Volkswagen Golf R a primit un tratament special din partea ABT Sportsline. Casa de tuning a operat o serie de modificări estetice, dar promite și un plus în dreptul performanțelor.
Motorul de 2.0 litri turbo de 310 cai putere oferit pe Golf R a primit un modul de performanță dezvoltat de ABT Sportsline. În urma acestei modificări, puterea oferită crește la 400 de cai. În același timp, cuplul motor ajunge la 500 Nm, cu 100 Nm mai mult decât versiunea standard. Pentru moment, oficialii ABT Sportsline nu au oferit alte informații cu privire la performanțele obținute de Golf R în urma îmbunătățirilor aduse.
Pe lista modificărilor operate de ABT Sportsline găsim un set de arcuri care coboară garda la sol cu 20 de mm pe față, respeciv 25 de mm pe spate. Clienții pot opta și pentru o suspensie ajustabilă care coboară garda la sol cu 40 de mm pe față și 45 de mm pe spate. Sistemul de frânare a fost și el îmbunătățit, iar cel de evacuare primește patru terminații cu un diametru generos.
În același timp, ABT Sportsline a pregătit pentru Volkswagen Golf R jante noi cu dimensiuni cuprinse între 18 și 20 de inch și praguri laterale redesenate.
In seara asta am citit un articol superb pe Top Gear despre Auto Union. Tin minte cu ani in urma ca s-a mai discutat odata aici pe Automarket.ro despre Stromlinienwagen. Pacat ca userul @Bernd nu mai frecventeaza site-ul. L-as fi invitat sa arunce o privire pe
https://www.topgear.com/car-news/big-reads/bernd-rosemeyer-trail-auto-unions-279mph-hero
Povestea scurta a unui barbat adevarat, un pilot plin de talent si ingeniozitate..
Poate n-am inteles eu bine, insa Stromlinienwagen, era un Mercedes...
In rest, execeptional articolul!
"The memorial to a national hero who lost his life shortly after reaching 269mph in the beautiful and terrifying Auto Union Stromlinienwagen is poignantly unassuming. You’ll find it 70 yards from a layby next to the southbound A5 motorway, 10 minutes below Frankfurt. Venture past the picnic tables, and between the trees there’s a pocket of history. "
Daca nu ma insel, Mercedes aveau "Sagetile Argintii" (Silberpfeile, Silver Arrows), nume pe care il poarta si astazi masinile de Formula 1,
Oricum, iti dai seama ce curaj trebuia sa ai sa conduci la peste 400 km/h intr-o masina cu tehnologia de acum 70 de ani. Eu sincer ma intreb ce cauciucuri au putut sa aiba sa reziste la forta aia centrifuga, sa mai ai aderenta si tractiune.
Pe vremea aia aveau tuneluri de vant pentru teste, ceea ce multe alte natiuni cu fumuri in cap nu visau . Nici macar la zeci de ani distanta.
Sa fie oare o denumire specifica unui anumit tip de caroserie cu este acum GT, cabrio hatch, pe care au folosito ambii mari producatori germani???!!! In germana "Strom" inseamna "curent" si cred ca are legatura cu linia aerodinamica a caroseriei.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Stromlinienwagen
https://de.wikipedia.org/wiki/Stromlinienfahrzeug
Cat despre curaj, ce sa zic? Pastrand proportiile chiar ma gandeam mai deunazi ce curaji nebun trebuia sa am sa conduc Dacia 1310 cu 140 km h si asta nu doar ca sa va cat prinde ci, constant, la drum intins... Dar aveti dreptate. Oamenii aceia (Rudolf Caracciola, Herman Lang) chiar erau adevarati pionieri ai pilotajului iar in materie de performanta tehnica germanii s-au aflat mereu in frunte.
Aici e un link cu fiul lui Rosemayer in care povesteste despre tatal sau. Si cateva imagini de arhiva. Ignora complet zvasticile care apar. Rosemayer a fost folosit fara rusine de propaganda nazista, desi i-a sfidat mereu in fata.
Frate, 433km/h, fara electronice, fara asistenta, airbags, samd. Masina nici macar nu era acoperita. Doar tu si mama natura, pe fata, barbateste. Asta da pilot !!!
https://www.youtube.com/watch?v=B3h89rc7HJ0
http://www.automarket.ro/stiri/povesti-auto-sagetile-argintii-legenda-auto-union-50454.html
In rest, au fost foarte multe personalitati folosite de regimurile totalitare in scopuri de imagine. Au fost si altele care au aderat la ideologii extremiste, fie de stanga, fie de dreapta. Timpul insa a dovedit ca, cel putin pentru oamenii rationali, calitatile lor au supravietuit defectelor.
Gagarin va ramane peste veacuri primul om care a zburat in spatiul cosmic si nu un cosmonaut sovietic, desi Gagarin a fost un on sovietic model. Se mai gandeste cineva azi ca Lindbergh sau Ford au avut simpati pronaziste sau ca Ferdinand Porsche a proiectat tancuri pentru al III lea Reich?! Nu. Ceea ce a ramas este calitatea acestor oameni si lucrurile mari pe care le-au infaptuit! Si asa si trebuie sa fie! Responsabili pentru ideologiile criminale sunt cei care le-au creat si nu cei care au trebuit sa le supravietuiasca,