Esential
9.273 | km are traseul Raliului Dakar 2008 (Lisabona-Dakar) |
Organizatorii Raliului Dakar au dezvaluit itinerariul editiei cu numarul 30 a celei mai celebre curse de raliuri din lume. Competitia care va strange la start circa 580 de motociclete, automobile si camioane.
Startul in Raliul desertului va fi dat pe data de 5 ianuarie din capitala Portugaliei, Lisabona, si va ajunge la Dakar (Senegal), pe 20 ianuarie, dupa un parcurs de 9.273 km, dintre care 5.736 contra-cronometru. In total sunt 15 probe speciale, cu o singura zi de odihna intre ele, la Nouakchott, in Mauritania. Practic, dupa doua speciale “simbolice” in Portugalia si Spania, concurentii vor petrece patru zile in Maroc, apoi alte opt in Mauritania, inainte de a ajunge in capitala Senegalului.
Itinerariul Raliului Dakar de anul viitor este cu 1.500 km (33%) mai lung decat la editia 2007. “La cei aproape 6.000 de kilometri din program, ne asteapta un raliu foarte lung. Multe zile vor fi petrecute in dunele Mauritaniei”, a declarat directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen.
“Aceasta va fi foarte obositor pentru piloti si pentru echipe. In etapele lungi, pilotii vor sta multe ore la volan, astfel ca echipele de asistenta din bivuac nu se vor putea apuca de masini decat foarte tarziu. Insa salutam itinerariul foarte lung si solicitant al celei de-a 30-a editii a Dakarului. Va fi o mare provocare pentru toata lumea”, a continuat boss-ul echipei VW, cea care va incerca si anul viitor sa detroneze Mitsubishi dupa 7 victorii consecutive la Dakar.Asa cum a subliniat danezul Nissen, cea mai importanta parte a competitiei are loc in Mauritania, unde se va parcurge 56% din intregul traseu al raliului, respectiv 67% din lungimea probelor de departajare. Toate cele patru speciale care vor depasi 500 km la editia din 2008, precum si ambele etape-maraton din zilele de 11-12 si 16-17 ianuarie (la capatul carora nu este permis service-ul) se desfasoara in aceasta tara. Aceasta regiune a Africii Occidentale este considerata in mod traditional cea mai dificila sectiune a Raliului Dakar.
Comentarii (9)