Trezeste-te! de la Mercedes
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mercedes elaboreaza un sistem de avertizare a soferului atunci cand exista pericolul de adormire in timpul condusului.
Mercedes-Benz lucreaza la dezvoltarea unor diferite sisteme de atentionare a soferilor in momentul in care acestia sunt gata sa adoarma la volan.
Microsleep, asa cum a fost botezat proiectul, se bazeaza pe o serie de senzori a caror menire este sa monitorizeze starea ochilor soferului si sa detecteze gradul de alterare a pupilei sau modul in care ochiul clipeste momentul in care pericolul de adormire la volan incepe sa fie din ce in ce mai aproape. In aceasta situatie, sistemul este prevazut cu un semnal sonor care va avertiza soferul ca este cazul sa se odihneasca si sa opreasca masina.
Simptomele dupa care sistemul se ghideaza sunt bazate in principal pe comportamentul ochilor. Astfel, cand ochii devin rosiatici, cand pupile se micsoreaza sau cand pleopele clipesc mai des dar din ce in ce mai lent, sistemul calculeaza si transmite prin semnale sonore pericolul de adormire la care este supus conducatorul autovehiculului. Accidentele tot mai numeroase cauzate de adormitul la volan fac ca utilitatea acestui sistem sa fie foarte mare.
Microsleep, asa cum a fost botezat proiectul, se bazeaza pe o serie de senzori a caror menire este sa monitorizeze starea ochilor soferului si sa detecteze gradul de alterare a pupilei sau modul in care ochiul clipeste momentul in care pericolul de adormire la volan incepe sa fie din ce in ce mai aproape. In aceasta situatie, sistemul este prevazut cu un semnal sonor care va avertiza soferul ca este cazul sa se odihneasca si sa opreasca masina.
Simptomele dupa care sistemul se ghideaza sunt bazate in principal pe comportamentul ochilor. Astfel, cand ochii devin rosiatici, cand pupile se micsoreaza sau cand pleopele clipesc mai des dar din ce in ce mai lent, sistemul calculeaza si transmite prin semnale sonore pericolul de adormire la care este supus conducatorul autovehiculului. Accidentele tot mai numeroase cauzate de adormitul la volan fac ca utilitatea acestui sistem sa fie foarte mare.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Gorden Wagener, designerul șef al germanilor de la Mercedes-Benz, a declarat într-un interviu recent că ecranele mari, instalate în mașini, nu reflectă luxul. (24.02)
-
Stellantis a dezvăluit oficial noul său sistem de conducere autonomă, STLA AutoDrive. Noul sistem este de nivelul 3, iar acesta ar urma să fie disponibil cel mai devreme la sfârșitul acestui an. (21.02)
-
Au apărut noi detalii despre viitorul sistem de tracțiune integrală electrificată care va fi prezent la Dacia Duster și Bigster în viitorul apropiat. În premieră pentru Dacia, cele două modele vor avea versiuni cu tracțiune integrală și cutie automată în același timp. (17.02)
-
Skoda Octavia facelift primește o versiune cu tracțiune integrală
-
Șeful de design al Mercedes-Benz: Ecranele mari nu reflectă luxul
-
Teaser cu noul Audi A6 Avant. Data lansării, confirmată
-
Dacia Sandero, preferata europenilor: a fost cea mai vândută mașină în ianuarie
-
Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)