Mazda3 a adunat deja trei ani de carieră pe piață și are nevoie de un aer proaspăt. Japonezii au pregătit un pachet de modificări subtile, care vor fi disponibile începând cu toamna acestui an.
Din punct de vedere estetic, noul Mazda3 păstrează aceleași linii generale, dar vine cu o grilă ușor mai mare, cu un design nou al luminilor frontale și cu un spoiler posterior redesenat, însă numai în cazul variantei cu cinci uși.
Dacă la nivel exterior modificările sunt cam timide, în interior Mazda a avut grijă să facă simțite noutățile. Vorbim în primul rând de un habitaclu mult mai bine antifonat, o problemă sesizată încă de la primele teste cu actuala generație, când zgomotul de vânt devenea pregnant la peste 100 de km/h.
Mazda a îmbunătățit și nivelul vibrațiilor din habitaclu, iar apoi s-a preocupat de lista de dotări. Aceasta a devenit acum mai generoasă și include un volan nou, redesenat, oferit opțional și cu funcție de încălzire, mai multe spații de depozitare și tapițerie din piele perforată în culorile negru și maro.
Virusul frânei electronice de parcare se extinde și la Mazda3, după ce a debutat în gama japonezilor pe Mazda CX-5. Pe lista sistemelor electronice își face loc monitorizarea unghiului mort, recunoașterea semnelor din trafic și Active Driving Display, un head-up display proiectat pe o bucată de sticlă, exact ca în cazul fraților Mazda6 și Mazda2.Noutatea cea mai importantă este însă disponibilitatea sistemului G-Vectoring Control, lansat în urmă cu numai câteva luni.
Acesta coordonează accelerația, direcția și suspensia pentru a oferi o ținută de drum mai bună.
"Pe lista sistemelor electronice își face loc monitorizarea unghiului mort, recunoașterea semnelor din trafic și Active Driving Display, un head-up display proiectat pe o bucată de sticlă, exact ca în cazul fraților Mazda6 și Mazda2."
Aceste sisteme electronice sunt disponibile si pe varianta actuala de Mazda 3. Detin una si pot confirma.
niciun producator nu vrea sa ieftineasca modelele, baga "optiuni" in plus si pretul tot creste parca.