Tranzacția dintre GM și Peugeot-Citroen pentru Opel trezește autoritățile: germanii și britanicii, îngrijorați de soarta uzinelor

de Daniel Popescu
Miercuri, 15.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germania și Marea Britanie sunt îngrijorate că un posibil transfer al mărcii Opel de la General Motors la Peugeot-Citroen ar putea conduce la închiderea uzinelor din aceste țări.

Presa internațională a dezvăluit marți că Grupul PSA Peugeot-Citroen este în negocieri avansate pentru achiziționarea mărcii germane Opel de la General Motors.

Informația a fost ulterior confirmată de PSA și a stârnit îngrijorare în Germania și Marea Britanie, țări în care lucrează cea mai mare parte a angajaților Opel.

Cele două state se tem că achiziționarea Opel de către PSA ar putea conduce la restructurări de personal sau chiar la inchiderea unor uzine. În prezent, Opel are 3 fabrici în Germania cu 28.000 de angajați, două uzine în Marea Britanie cu 4.500 de angajați, dar și alte unități de produtie în Austria, Ungaria, Polonia și Spania.

Urmareste Automarket
Pentru a calma spiritele, Mary Barra, CEO-ul GM, a vizitat miercuri uzina Opel din Ruesselsheim, în timp ce Carlos Tavares, CEO-ul PSA, planifică deja o serie de întâlniri cu oficialii germani, posibil inclusiv cu cancelarul Angela Merkel.

În plus, autoritățile britanice au inițiat deja discuții cu oficialii General Motors pe acest subiect.

Până în prezent, oficialii germani s-au limitat să afirme că analizează cu atenție posibila tranzacție dintre cei doi constructori. "Discutăm la toate nivelurile. Guvernul german a discutat intens problema Opel la întâlnirea cabinetului de astăzi", a precizat Andrea Nahles, ministrul Muncii din Germania.

Conform primelor informații venite din surse interne PSA, achiziția ar include "înghițirea" mărcii Opel în grupul francez, rezultatul fiind un constructor care adună circa 16% din piața europeană. Cu această cotă de piață, PSA ar deveni al doilea grup auto european ca volum de vânzări, depășind Renault și stabilindu-se în spatele Grupului Volkswagen.

Via Automotive News

Comentarii (11)

  • Daca statul german analizeaza cu mare atentie ce s-ar intampla cu Opel in cazul in care va fi cumparat de PSA, fiindu-i teama de inchiderea unor fabrici si concedieri, atunci sa cumpere statul german pe Opel de la GM si sa aiba el, statu, grija ca Opel sa-si revina fara fabrici inchise sau concedieri. A, e cam complicat. Nasol.
    36 3
  • @Lau Mai ales ca statul german a avut excedent al balantei comerciale de 252.9 mld Euro in 2016. Opel are o cifra de afaceri anuala de 12 mld Euro. Teoretic ar fi un mizilic sa cumpere Opel, chiar si venind la pachet cu Vauxhall, chiar in cazul unei tranzactii de 15-20 mld Euro.
    12 6
  • Pana va cumpara peugeot pe opel o sa mai treaca ceva sau chiar nu se va intampla, timp in care vor mai aparea inca 20-30 de rubrici pe AM in care chiar si romanii se vor ingrijora de aceasta tranzactie in virtutea faptului ca un numar foarte mare ar fi vrut sa-si depuna CV-urile la fabrica opel. Pacat!
    7 5
  • Prince Mohamed Parish Vounthe
    bine ar fi sa le inchida toate trei uzinele opel cei de la Psa Oricum si-a batut joc de imaginea"Fostului Chevrolet Europe" pacat " de vina este vaca de sefa de la G.m Motors ca a stricat rau imaginea fostului Chevrolet Europe "Ma refer la celalante " Modele" vanzand-ule sub alta emblema inafara de "Noul Corvette"C7 Stingray coupe si Noul Camaro 6 coupe" care inca se mai vinde in continuare ca pinea calda in Europa de Est Si Vest" ii sustin pe cei De la Grupul Psa "sa le inchida" toate 3 fabricile" la " cei care a furat desing-ul de la Fostul Chevrolet Europe" Hotii "dracului de fututi germani de la Opel" si sa le inchida toate trei fabricile "drept ca pedeapsa ca sa pus rau cu bietul Fostul Chevrolet " care cand-va a fost o marca apreciata in europa de est si vest " pana a venit "Hotii "dracului de fututi germani de la Opel " si le-a interzis "canibalizarea Fostului Chevrolet" Nenorociti dracului de fututi de la Opel Trebuie sa fie "Pedepsiti " si Cei de la "Psa sa le inchida toate 3 fabricile " si sa fie interzis Opel in Europa De Est si Vest!
    3 31
  • daca tranzactia se confirma, cel mai rau si-o iau in barba uzinele din anglia, pentru ca brexit.
    21 2
  • sa-l cumpere statul german? pai asta-i socialism curat taticule!

    si de ce sa le incuie? pai marca asta nu e un fel de margaritar prins intr-o montura a managementului dubios de prost? cu masini interesante, motoare meseriashe, alea alea?

    am fost rau, recunosc. N-a nimic cu marca doar cu unii "clienti pierduti"

    @Lau iti raspund aici. Seful PSA nu e un nene fost destul de mare pe la Renault? PSA nu e detinuta si de statul francez, ca si Renault? As merge putin mai departe decat tine....potentiala achizitie a Opel e posibil sa fie in atentie si cu un oarecare consimtamant al conationalilor.
    11 6
  • Nici nu trebuie sa cumpere statul german nimic. Eventual sa le acopere cu imprumut avantajos datoriile de 250 de mil, ceea ce e putin. Dar tare ma tem eu ca nu de datorii e vorba, ci de faptul ca Opel nu prea are cum sa iasa din rahat in situatia actuala, chiar daca au recuperat fff mult in ultimii 17 ani. 250 de mil pt o magaoaie ca si Opel nu e mult. Dar probabil motivele sunt altele. Probabil aia de la GM s-au gandit ca Opel is too much of a hassle...
    7 2
  • Daca as fi Tiriac, cred ca m-as interesa si eu care e treaba cu Opel. :)))
    12 7
  • @prince.... cu cine te certi?
    5 0
  • inexorabil
    Nu pot să cred că noțiunea nativ ambiguă de “stat” este mereu și mereu personificată…”Statul se teme”…Cum să exprime aceeași temere milioane de oameni?! De fapt, dacă iei ȋn considerare persoana ca atare dintr-o instituție politică, administrativă sau judiciară, categoric o doare ȋn posterior, nonstop, de probleme care nu se repercutează direct asupra propriei sale vieți și a intereselor sale private! Legea firii, axiomă universală – cum vreți să calificați fenomenul ȋn discuție.

    Căutați ȋntotdeauna motivația, crezul intim al fiecărui om; nu vă lăsați amăgiți de declarații și intenții “comune” prin care sunt atribuite instituției sau organizației calități și capacități tipice persoanei! Aberația supremă…Și diversiunea perfectă (a sforarului din adâncurile sufletului uman, alias…adevăratul, prea puternicul și unicul legiuitor al planetei, care se pricepe de minune, el, iluzionistul prin definiție și prin excelență, cum sa creeze, să asigure și să mențină stabilitatea publică și personală după care tânjește fiecare muritor și care ȋi blochează ȋn minte orice “catastrofism apocaliptic”).

    Așadar, Germania și MB nu “se tem” (“ȋngrijorate” ?! – să ia calmante, săracele) de consecințele asupra angajaților de la Opel. Nimeni din autoritate, nimeni din public. Minciuni sfruntate! Baloane mediatice, nimic altceva. Mă rog, o temere s-a ȋnfiripat undeva: ȋn sânul conducerii lui Opel, om cu om! Vaca de muls din RC n-ar mai fi disponibilă!! Și era o sursă sigură…De la PSA ce-ar putea primi? Tot atâta ȋncredere oarbă și indulgență perpetuă (culmea, tot de la om cu om, uniți ȋn spiritul…aceleiași idioțenii) ? Dar temerea (de fapt, ditamai spaima!) este, repet, de natură individuală: salariile ștabilor ar putea fi reduse…Sau poate că nici n-ar mai fi sigure! Motiv de insomnii severe pentru fiecare dintre ei. Ȋn schimb, devotament (pentru cauza firmei)…dar cine mai rostește, astăzi, asemenea cuvinte-relicve? Și cum s-ar traduce, din moment ce a schimba locul de muncă (dacă o fi chiar muncă…), ȋn scopul “nobil” de a valorifica “oportunitățile de dezvoltare personală” (eufemismul perfect pentru eterna…arghirofilie), a devenit obișnuință ȋn ziua de astăzi?...Uitați-vă cum sar lăcustele de la un constructor (auto) la altul. Amintiți-vă de Marchionne, care viza o fuziune cu GM, dar o viza ȋn speranța semi-tainică ( tot a aflat publicul) de a fi blagoslovit cu un post baban ȋn “noua structură rezultată”. Ȋn logica aceluiași argument, oare câți “factori de decizie” din Opel Group GmbH visează la o “repoziționare” strict personală ȋn urma foarte posibilei preluări de către PSA? Dar cine din mass-media dezbate această temă…neah! neinteresantă pentru publicul “emoțional per global”, impresionat de “soarta” companiilor, instituțiilor, statelor, continentelor…dar numai dacă – sine qua non – mai ȋntâi și-o rezolvă și și-o pune la adăpost pe a lui (aia invariabil meschină și, deseori, frivolă) fiecare dintre consumatorii de “epoca informației” pe pâine…

    “Bullshit”. Discuții cu oficialii GM. Mai mult ca sigur, americanii (om cu om!) s-au săturat de “gaura neagră” de dincoace de Ocean. Dar, ȋn fond, tot RC (om cu om, desigur) poartă vina: ȋn loc să revină la comandamentul premium de altădată și, pe deasupra, să depună eforturi de a oferi o calitate superioară…Triadei (dar la prețuri comparabile), a mizat pe volum, taman ȋn coasta regilor neȋncoronați (VAG). Logic, eșec…La mintea cocoșului. Dăăăăă!
    5 4
  • lasa ca nu ii plang nici pe unii nici pe altii. se inchid cateva fabrici si se muta oamenii la altele de prin zona. daca inchizi dacia la noi unde se duc oamenii? mai lasati-ne cu grija pentru alte state
    12 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru