Traseul Autostrazii Bucuresti-Ploiesti

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 12.07.2007
Planurile pentru construirea Austostrazii Bucuresti-Ploiesti au fost finalizate si facute oficiale. Automarket va prezinta traseul viitoarei autostrazi.

Desi planurile existau de mult abia ieri a fost luata o hotarare definitiva in privinta construirii autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Traseul autostrazii va incepe din strada Petricani din Bucuresti, cu aproximativ 1.200 metri inaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta, continuand cu pasajul Petricani peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta, calea ferata industriala dintre statiile de cale ferata Baneasa si Pantelimon si un drum adiacent cailor ferate.

Din punct de vedere administrativ, autostrada va incepe din sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se va continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova. Orientarea generala a aliniamentului va fi catre nord (pe teritoriul comunei Voluntari) la est de soseaua Pipera, apoi va trece peste Lacul Pipera pe un pod.

Aliniamentul va trece la aproximativ 30 metri prin partea de est a gropii de gunoi din comuna Voluntari, iar la km 7 autostrada va traversa linia de centura si calea ferata existenta a municipiului Bucuresti printr-un pasaj superior. Locul supranumit "Nodul centurii Bucurestiului", va lega noua autostrada cu centura capitalei.

Urmand acelasi aliniament catre nord, autostrada va traversa, pe un pod, Valea Pasarea si dupa aproximativ 4,5 km se va intersecta cu viitoarea autostrada de centura Bucuresti Nord. Inainte de a se intalni cu viitoarea autostrada de ocolire, aliniamentul autostrazii Bucuresti-Ploiesti va traversa teritoriile localitatilor Tunari si Stefanestii de Jos din judetul Ilfov. Aliniamentul continua prin Valea Mostistea (pe un pod) langa extremitatea vestica a Padurii Tiganca, dupa care va trece peste calea ferata Bucuresti-Urziceni (printr-un pasaj superior) pe langa orasul Caciulati.

Dupa ce va trece peste calea ferata Bucuresti-Urziceni, aliniamentul va merge in paralel cu calea ferata Caciulati-Snagov Sat, pe o lungime de 705 metri pe partea dreapta, in zona de protectie a caii ferate. Aliniamentul autostrazii va traversa drumul comunal DJ101A (Caciulati-Moara Vlasiei) si Valea Cociovalistei pe un pod. Spatii de servicii de tipul S3 (continand Infrastructura Facilitatilor Secundare) vor fi construite aproximativ la km 20 (in partea stanga) si aproximativ la km 21 (in partea dreapta).

Aliniamentul autostrazii va trece prin Padurea Surlari (pe o distanta de aproximativ 600 metri) si Valea Vlasiei si apoi va traversa padurile Surlari si Vlasia.

Din acest punct, autostrada va merge in paralel cu limita estica a padurii Vlasiei pe o lungime de aproximativ 1.500m.

Un nod va lega autostrada de drumul comunal DC 184 (Nodul Snagov) pentru a permite automobilistilor sa aiba acces la autostrada spre si dinspre zonele Snagov si Moara Vlasiei. In aceasta intersectie se are in vedere construirea Centrului de coordonare si intretinere. Pentru amplasarea centrului, Guvernul va avea nevoie de 44 de hectare de pamant care se afla in prezent in administratia RA-APPS. Constructia centrului de intretinere va duce la demolarea Primariei Barcanesti si a 10 case din zona, proprietarii urmand a fi despagubiti.

La aproximativ patru kilometri distanta de extremitatea padurii Vlasiei, pe un pod peste Valea Teiului, autostrada intersecteaza drumul judeþean DJ 101B (Gruiu-Lipia), apoi traverseaza pe poduri, paraul Gruiu si raul lalomita. Raul lalomita delimiteaza teritoriul administrativ dintre judetele llfov si Prahova. Pe teritoriul judetului llfov, aliniamentul autostrazii traverseaza teritoriul administrativ al localitatilor Moara Vlasiei, Snagov si Gruiu.

Dupa ce traverseaza raul Ialomita, autostrada continua in directia nord-vest, traverseaza o serie de drumuri comunale si drumul DJ 100 B (Lacul Turcului-Gherghita) si Raul Prahova, pe un pod. In aceasta zona, pe ambele sensuri ale autostrazii sunt prevazute parcari pe termen scurt (continand Infrastructura Facilitatilor Secundare). Una din aceste parcari va fi largita pentru executia bazei de intretinere suplimentare.

Autostrada va trece apoi prin Padurea Calugareasca pe o distanta de aproximativ 400 m (pana la km 45), unde se separa de aliniamentul autostrãzii catre Albita (autostrazile Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Albita au acelasi traseu pana la km 45). Din acest punct, traseul autostrazii are o orientare generala catre vest pana la km 51 si traverseaza extremitatile nordice ale padurii Dumbrava si raului Teleajen, pe un pod prin sudul localitatii Zanoaga.

Incepand cu km 51, orientarea generala a aliniamentului este catre nord-vest si aliniamentul autostrazii trece peste paraul Ghighiu, apoi prin sudul localitatii Buchilasi, prin nord-estul localitatii Rafov si ale padurii Rafoveanca traversand extremitatile acesteia. Dupa aproximativ 700 m, autostrada traverseaza paraul Ghighiu, apoi drumul comunal DJ 1010 (DN1A – Moara Domneasca), la aproximativ 300 m de la parau.

Autostrada urmeaza directia vestica, traversand o serie de drumuri rurale (agricole), iar Paraul Barcanesti este traversat la km 58.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti se va intalni cu DN 1 unde va fi construita o intersectie pentru a permite accesul la si de la autostrada. Un pasaj superior va fi construit pentru a traversa DN 1. Dupa ce trece DN 1, autostrada va avea o tendinta generala catre nord-vest. Va traversa un canal de deversare deja existent. De aici autostrada va fi conectata printr-un drum de legatura cu 4 benzi cu DN 1 care va fi extins de la cele doua benzi existente la patru benzi, intalnindu-se cu DN 1 in apropierea drumului de acces spre Tatarani; aceasta legatura va fi realizata printr-o ocolire.

In Judetul Prahova, autostrada traverseaza teritoriul administrativ al localitatilor Balta Doamnei, Gherghita, Draganesti, Dumbrava, Rafov, Berceni, Barcanesti si al municipiului Ploiesti.

Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 km, la care se adauga 0,5 km drum de legatura cu DN 1, cu raze de curba cuprinse intre 800 metri si 6.000 metri. Viteza proiectata este de 100 kilometri pe ora pentru primii patru kilometri si de 120 kilometri pe ora pentru restul de 57,8 kilometri. Lungimea curbelor reprezinta 65% (40,17 kilometri) din totalul aliniamentului, in timp ce restul de 35% masoara 21,63 kilometri.

Sistemul razelor de mici dimensiuni pentru zonele dificile rezultate din proiectarea autostrazii de-a lungul coridorului solicitat de autoritati a fost adoptat pentru a diminua numarul proprietatilor divizate si pentru a evita demolarile in zonele de locuinte, comerciale, militare. Peste drumurile publice existente care traverseaza viitoarea autostrada vor fi construite poduri.

Consortiul italian Impressa Pizzarotti - Tirena Scavi va construi primul tronson, Bucuresti-Moara Vlasiei, cu o lungime de 19,5 kilometri, iar firmele Euroconstruct, UMB Spedition, PA&CO International si Comaxa vor executa lucrarile pe al doilea segment, Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 kilometri.

Comentarii (22)

  • poate...
    Poate vom circula si noi, "during our life-time !!!" pe cateva autostrazi care vor lega punctele esentiale ale tarii ....
    Sa speram :-(
    0 0
  • petricani
    Si cum vor rezolva problema traficului in zona Petricani-Doamna Ghica? Acum se sta cam 40 min pe Petricani la Semaforul inspre D-na Ghica si Lacul Tei. Cum va fi dupa construirea autostrazii??????
    2 0
  • Dragos
    o sa scada la 38 :)
    0 0
  • Intrare Buc.
    Totul este descris general. Problema este cum intram si iesim efectiv, din Bucuresti, pentru ca toate arterele presupuse de jonctiune se termina in Tei, unde este o singura banda pe sens. Va imaginati cum se va ajunge la aceasta mirifica autostrada. La A2 se ajunge cam in aceeasi unitate de timp cat facem pana la Cernavoda. Nu a publicat nimeni distributia traficului la intrare in Bucuresti, si solutiile oferite.
    3 0
  • dar cand este gata nu spune nimic............
    0 0
  • misto
    Bun, o sa avem si noi inca 60 de km autostrada. Ce dezvoltare!!! Chiar fantastic!!! Rasul lumii... :(
    0 0
  • Mihai Popa
    informatii VECHI
    textul e un copy paste dupa o nota de fundamentare veche de pe vremea lui Berceanu si Macovei:

    http://www.mt.ro/transparenta/HG%20BUCURESTI%20BRASOV.pdf

    de ce l-ati publicat astazi?!?!?!
    0 0
  • minimax
    ARE DREPTATE
    daca tot esti de-al lor da-ne si noua mai multe detalii ca din presa,... mai greu,...
    cand incep? cand e gata... cine face lucrarea? (tot aia care au facut si bucuresti-Pitesti?
    0 0
  • Pampa Dorin
    mai sa o vedem si asta ca Transilvania e tergiversata
    Culmea ca acum cand avem masini in tara mai multe am zis si noi ca ne trebe autostrazi. Dar a mai prostit si minerii ca vor lucra aici la autostrazi, cand tehnologia depaseste palmile minerului. Unde sunt promisiunile d-nilor parlamentari fata de poporul asta. Acuma asa va grabiti cu autostraziile, dar desi nu se vede nimic ca se lucra iar romanul isi roade unghiile si se chinuie prin occident. Dai si lui bani si nu mai merge in vest, asa cum dati licitatii la straini, care sincer lucreaza si nu prea, pt ca n-au cu cine la salariile astea. Am fost si eu la Bechtel Inc. si m-au lasat rece, oamenii care ii aveti acolo, nici nu au puitut raspunde la intrebari pt ca dvs. de "sus" asa ii invatati sa-si castige leafa aia de mizerie la care trebe sa stai si de trebe si de nu peste program, cu sefi peste sefi. Autostrazi vreti sa faceti, dar nu veti reusii la termen pt ca oamenii daca nu vor fi platiti vor fura sau vor pleca. Adica cum electrician cu 9 milioane salar 11 ore/zi. Rusine
    0 0
  • la drumuri nu mai lucreaza specialisti incep0and cu sandulescu arhitectul!!!!!!marele director general adjunct, sau lucaci profesor- director general and.Stiti ce salarii au drumarii din central?majoritatea (peste 70%din salariati)beneficiaza de procentul 75%fonduri comunitare
    0 0
  • autosssssstop
    in ce an vom circula ca europrnii sau scuzele mele suntem in EUROPA dar pe harta in rest cred ca va mai dura cam 100 de ani in rest toate bune si frumoase
    0 0
  • Bogdan
    E altceva...
    Intradevar textul este acelasi dar cred ca articolul este pus aici cu o mica subtilitate... Ideea e de TIMPUL in care s'a aprobat autostrada noastra de toate zilele... Cu alte cuvinte cam cat ia unei autostrazi sa fie aprobata ( ritmul parlamentaro-politico-romanesc ) si cat va dura sa o faca, asta rezulta din vechimea articolului daca abia acu e ok... ea va fi terminata .. probabil la Sfantu Asteapta... nu ??? Chiar vreau sa prind ziua in care VOR MAI EXISTA MASINI ... ca sa merg si eu la mare si apoi de la mare la munte in mai putin de 6-7 ore...
    0 0
  • pt Greu
    Poate daca traim mult, o sa ajungem sa circulam si noi pe cateva autostrazi care vor lega punctele esentiale ale tarii ....dar doar daca traim muuult :p
    0 0
  • tara de carcotasi
    M-am saturat
    Am ajuns la concluzia ca romanu e un neam de nemultumiti, carcotasi si lenesi. Daca se repara drumurile se urla ca nu e bine ca sunt ambuteiaje, daca se construiesc in sfarsit autostrazi nu e bine ca se fac numai 2-3 odata in loc de 100, daca ploua ar fi fost mai bine soara fir'ar sa fie, daca e soare e seceta naibii mai bine ploua, mama lor cu podurile de pe Dn1 incurca circulatie, daca nu le faceau era ai naibii nu fac nimic sa fluidizeze traficul. Bre exista macar 1 raman care sa vada ca se face ceva in loc de comentarii si carcoteli... jeeezzzz ce neam oribil... vesnic nemultumit
    1 1
  • e un bun inceput
    parerea mea e ca cel putin incepe sa se vada ceva...doar am intrat in uniune ce naiba, cu rabdare si munca totul e posibil....pentru restul incredulilor care sunt doar niste pesiminsti va zic doar o chestie, pentru ca romania sa mearga bine prima data trebuie schimbata mentalitatea , dupa asta se va schimba romania , si desigur va progresa
    0 0
  • rabdare si tutun
    in ritmul in care se construieste in RO o sa murim incet... nu vor apuca nici copiii nostri sa mearga pe aceasta autostrada. daca un pod (un amarat de pod de 1 km) la otopeni a durat 4 ani, in cat timp termina astia 60 de km punand la socoteala si cate poduri sunt. pai o sa dureze... si nu mai spun de ”problemele colaterale”: stai ca adem de defrisat cativa km la o traversare de padure; stai ca nu am construit centrul si baza de deservire; etc. si cand toata autostrada va fi ”gata” vor veni pe tapet problema telefoanelor de pe autostrada, a panourilor de avertizare, a gardului de pe margine, etc. si iaca va spun de pe acum SE VA INTARZIA CU CEL PUTIN 1 AN RECEPTIA AUTOSTRAZII SI DAREA EI SPRE FOLOSINTA. ca va mai trebui gasita si o firma care sa administreze autostrada si multe altele. asta e ritmul de lucru la romani, cand sunt interese in joc.
    0 0
  • multe cartuse de tigari
    noi construim akum A3 dak nu ma insel...sau poate k o fac...suntem de rasul lumii...in germania ma indruma cineva catre A197...asa k fapt divers...
    0 0
  • pt ghita
    Scriu din Germania, si vreau sa-i spun lui Ghita sa nu confunde numarul din numele autostrazii(ex.A197) cu numarul de autostrazi existente in Germania! Nu are nimic una cu alta, nu as putea sa zic de ce sunt numerotate asa, dar nu sunt atatea autostrazi aici, cat ar sugera numarul din numele lor. Eu spre ex locuiesc intr-o zona foarte aproape de A555 pe langa Bonn/Köln, si te asigur ca NU sunt 555 de autostrazi in Germania! Dupa 17 ani de trait aici si sute de mii de km pe autostraziloe nemtesti pot sa te asigur de asta. Plus ca te poti uita pe orice harta a germaniei si sa le numeri. Si pt restul nemultumitilor: ce ati vrea? sa se construiasca peste noapte 14 autostrazi in RO? Aveti rabdare, ca nici nemtii nu au facut nimic de azi pe maine, si nu le-ar fi facut fara ajutorul strainilor! Nu-i mai ridicati in slavi pe nemti fara sa stiti ce si cum..Si cat despre acel pod care s-a construit in 4 ani (citeam mai sus)pot sa va zic ca pe A3 directia Düsseldorf, la intersectia A4 / A3 la Köln Dellbrück se lucreaza deja de 3 ani la un pod si inca nu e gata nici pe departe. Noi romanii prea vrem totul dintr-o data, tot ce am vazut la altii..
    2 0
  • sorin tenciu
    si mai departe
    mai departe pe ruta ploiesti brasov e mai interesat de stiut
    0 0
  • Antonmul cu inca doua benzi
    Doamna Ghica Tunari
    exista o zona intre Doamna Ghica si intersectia unde se afla benzinaria, care ar putea fi extins drumul in asa fel incit sa se mearga mai bine, dar noi nu avem in administratie oameni care sa vada asa ceva,timpul trece leafa merge, de ce sa mai si gindim.sa le uram oamenilor de bine la mai mare asa poate scapam de ei si vin altii care sa faca ce e de facut.
    0 0
  • pentru Adi din Germania
    E adevarat ca noi vrem mai repede, pentru ca vrem sa ajungem cat mai curand din urma pe ceilalti europeni. Insa, aceasta dorinta se opreste la nivelul oamenilor de rand (adica noi, cei care comentam aici). Guvernantii in schimb, par mai preocupati sa cumpere terenurile pe care "vor fi" viitoarele autostrazi ca sa le concesioneze pe bani grei. In ce priveste pe specialisti, par mai degraba preocupati sa cheltuie banii pe studii de fezabilitate decat pe proiecte concrete.
    In fine, dar nu in ultimul rand, cand dl. Basescu era ministrul transporturilor (va amintiti campania "Aici sunt banii dumneavoastra"?)l-am vazut cu ochii mei la un jurnal de stiri spunand CITEZ "Romania nu are un trafic care sa justifice constructia de autostrazi". Faptul ca in 17 ani au "reusit" sa construiasca aprox 120km de autostrada noua (pentru care exista proiectul inca dinainte de '89) pare sa sustina acest curent de opinie in rindul guvernantilor nostri.
    Tot dl. Basescu spunea, cand era Primar General in Bucuresti, ca (citez din nou) Bucurestiul va avea o linie de centura cu totul noua, pe un alt amplasament" Arti mai auzit vorbindu-se despre asta in ultimii 5 ani? Eu nu. Cu toate astea, ma intreb cate sute de milioane de EUR s-au cheltuit pe studii de fezabilitate si alte "reabilitari de infrastructura"?
    0 0
  • autostrada lu" peste
    oameni buni de abia am venit din Grecia. suntem sub bulgari si bineinteles muuult sub greci la reteaua autostrazilor , desigur. am un shoc imens cum intru in ROMANIA, asa ca dati_mi voie sa fiu sceptic.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru