Presa internațională a dezvăluit marți că Grupul PSA Peugeot-Citroen este în negocieri avansate pentru achiziționarea mărcii germane Opel de la General Motors.
Informația a fost ulterior confirmată de PSA și a stârnit îngrijorare în Germania și Marea Britanie, țări în care lucrează cea mai mare parte a angajaților Opel.
Cele două state se tem că achiziționarea Opel de către PSA ar putea conduce la restructurări de personal sau chiar la inchiderea unor uzine. În prezent, Opel are 3 fabrici în Germania cu 28.000 de angajați, două uzine în Marea Britanie cu 4.500 de angajați, dar și alte unități de produtie în Austria, Ungaria, Polonia și Spania.
Pentru a calma spiritele, Mary Barra, CEO-ul GM, a vizitat miercuri uzina Opel din Ruesselsheim, în timp ce Carlos Tavares, CEO-ul PSA, planifică deja o serie de întâlniri cu oficialii germani, posibil inclusiv cu cancelarul Angela Merkel.În plus, autoritățile britanice au inițiat deja discuții cu oficialii General Motors pe acest subiect.
Până în prezent, oficialii germani s-au limitat să afirme că analizează cu atenție posibila tranzacție dintre cei doi constructori. "Discutăm la toate nivelurile. Guvernul german a discutat intens problema Opel la întâlnirea cabinetului de astăzi", a precizat Andrea Nahles, ministrul Muncii din Germania.Conform primelor informații venite din surse interne PSA, achiziția ar include "înghițirea" mărcii Opel în grupul francez, rezultatul fiind un constructor care adună circa 16% din piața europeană. Cu această cotă de piață, PSA ar deveni al doilea grup auto european ca volum de vânzări, depășind Renault și stabilindu-se în spatele Grupului Volkswagen.
Via Automotive News
si de ce sa le incuie? pai marca asta nu e un fel de margaritar prins intr-o montura a managementului dubios de prost? cu masini interesante, motoare meseriashe, alea alea?
am fost rau, recunosc. N-a nimic cu marca doar cu unii "clienti pierduti"
@Lau iti raspund aici. Seful PSA nu e un nene fost destul de mare pe la Renault? PSA nu e detinuta si de statul francez, ca si Renault? As merge putin mai departe decat tine....potentiala achizitie a Opel e posibil sa fie in atentie si cu un oarecare consimtamant al conationalilor.
Căutați ȋntotdeauna motivația, crezul intim al fiecărui om; nu vă lăsați amăgiți de declarații și intenții “comune” prin care sunt atribuite instituției sau organizației calități și capacități tipice persoanei! Aberația supremă…Și diversiunea perfectă (a sforarului din adâncurile sufletului uman, alias…adevăratul, prea puternicul și unicul legiuitor al planetei, care se pricepe de minune, el, iluzionistul prin definiție și prin excelență, cum sa creeze, să asigure și să mențină stabilitatea publică și personală după care tânjește fiecare muritor și care ȋi blochează ȋn minte orice “catastrofism apocaliptic”).
Așadar, Germania și MB nu “se tem” (“ȋngrijorate” ?! – să ia calmante, săracele) de consecințele asupra angajaților de la Opel. Nimeni din autoritate, nimeni din public. Minciuni sfruntate! Baloane mediatice, nimic altceva. Mă rog, o temere s-a ȋnfiripat undeva: ȋn sânul conducerii lui Opel, om cu om! Vaca de muls din RC n-ar mai fi disponibilă!! Și era o sursă sigură…De la PSA ce-ar putea primi? Tot atâta ȋncredere oarbă și indulgență perpetuă (culmea, tot de la om cu om, uniți ȋn spiritul…aceleiași idioțenii) ? Dar temerea (de fapt, ditamai spaima!) este, repet, de natură individuală: salariile ștabilor ar putea fi reduse…Sau poate că nici n-ar mai fi sigure! Motiv de insomnii severe pentru fiecare dintre ei. Ȋn schimb, devotament (pentru cauza firmei)…dar cine mai rostește, astăzi, asemenea cuvinte-relicve? Și cum s-ar traduce, din moment ce a schimba locul de muncă (dacă o fi chiar muncă…), ȋn scopul “nobil” de a valorifica “oportunitățile de dezvoltare personală” (eufemismul perfect pentru eterna…arghirofilie), a devenit obișnuință ȋn ziua de astăzi?...Uitați-vă cum sar lăcustele de la un constructor (auto) la altul. Amintiți-vă de Marchionne, care viza o fuziune cu GM, dar o viza ȋn speranța semi-tainică ( tot a aflat publicul) de a fi blagoslovit cu un post baban ȋn “noua structură rezultată”. Ȋn logica aceluiași argument, oare câți “factori de decizie” din Opel Group GmbH visează la o “repoziționare” strict personală ȋn urma foarte posibilei preluări de către PSA? Dar cine din mass-media dezbate această temă…neah! neinteresantă pentru publicul “emoțional per global”, impresionat de “soarta” companiilor, instituțiilor, statelor, continentelor…dar numai dacă – sine qua non – mai ȋntâi și-o rezolvă și și-o pune la adăpost pe a lui (aia invariabil meschină și, deseori, frivolă) fiecare dintre consumatorii de “epoca informației” pe pâine…
“Bullshit”. Discuții cu oficialii GM. Mai mult ca sigur, americanii (om cu om!) s-au săturat de “gaura neagră” de dincoace de Ocean. Dar, ȋn fond, tot RC (om cu om, desigur) poartă vina: ȋn loc să revină la comandamentul premium de altădată și, pe deasupra, să depună eforturi de a oferi o calitate superioară…Triadei (dar la prețuri comparabile), a mizat pe volum, taman ȋn coasta regilor neȋncoronați (VAG). Logic, eșec…La mintea cocoșului. Dăăăăă!