Trei ani în România versus trei ani în Turcia: ei au construit un pod de 3 kilometri cu 6 benzi peste Marea Marmara, noi am făcut un pasaj de 700 de metri la București

de Daniel Popescu
Miercuri, 06.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Turcia a inaugurat un pod cu o lungime de aproape 3 kilometri care are 6 benzi şi traversează Marea Marmara. Construcţia a fost realizată în 3 ani şi jumătate, timp în care noi am reuşit să construim Pasajul Mihai Bravu din Bucureşti de 700 de metri.

Turcia ne demonstrează că lucrările de construcţie cu adevărat impresionante pot fi realizate şi în perioade scurte de timp. În apropierea Istanbului a fost inaugurat recent podul Osman Gazi care are o lungime de 2.682 de metri şi traversează Marea Marmara la 64 de metri deasupra nivelului mării, înălţimea totală fiind de 234 de metri.

Cu o lăţime de aproape 36 de metri, podul beneficiază de 6 benzi de circulaţie şi poate fi tranzitat în fiecare zi de 40.000 de maşini. Construcţia a fost realizată din oţel, iar România a contribuit cu 34.000 de tone livrate de către ArcelorMittal Galaţi. Cel mai mare segment suspendat între doi piloni are o lungime de 1.55 kilometri.

Urmareste Automarket
Cea mai mare provocare este că podul a fost realizat într-o regiune predispusă la cutremure majore, motiv pentru care vibraţiile şi mişcările sunt monitorizate constant cu ajutorul a 390 de senzori, pe lângă senzori GPS speciali montaţi pe piloni.
Podul Osman Gazi face parte dintr-un proiect mai amplu care prevede construcţia unei autostrăzi de 409 km între Istanbul şi Izmir din vestul Turciei şi reduce călătoria dintre cele două oraşe de la 8 la 4 ore.

Construcţia podiului a durat doar 3 ani şi jumătate, interval de timp în care România se poate mândri, de exemplu, cu banalul Pasaj Mihai Bravu din Bucureşti, care a fost realizat în 3 ani şi 7 luni. Pasajul Mihai Bravu a fost realizat între ianuarie 2011 - octombrie 2014, are o lungime de 700 de metri şi traversează Splaiul Unirii peste râul Dâmboviţa.

Via WorldHighways

Comentarii (30)

  • Cineva
    Ce mai poate fi de spus? Se pare ca este mai usor de construit un pod peste Marea Marmara decat un mic pasaj peste Dambovita.
    31 0
  • Ca să completez, un pasaj (Mihai Bravu) deocamdată INUTIL (cât timp pasajul de la Sudului nu e gata, el trebuia făcut primul) care mai mult a stricat, începând cu balamucirea traficului din timpul construcției prelungite și terminând cu blocarea circulației tramvaielor de atunci pe cal. Văcărești.
    25 1
  • @Daniel Popescu

    Este placut, ca si utilizator al unui site, sa vezi ca jurnalistii care scriu articolele pe care le citesti si despre care iti exprimi umila parere tin cont de sugestiile tale! Respect!
    6 1
  • si ce treaba are comparatia asta? pe mare poti muncii nonstop pe cand in capitala nu .... din lipsa de imaginatie ce sa scrie si ei saracutii, mai au putin si or sa aduca si tate in stirile lor.
    1 24
  • costel
    niciodata.la noi nu se fac strazile dar mega poduri
    7 0
  • @cineva

    Cica, Ioan Podaru, un secretar de stat in cadrul unuia dintre ministerele posdecembriste ale lucrarilor publice, cu ocazia unei vizite in strainate, poate si datorita simpatiei turcilor pentru romani de care sunt responsabili anumiti fotbalisti de-ai nostrii care au evoluat la superlativ prin campionatul lor, se imprieteneste la catarama cu Ahmet Poduzoglu, un domn care ocupa o functie aproape similara intr-un minister aproape similar din Turcia. Acesta din urma il invita pe Roman in Turcia, Podaru nu asteapta ca turcul sa-i spun de doua ori si il viziteaza, omologul sau primindu-l in apartamentul sau frumos din Ankara! Dupa bairamurile de rigoare, gazda ii prezinta romanasului nostru cateva dintre obiectivele de infrastructua la care si-a adus contributia in calitate de demnitar al statului turc:cateva sute de km de autostrada care au presupus strapungerea formelor de relief cu tuneluri pe kilometri intregi, cateva poduri, cateva pasaje sub si supraterane.. Cei doi se despart cordial, iar Podaru al nostru il pune pe turc sa-i promita ca-i va intoarce vizita.

    Nu trece mult timp si turcul vine in Romania! Podaru, il primeste in vila sa de la Snagov. Il plimba pe la munte unde are loc un chiolhan la casa de vacanta pe care acesta o poseda pe Valea Prahovei. Il duce pe turc si la locuinta sa de vara, care, bineanteles, e la tara ca si versurile lui Toparceanu,, doar ca e "la tara" inseamna o localitate de pe malul marii negre. Urmeaza o croaziera pe Marea Neagra cu yahtul personal al dl,ui Podaru, dar si una in Delta Dunarai cu house boat-ul, personal de asemenea.

    La un moment dat, in drum spre Bucuresti, turcul i se adreseaza gazdei sale:

    - Dragul meu, zice acesta, m-am simtit extraordinar! Ai fost un amfitrion minunat! Meriti tot ce e mai bun pe lume, insa, te rog, impartaseste-mi si mie din experienta ta profesionala si arata-mi cateva dintre lucrarile pe care le-ai realizat.

    Pus in dificultate romanul ii raspunde:

    - Vezi raul acela care se vede in zare?
    - Da, il vad spuse turcul. Mai mult ca sigur ai supravegheat amenajarile hidrografice si lucrarile de sistematizare, nu?
    - Nu. Peste raul acela, ar fi trebuit sa treaca un pod ....
    23 0
  • @misha
    poate de parerile tale. de ale altora nu
    0 4
  • @costel

    Ce sa vezi?!!! Turcii au si autostrazi si megapoduri!

    @g
    Daca ai fi un pic mai coerent, poate cineva ar putea sa raspunda nemultumirilor tale...
    3 1
  • NeRomanu
    Imi place ca tot timpul zicem, noi romanii "Romanii is de kkt";
    Dar romanii suntem si eu si voi care scriem si citim pe aici.
    Cati dintre noi facem ceva vrednic de calitate sau doar ne bagam pl, sau banam la comentarii ce nu ne convine sau dam minusuri fara sa gandim si sa argumentam, ci doar din prejudecata samd???

    Tu, ala care vinzi in magazinul alimentar esti sigur ca faci munca de calitate precum "afara"?
    Tu cel cu maturatul strazii? Tu cel cu service-ul auto ? Tu oricare ???
    17 8
  • @NeRomanul

    Atata vreme cat orice lucru bun, orice initiativa buna este paralizata de o clasa politica formata exclusiv din imbuibati care-si vad doar de propriile interese!

    Ala de la nagazinul alimentar ar vinde poate mai bine sau mai cu spor, dupa cum si ala de la service ar presta mai temeinic, daca n-ar veni aia de la Antifrauda sa-i inchida sandramaua pentru ca i-au gasit unui angajat 50 de RON netrecuti in registrul de bani personali, in timp ce economia Romania colcaie de evziune fiscale pentru ca in cluburile rudelor si prietenilor politicenilor nu se duce nimeni sa controleze. Si maturatorul ar matura mai cu spor, crede-ma daca parlamentarii aia care-si voteaza pensii dupa bunul plac, ar mai vota si legi stricte de protectie a mediului si ar crea parghii pentru ca aceste legi sa fie respectate.

    Si de ce ti se para atat de jignitoare comparatia asta? Oare nu este ea reala? Romania este tara cu cei mai bogati asfraltatori si cu cei mai putini km de autostrada! Daca pe tine asta te multumeste n-ai decat sa ridici osanale si politicienilor si celor imbogatit de pe urma lor!
    13 5
  • @@@eu

    Desigur. Nu pot fi toti multumiti! Cunosc pe unul care ar fi extrem de satisfacut daca ar citi numai articole prin care este ponegrita o anumita marca. Undeori semna Madalescu, alteori Sergiu Andrei, alteori posta anonim ca si tine ... Cum spuneam, nu putem fi toti multumiti, insa atata vreme cat postam pe-aici si nu o facem doar cu intentia de a ne certa cu cineva, inseamna ca ne place acest site. Pentru ca altfel am fi masochisti, nu?
    5 2
  • @misha
    E adevarat ca statul te f*te; dar pana acolo vorbesc de fiecare; calitatea muncii depuse care n-are legatura cu statul.
    Daca un mecanic nu-ti strange cum trebuie prezoanele la roata ce vina are statul??
    Mai las-o balta.

    Pana la guvern, te papa romanul de langa tine.
    Daca unul porneste de pe marginea drumului cand tu esti la 50m si te pune sa franezi brusc, ce vina are statul?
    4 3
  • @misha
    Apropo de turci, ti-ar placea sa traiesti intr-o tara in care sunt atentate, daca tot ii lauzi atat?
    2 11
  • @misha
    Daca toti romanii si-ar face datoria cum trebuie, nu cred ca am avea asemenea politicieni, fiindca ar fi anilhilati de romanii de calitate ca tine.
    De ce nu candidezi tu sa faci ceva mai bun, sa schimbi ceva?
    5 4
  • Clasa politică e o producție (ca sa nu zic secreție) a poporului, sunt reprezentanții mulțimii oamenilor de rând, sau mai bine zis a MEDIEI oamenilor de rând, ca să nu-i jignesc pe acei puțini care merită tot respectul.
    Dacă asta e media de calitate a populației, așa e și emanația acesteia.
    Deci au multă dreptate cei care spun că unde nu este calitate jos, la baza economiei, nu va fi nici la vârf!
    11 1
  • Și credeți-mă că sunt și persoane de calitate care candidează uneori, dar sunt mereu dați la o parte de mediocritatea mulțumită de acel las'că merge și așa.
    9 1
  • cristi
    din cauza asta eu iau in considerare serios sa ma mut din tara asta de rahat. nimic nu se face, nimic nu se vrea. totul e pe furat. pacat.
    5 3
  • podul este peste un golf (destul de mic) al Marii Marmara... nu peste toata marea
    1 0
  • un necitit
    in anul 2016 nu cred ca se va finaliza vre-un metru de autostrada,a vorbi de poduri suspendate e de domeniul fantasticulului
    1 0
  • nu se poate ...
    astia care fac masini proaste ? Renault, Mercedes, Fiat, Hyundai ? masini de care noua "ne pute" ca, de, nu-s originale ? mai cititi despre si mai evaluati Turcia, nu-I de joaca cu ei. de ce credeti ca nu sunt primiti in UE ??? un mic exemplu: in 2007 p.i.b.-ul regiunii Istanbul a fost de "numai" 125 mld. $. spune ceva asta, nu ?
    3 4
  • @nu se poate
    Dar cei care va plangeti de chinezarii

    http://www.dcnews.ro/remarcabil-pod-reconstruit-in-doar-48-de-ore-in-china-video_491439.html

    http://www.dcnews.ro/cum-au-construit-chinezii-un-hotel-de-15-etaje-in-2-zile-video_23134.html

    Desi nu cred ca ti-ai lua masina chinezeasca.
    Hai sa fim ipocriti !!! :P
    1 0
  • Da , se poate si la noi ....................fura cat valoarea podului ............
    5 0
  • si normal ca automarket elimina comentariile neplacute, dar se vrea un site "ca afara", nu de kkt ca in romania, asai???/
    0 0
  • Este greu de comparat un fost mare imperiu cu o tara care isi cauta inca identitatea. Macar de-am fi campioni la peskes, spaga.......turci o fac pe bani foarte multi si nu se pitesc prin cimitire, dar macar la ei se vede ceva.
    asm are dreptate: avem conducatorii pe care-i meritam.
    Acum daca este vreo fericire in a trai in Turcia, nu stiu sa spun, din punctul meu de vedere NU
    2 0
  • @@eu

    Nu ii laud pe turci, Madalescule! Dar nu inseamna ca nu le recunosc meritele. Din punct de vedere economic Turcia este mult peste Romania! Si asta fara UE!

    Atentatele nu au nicio legatura cu realizarile economice. Nu vezi cat de stramb judeci? Este cetateanul de rand de vina pentru producerea acestora? N-ar trebui sa-mi mai placa de parizieni pentru ca la Paris au avut loc atentate?
    2 1
  • @dany

    Fireste ca este peste un Golf, ca doar nu exista mare lata de 3km! Dar ca sa vezi diferenta, ai nostrii sa chinuie sa renoveze jumatatea de pod ce le revine intre Giurgiu si Ruse de aproape un an iar turcii l-au facut in trei ani de la zero. Si tot prin comparatie, in Romania nu s-a reusit constructia unui amarat de pod la Braila, trecerea catre Tulcea facandu-se cu niste bacuri la fel de vechi ca si podul de le Giurgiu.

    @xxx
    Imperiul asta la sfarsitul primului razboi mondial era in cenusa. Un conducator genial a avut ambitia de a transforma Turcia intr-o tara moderna si urmasii lui i-au dus dorinta mai departe. Tramvaiul din Istanbul este pur si simplu nava spatiala pe langa rablele RATB. Sigur ca valul de atentate a transformat tara intr-un loc nesigur, insa asta nu inseamna ca pana cand acesta sa inceapa Turcia nu era un loc bun de trait.
    1 1
  • rotila
    inainte de toate viata economica a romaniei are la baza lupta dintre doua formatiuni supra politice:
    unii care fac fraude ca sa evite plata taxelor catre buget
    altii care fac fraude ca sa-si insuseasca banii intrati in buget.
    toti tipa ca anaf ,dna , etc ii persecuta.
    nici daca aceste institutii ale statului ar dubla numarul de agenti si de actiuni tot nu ar putea stavili valul de infractiuni economice.
    dupa scandalul cu bechtel s-a facut liniste. de ce s-au decontat materiale de trei ori mai scumpe decat in proiect nu s-a cercetat. de ce s-a platit? pentru ca era de la firmele noastre !
    1 0
  • "dupa scandalul cu bechtel s-a facut liniste. de ce s-au decontat materiale de trei ori mai scumpe decat in proiect nu s-a cercetat. de ce s-a platit? pentru ca era de la firmele noastre !"

    Nu, rotila! Pentru ca nu-i bine sa te pui rau cu Unchiul Sam!
    0 1
  • @mishazaitiev stilul lor de viata nu este compatibil cu al meu de aceea am spus NU, ca sa fiu mai clar:
    Calcatul pe cadavre ca sa-ti atingi scopul este punct forte la ei
    Apucaturile din vechiul orient si islam nu au disparut, nu este foarte vizibil in Instambul cand esti turist
    Atentatele le merita, nu poti sa stergi cu buretele toate nenorocirile pe care le-ai facut

    Bechtel=nota de plata a Romaniei pentru intrarea in NATO
    3 1
  • @XXX

    Ai un vot pozitiv de la mine pentru constatarea ta finala. Doar ca Bechtel a fost doar una dintre componentele notei de plata respective. Printre altele am mai putea mentiona si permisiunea acordata avioanelor aliantei de a ne survola spatiul aerian pentru a-i bombarda pe sarbi.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru