Trei zile de adrenalină pură: Festivalul M 2016

de Automarket.ro, Text, foto: Raluca Lăzăruț
Miercuri, 06.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comunitatea M e pretențioasă, curioasă, nu se mulțumește niciodată cu puțin, însă e fidelă și constantă când vine vorba de evenimente emblematice reușite marca BMW. În categoria asta intră și Festivalul M, care se află anul ăsta la a cincea ediție.

Festivalul M, care se desfășoară anual în Germania, acolo unde adună fanii hardcore ai diviziei sportive BMW, îți dă ocazia să experimentezi din postura de amator circuitul de la Nurburgring. Asta e ceea ce îi atrage pe cei mai mulți împătimiți ai cailor putere să aleagă să-și petreacă un weekend înconjurați de adrenalină, tradiții bavareze și o atmosferă unică.

Raluca Lăzăruț - jurnalistă și o împătimită fană a evenimentului din Germania - ne-a povestit de ce merită să experimentezi măcar o dată nebunia care are loc la Nurburgring în fiecare primăvară.

"Nu te mai saturi"

Ediția din acest an mi s-a părut cea mai reușită de până acum.


A treia oară la Nurburgring. Tot aștept să se întâmple ceva nasol acolo sau să mă plictisesc pur și simplu de același traseu, aceeași cursă, același set-up, aceeași ploaie care însoțește invariabil weekendul ăla, același vibe și aceiași oameni care tânjesc după dezvăluirea în premieră a unui nou concept. Nu mi s-a întâmplat nici acum. „Nu te mai saturi”, îmi scria un prieten. Mda, e genul ăla de experiență de care nu doar că nu te mai saturi, dar parcă îți dă în fiecare an ceva nou, chiar dacă decorul se anunță același.

Mă consider deja o veterană a evenimentului, așa că asta îmi dă dreptul să fiu cârcotașă, să fac comparații și să am așteptări mari. Cu toate astea, ediția din acest an mi s-a părut cea mai reușită de până acum. 

E cel mai mare festival M din lume, organizat chiar în incinta Iadului Verde, începe odată cu primul zumzet al bolizilor și se termină după ce cursa de 24 de ore de la Nurburgring își desemnează câștigătorul. Sunt trei zile pline și intense pentru fanii BMW, genul de experiență prezentă pe bucket list-ul multor împătimiți ai automobilelor.

Ca participant la eveniment, ai acces la niște paddock-uri extrem de bine amplasate în ceea ce privește vizibilitatea asupra cursei, așa că ai ocazia să savurezi efectiv manevrele înebunitoare ale șoferilor.

E un amestec de adrenalină, cu plăcere și cu teama că s-ar putea întâmpla un accident chiar în fața ta, circuitul de la Nurburgring fiind considerat cel mai solicitant și mai periculos din lume.

The M Corso

Am fost pentru a treia oară pe Iadul Verde, dar a fost pentru prima dată când am savurat până în măduva oaselor adrenalina cursei.


Înainte de începerea propriu-zisă a cursei auto, are loc și The M Corso, o întâlnire spectaculoasă de modele M, serii limitate și tuning, urmată de o defilare pe legendara pistă. Acolo ai și ocazia să vezi paddock-urile piloților care au scris istorie pe circuitul german: Niki Lauda, Ayrton Senna, Rudolf Caracciola, Tazio Nuvolari, Jackie Stuart, Juan Manuel Fangio. Iar poveștile din spatele acestor oameni fac tot deliciul vizitei.

Sigur că parcările pline ochi dinaintea corso-ului reprezintă o delectare pentru iubitorii de cai putere, toate mașinile de acolo întorc capetele, însă cireașa de pe tort e, binențeles, propria tură pe circuit.

Ăsta a fost motivul pentru care eu am trăit cea mai intensă experiență anul ăsta. Am fost pentru a treia oară pe Iadul Verde, dar a fost pentru prima dată când am savurat până în măduva oaselor adrenalina cursei. Este o cursă demonstrativă în general, mașinile merg în linie, lăsând distanțe egale, astfel încât miile de spectatori de pe margine să le poată admira și să le poată fotografia. Cu asta am fost obișnuită. Ei bine, nu și anul ăsta. Unul din motivele pentru care ne-am bucurat de fantasticul traseu a fost poate și suflul proaspăt adus de noul șef al diviziei M, Frank Van Meel, care a condus prima mașină a convoiului și automat a dat tonul vitezei cu care s-a defilat în runda inaugurală. Spre deliciul șoferilor care nu sperau la o asemenea experiență.

E pentru prima oară când am simțit pista și particularitățile ei, virajele incredibile, diferența de nivel mare între segmentele carosabilului și nebunia legendarului Ring. 

Nurburgring-ul văzut din elicopter

Nu e totul legat de cai putere, sunt trei zile cu muzică live, mâncare și băutură 24 de ore, ecrane enorme pe care poți vedea cursa și din alte unghiuri, oameni frumoși, relaxați și veseli și un good vibe.


După ce se dă startul cursei de 24 de ore de la Nurburgring, organizatorii M Festival mai au un moment super special pregătit pentru participanți: o plimbare cu elicopterul chiar deasupra circuitului.
Pe lângă peisajul mirific pe care îl ai dedesubt în timp ce elicopterul survolează, e spectaculos să urmărești competiția de sus. Iar dacă ai noroc de un pilot cu chef de aventură, elicopterul coboară ridicol de aproape de pistă. E o senzație unică.

Întreg evenimentul gravitează în jurul mașinilor, fie că e vorba de celebra cursă, fie că e vorba de un model sau un concept nou dezvăluit de BMW și care întoarce capetele. Anul ăsta, display-ul M arăta fantastic: BMW M4 GTS, M4 GTS Safety Car, BMW M3 Competition Package, BMW M2, 30 Jahre BMW M3,  BMW 760Li xdrive V12 Excellence. Dar nu e totul legat de cai putere, sunt trei zile cu muzică live, mâncare și băutură 24 de ore, ecrane enorme pe care poți vedea cursa și din alte unghiuri, oameni frumoși, relaxați și veseli și un good vibe.

Festivalul M nu e doar cool, ci e ca vinul - devine din ce în ce mai bun pe măsură ce îmbătrânește - și e păcat să nu sorbi măcar o dată din el. 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru