Grupul coreean Hyundai-Kia a anunțat încă de anul trecut că intenționează să lanseze 26 de modele "verzi" până în anul 2020. Hyundai a ieșit deja în evidență prin lansarea modelului Ioniq, care a devenit prima mașină de serie din lume disponibilă în toate versiunile ecologice: hibrid fără încărcare la priză, plug-in hybrid și electric.
Așa cum era de așteptat, această strategie va fi implementată în viitorul apropiat și de partenerii de la Kia. Diferența principală va fi că producătorul sud-coreean nu va lansa un model complet nou, ci va miza pe actualul Niro.
Disponibil deja în versiuni hibrid și plug-in hybrid, Niro va primi anul viitor și o versiune electrică, informație confirmată de Michael Cole, COO-ul pentru Europa al Kia, pentru o publicație olandeză. În plus, oficialul a confirmat că versiunea electrică a lui Niro va beneficia inclusiv de platforma hardware a lui Ioniq Electric, adică de motorul de 88 kW care generează echivalentul a 118 cai putere și un cuplu de 291 Nm.Evident, autonomia oficială ar putea diferi în cazul lui Niro electric, însă în cazul lui Ioniq știm că bateria de 28 kWh este suficientă pentru 280 de kilometri măsurați conform standardului european NEDC. Totuși, trebuie amintit că Hyundai va lansa anul viitor o baterie de capacitate mai mare pentru modelele sale electrice cu care anticipează o autonomie NEDC de circa 322 de kilometri. Cel mai probabil, noua baterie va fi implementată și pe Kia Niro electric.
Via Motor1
Comentarii (0)