Casa de tuning Brabus a pregătit un pachet de performanță și un kit de exterior pentru Mercedes-AMG GLC 63 S. În versiunea de bază, motorul V8 biturbo oferă 510 cai putere și 700 Nm. Dar tunerul german propune și mai multe resurse.
Prin instalarea pachetului PowerXtra B40 600, unitatea pe benzină dezvoltă 600 de cai putere la 5.800 rpm și 800 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. Conform oficialilor Brabus, în urma acestor modificări, SUV-ul de performanță accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.6 secunde, cu 0.2 secunde mai bine comparativ cu versiunea de serie.
Totodată, tunerul spune că viteza maximă a fost limitată electronic la 300 km/h. Brabus propune pentru SUV-ul german o evacuare specială care integrează un mod prietenos cu vecinii (Coming Home), dar și setări speciale pentru suspensie. Mulțumită acestui modul de comandă, garda la sol a fost micșorată cu până la 30 de mm.
La nivel exterior, tunerul german a pregătit o serie de accesorii din fibră de carbon și jante cu design special.
Dimensiunea acestora variază de la 19 la 22 de inch și pot fi comandate cu pneuri produse de Continental, Pirelli sau Yokohama. La interior, clienții pot alege pachetele speciale Brabus care includ elemente îmbrăcate în piele sau Alcantara și accesorii din aluminiu. Atât pachetul de performanță, cât și modificările oferite la nivel exterior pot fi comandate și pe versiunea AMG GLC 63 S Coupe.
Stau și mă minunez și tot tălâmb rămân (fără nicio ironie “de efect”) : pe cine ar ajuta concret demarajul comparabil cu al unui supercar? Vreun echipaj de poliție cu misiuni speciale, vreun serviciu de ambulanță, vreo forță de intervenție rapidă ISU? A, stați așa: această capodoperă a cifrelor brute este destinată, ȋn particular, “talentaților” care “știe să face bani”. Ei, nu vă repeziți cu replica – băieții “dăștăpți” nu cunoaște frontiere (nu-i niciun dezacord :P). Cu alte cuvinte, nu sunt predestinați musai spațiului mioritic. Dar pe ai noștri ȋi putem localiza, mai nou, chiar și la manifestații “anticorupție”; i-au apucat așa, deodată, efuziunile tipice civismului, după ce coboară din bolizii “inegalabili” ai Triadei și halesc, pe nerăsuflate, o șaorma “cu de toate”.
Apropo, ce “giuvaiere”pe patru roți țin astăzi capul de afiș “pe Dorobanți” ? Răspunsul exact se premiază; nu cu Brabus, ci cu Bezelus :)
Un banc auto. Doi prieteni se ȋntâlnesc pe stradă și unul ȋl ȋntreabă pe celălalt: “Care a fost cel mai frumos cadou pe care l-ai primit de ziua ta?”. “Vezi acel superb Mercedes albastru din parcare?”. “Wow, norocosule, nu-mi vine să cred!”. “Am primit o șapcă de aceeași culoare”.
PS. Oricât aș disprețui SUV-urile, parcă n-aș mai simți la fel când vine vorba de ceva sublim: Lincoln Navigator din generația a treia (dar până la “refresh”-ul din 2015, care, de fapt, l-a pocit). Chiar ieri am trecut pe lângă un asemenea exemplar, pe E85. Mergea “americănește”, suav, pe banda dreaptă. L-am admirat, totuși, ȋn retrovizoare. Dar l-am recunoscut dinainte, de la sute de metri ȋn spate. Atenție, am mai “lansat la apă” o asemenea previziune: tot mai multe “americane” ne vor măguli ochii ȋn anii următori, chiar aici, ȋn rromanika. Mă ȋndoiesc că le vor stârni vreun interes lui alde coca & piți, dar nu m-aș supăra dacă le-ar ȋncerca…Ca să se convingă că nu numai ghermancele pot fi numite mașini.
Mai precis, cu transformarea unor SUV-uri în mega (hot) hatchback-uri prin uber-motorizare, coborîrea drastică a gărzii la sol și montarea de jante-gigant cu pneuri nu mai groase decît o gumă școlărească. :-)
...Păi nu mai bine le făceau așa de la bun început?!
Fie și lăsînd deoparte pierderea poziției înalte la volan și a oricăror capabilități în soft-offroad, SUV-uri ca Macan-ul devin în felul ăsta 911-uri grotesc-caricaturale-, iar GLC-urile - un soi de Clio Williams-uri actualizate prin umflare.
...Dar și prin adăugarea de diverse muchii/reliefuri cu efect estetic mai nașparliu de fapt decît discretele bosaje de aripi un pic evazate ale hot-hatchului *preistoric* pomenit.
(Și fiindcă am avut unul la finele anilor 90 mi-a venit în minte - nu tocmai fiabil și nici prea rafinat, dar diabolic de eficient / stabil la vremurile alea - understatement pur mai pe scurt; din profil avea proporțiile monstrulețului ăsta Brabușit, :-) cu jante*doar* pe 16...)
Cît despre Navigator, mi-a plăcut realmente conceptul Lincoln din 2016 - cel de 2,7 tone, cu 7-9 locuri + uși-fluture cît unele de garaj :-) și scări de urcare-n el.
Nu-s totuși mașini pt Europa noastră și-nghesuită, și suprataxată, chiar dac-or fi pe viitor scutite de hiper-vămuire.
Părerea mea doar poate, evident.
Pentru mine, GUSTUL, ȋn privința eternului Mercedes-Benz, a apus prin anii ’80, ceea ce se traduce astfel pe segmente: E (W123…Cobra), F (W126), S (R107/C107). Dar n-am chiar nimic ȋmpotriva celor care pun accentul pe modernismul concurențial, ȋn care ajung la joncțiune, ȋn mod bizar, trei concepte: minimalism (nu că n-ar mai putea exista imaginație, dar costurile…), exorbitanță (atenție, a nu se confunda cu opulența, de care n-a dus lipsă vreodată lumea auto) și high-tech (cancerul camuflat al zilelor noastre).
PS. Mercedes-Benz SLS AMG și, ulterior, Mercedes-AMG GT3 definesc relația mea contemporană cu steaua lui Daimler (ca să nu fiu calificat drept un paseist incurabil). Dar probabil că beizadelele răsfățate sunt atrase acum de trendul…dulap mobil, cu rotunjimi :)