Traseul Autostrazii Bucuresti-Ploiesti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Desi planurile existau de mult abia ieri a fost luata o hotarare definitiva in privinta construirii autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Traseul autostrazii va incepe din strada Petricani din Bucuresti, cu aproximativ 1.200 metri inaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta, continuand cu pasajul Petricani peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta, calea ferata industriala dintre statiile de cale ferata Baneasa si Pantelimon si un drum adiacent cailor ferate.
Din punct de vedere administrativ, autostrada va incepe din sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se va continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova. Orientarea generala a aliniamentului va fi catre nord (pe teritoriul comunei Voluntari) la est de soseaua Pipera, apoi va trece peste Lacul Pipera pe un pod.
Aliniamentul va trece la aproximativ 30 metri prin partea de est a gropii de gunoi din comuna Voluntari, iar la km 7 autostrada va traversa linia de centura si calea ferata existenta a municipiului Bucuresti printr-un pasaj superior. Locul supranumit "Nodul centurii Bucurestiului", va lega noua autostrada cu centura capitalei.
Urmand acelasi aliniament catre nord, autostrada va traversa, pe un pod, Valea Pasarea si dupa aproximativ 4,5 km se va intersecta cu viitoarea autostrada de centura Bucuresti Nord. Inainte de a se intalni cu viitoarea autostrada de ocolire, aliniamentul autostrazii Bucuresti-Ploiesti va traversa teritoriile localitatilor Tunari si Stefanestii de Jos din judetul Ilfov. Aliniamentul continua prin Valea Mostistea (pe un pod) langa extremitatea vestica a Padurii Tiganca, dupa care va trece peste calea ferata Bucuresti-Urziceni (printr-un pasaj superior) pe langa orasul Caciulati.
Dupa ce va trece peste calea ferata Bucuresti-Urziceni, aliniamentul va merge in paralel cu calea ferata Caciulati-Snagov Sat, pe o lungime de 705 metri pe partea dreapta, in zona de protectie a caii ferate. Aliniamentul autostrazii va traversa drumul comunal DJ101A (Caciulati-Moara Vlasiei) si Valea Cociovalistei pe un pod. Spatii de servicii de tipul S3 (continand Infrastructura Facilitatilor Secundare) vor fi construite aproximativ la km 20 (in partea stanga) si aproximativ la km 21 (in partea dreapta).
Aliniamentul autostrazii va trece prin Padurea Surlari (pe o distanta de aproximativ 600 metri) si Valea Vlasiei si apoi va traversa padurile Surlari si Vlasia.
Din acest punct, autostrada va merge in paralel cu limita estica a padurii Vlasiei pe o lungime de aproximativ 1.500m.Un nod va lega autostrada de drumul comunal DC 184 (Nodul Snagov) pentru a permite automobilistilor sa aiba acces la autostrada spre si dinspre zonele Snagov si Moara Vlasiei. In aceasta intersectie se are in vedere construirea Centrului de coordonare si intretinere. Pentru amplasarea centrului, Guvernul va avea nevoie de 44 de hectare de pamant care se afla in prezent in administratia RA-APPS. Constructia centrului de intretinere va duce la demolarea Primariei Barcanesti si a 10 case din zona, proprietarii urmand a fi despagubiti.
La aproximativ patru kilometri distanta de extremitatea padurii Vlasiei, pe un pod peste Valea Teiului, autostrada intersecteaza drumul judeþean DJ 101B (Gruiu-Lipia), apoi traverseaza pe poduri, paraul Gruiu si raul lalomita. Raul lalomita delimiteaza teritoriul administrativ dintre judetele llfov si Prahova. Pe teritoriul judetului llfov, aliniamentul autostrazii traverseaza teritoriul administrativ al localitatilor Moara Vlasiei, Snagov si Gruiu.
Dupa ce traverseaza raul Ialomita, autostrada continua in directia nord-vest, traverseaza o serie de drumuri comunale si drumul DJ 100 B (Lacul Turcului-Gherghita) si Raul Prahova, pe un pod. In aceasta zona, pe ambele sensuri ale autostrazii sunt prevazute parcari pe termen scurt (continand Infrastructura Facilitatilor Secundare). Una din aceste parcari va fi largita pentru executia bazei de intretinere suplimentare.
Autostrada va trece apoi prin Padurea Calugareasca pe o distanta de aproximativ 400 m (pana la km 45), unde se separa de aliniamentul autostrãzii catre Albita (autostrazile Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Albita au acelasi traseu pana la km 45). Din acest punct, traseul autostrazii are o orientare generala catre vest pana la km 51 si traverseaza extremitatile nordice ale padurii Dumbrava si raului Teleajen, pe un pod prin sudul localitatii Zanoaga.
Incepand cu km 51, orientarea generala a aliniamentului este catre nord-vest si aliniamentul autostrazii trece peste paraul Ghighiu, apoi prin sudul localitatii Buchilasi, prin nord-estul localitatii Rafov si ale padurii Rafoveanca traversand extremitatile acesteia. Dupa aproximativ 700 m, autostrada traverseaza paraul Ghighiu, apoi drumul comunal DJ 1010 (DN1A – Moara Domneasca), la aproximativ 300 m de la parau.
Autostrada urmeaza directia vestica, traversand o serie de drumuri rurale (agricole), iar Paraul Barcanesti este traversat la km 58.Autostrada Bucuresti-Ploiesti se va intalni cu DN 1 unde va fi construita o intersectie pentru a permite accesul la si de la autostrada. Un pasaj superior va fi construit pentru a traversa DN 1. Dupa ce trece DN 1, autostrada va avea o tendinta generala catre nord-vest. Va traversa un canal de deversare deja existent. De aici autostrada va fi conectata printr-un drum de legatura cu 4 benzi cu DN 1 care va fi extins de la cele doua benzi existente la patru benzi, intalnindu-se cu DN 1 in apropierea drumului de acces spre Tatarani; aceasta legatura va fi realizata printr-o ocolire.
In Judetul Prahova, autostrada traverseaza teritoriul administrativ al localitatilor Balta Doamnei, Gherghita, Draganesti, Dumbrava, Rafov, Berceni, Barcanesti si al municipiului Ploiesti.
Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 km, la care se adauga 0,5 km drum de legatura cu DN 1, cu raze de curba cuprinse intre 800 metri si 6.000 metri. Viteza proiectata este de 100 kilometri pe ora pentru primii patru kilometri si de 120 kilometri pe ora pentru restul de 57,8 kilometri. Lungimea curbelor reprezinta 65% (40,17 kilometri) din totalul aliniamentului, in timp ce restul de 35% masoara 21,63 kilometri.
Sistemul razelor de mici dimensiuni pentru zonele dificile rezultate din proiectarea autostrazii de-a lungul coridorului solicitat de autoritati a fost adoptat pentru a diminua numarul proprietatilor divizate si pentru a evita demolarile in zonele de locuinte, comerciale, militare. Peste drumurile publice existente care traverseaza viitoarea autostrada vor fi construite poduri.
Consortiul italian Impressa Pizzarotti - Tirena Scavi va construi primul tronson, Bucuresti-Moara Vlasiei, cu o lungime de 19,5 kilometri, iar firmele Euroconstruct, UMB Spedition, PA&CO International si Comaxa vor executa lucrarile pe al doilea segment, Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 kilometri.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Sa speram :-(
http://www.mt.ro/transparenta/HG%20BUCURESTI%20BRASOV.pdf
de ce l-ati publicat astazi?!?!?!
cand incep? cand e gata... cine face lucrarea? (tot aia care au facut si bucuresti-Pitesti?
In fine, dar nu in ultimul rand, cand dl. Basescu era ministrul transporturilor (va amintiti campania "Aici sunt banii dumneavoastra"?)l-am vazut cu ochii mei la un jurnal de stiri spunand CITEZ "Romania nu are un trafic care sa justifice constructia de autostrazi". Faptul ca in 17 ani au "reusit" sa construiasca aprox 120km de autostrada noua (pentru care exista proiectul inca dinainte de '89) pare sa sustina acest curent de opinie in rindul guvernantilor nostri.
Tot dl. Basescu spunea, cand era Primar General in Bucuresti, ca (citez din nou) Bucurestiul va avea o linie de centura cu totul noua, pe un alt amplasament" Arti mai auzit vorbindu-se despre asta in ultimii 5 ani? Eu nu. Cu toate astea, ma intreb cate sute de milioane de EUR s-au cheltuit pe studii de fezabilitate si alte "reabilitari de infrastructura"?