sunt italienii de la Fiat, cu care Peugeot si Citroen au colaborat pentru a-si extinde gama de utilitare. Astfel s-au nascut Peugeot Bipper, Citroen Nemo si Fiat Fiorino, trei modele identice care vin insa spre vanzare sub trei nume si sigle diferite.
Nu stim care este logica de creatie a acestui tip de masini, insa scaderea costurilor de productie inseamna, in ultima vreme, uniformitate in stil si design. Desi logica acestei abrodari exista si este foarte clara din punct de vedere economic, este pentru prima data cand in colaborarile de aceasta factura masinile arata identic.
Normal, pentru a nu se autosesiza forurile competente, Peugeot, Citroen si Fiat au jonglat cu suprafetele vitrate, transformandu-si masinile din van in furgoneta si invers, in functie de criteriile fotografice la indemana. Mai mult decat ironic, comunicatele oficiale au rezervate cateva paragrafe bune in care fiecare constructor isi lauda designul exterior.Este de notat faptul ca, desi pare, cele trei vehicule nu le inlocuiesc pe cunoscutele Expert, Scudo si Jumpy (si ele construite printr-o colaborare intre cei trei constructori), intrand in oferta pe un segment situat imediat sub acestea.
Dimensiunile importante: 3.86 metri in lungime si volum de incarcare de 2.5 m, acesta din urma putand sa ajunga insa la 2.8 m (2.5 metri lungime utila) prin rabatarea scaunului din dreapta. In rest, interiorul este unul clasic de furgoneta, cu multe elemente de bord preluate direct de la Fiat Grande Punto. In ceea ce priveste motorizarile, aflam ca se poate opta fie pentru un motor pe benzina (1.4 litri si 75 CP), fie pentru unul diesel (1.4 litri HDi si 70 CP).
Toate cele trei modele sunt produse in Turcia, la stabilimentul Tofas, unde capacitatea industriala este de 158.000 de vehicule pe an. Din comunicatele oficiale aflam ca investitia a insemnat 308 milioane de euro. Banuim ca partea estetica a insemnat foarte putin din aceasta suma.
Desi nu a fost inca oficializat, pretul in jurul caruia se vor invarti cele trei modele intr-unul singur va ajunge la circa 9500 de euro. De aici inainte, singura necunoscuta este cine va vinde mai mult. Iar avand in vedere faptul ca Bipper, Nemo si Fiorino sunt identice, raspunsul este clar: cei care lasa mai mult din pret.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Suzuki a dezvăluit oficial o nouă ediție specială de adio pentru modelul Jimny. Noua ediție se anunță a fi cea care va duce la sfârșit actuala generație a modelului pe piața europeană. Noul model va fi limitat la 150 de exemplare. (05.11)
-
Suzuki a dezvăluit oficial noul eVitara. Acesta este primul model electric al mărcii și va fi lansat pe piața europeană în vara lui 2025. (04.11)
-
BMW a anunțat startul producției noului M5 Touring, varianta break a modelului de performanță. Noul model este produs la uzina germană din Dingolfing. Totodată, a fost anunțat și prețul de pornire pe piața din România. (04.11)
In articol este o mica greseala, si anume Scudo de la Fiat este geaman cu Peugeot Expert si cu Citroen Jumpy, nicidecum cu Partner si Berlingo. Acesta este doar un rand de gemeni, deoarece colaboararea intre cei trei constructori a dat roade si la nasterea gemenilor: Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper. Asta ca sa terminam cu utilitarele.
Alt exemplu de tripleti nascuti sub semnul aceleiasi colaborari ne este dat de monovolumele celor trei marci: Peugeot 807, Citroen C8 si Fiat Ulysse.
Nu de altceva dar FERRARI a castigat CM de F1 !!!
Preturile pentru Nemo vor fi cu siguranta neconectate de Logan, deoarece are o alta adresabilitate. Primeaza la aceasta masina functionalitatea si nu investitia in mijlocul de transport.
Explicabil e prin prisma tinerii in frau a costurilor si maximizarea profitului.
Randamentul investitiei primeaza la masinle utilitare, deci design-ul sifinisajele nu conteaza, asa ca se va vinde cel care va costa minim si va produce profit maxim.
Cumparatorii de utilitare sunt poate cei mai pragmatici posibili, deci sa privim spectacolul preturilor. Ca si pana acum probabil Citroen vor fi cei mai ieftini, dar cu stocuri minime, Peugeot va la mijloc, iar Fiat-ul cel mai scump.
PS:Loganul este pe locul 5 in Franta la inmatriculari cu o crestere de 134% fata de anul trecut.
stopurile sunt mai frumoase la logan, la astea 3 sunt prea banale, fara sentiment.
logan va pierde si la capitolul imagine, pentru ca o flota de masini utilitare Peugeot da mult mai bine la impresia de calitate si prestigiu decat o flota de Logan.
Am rezolvat apoi cu dealerul concordanta.
Iar daca e sa vorbim de design, acesta este chiar surprinzator de plin de personaliate pentru minivanuri. Si cel interior este curat, chiar materialele par de calitate.
Intr-adevar defectul cel mare este ca nu au facut nici o diferentiere de imagine intre cele 3.