În 1999, o simplă semnătură avea să schimbe soarta întregului grup Dacia. Renault prelua conducerea uzinei de la Mioveni şi promitea să resusciteze o companie aflată în moarte clinică chiar de după Revoluţie.
La 14 ani de la acel moment, Dacia a devenit unul dintre cele mai populare branduri din Europa şi unul dintre singurii constructori auto care au sfidat criza economică, reuşind să păstreze un trend ascendent. Responsabil pentru acest succes poate fi făcut şi Carlos Ghosn, vizionarul care a crezut că Dacia se poate reinventa complet ca o marcă nouă, cu produse abordabile ca preţ.
Pentru a cinsti eforturile brazilianului care conduce destinele Alianţei Renault-Nissan-Dacia, Traian Băsescu, preşedintele în exerciţiu al României, a decis să semneze un decret de decorare pentru Ghosn. Acesta prevede atribuirea ordinului „Steaua României” în grad de Comandor, una dintre cele mai importante distincţii acordate de preşedinte.În comunicatul oficial al Administraţiei prezidenţiale se arată: „În semn de înaltă apreciere pentru contribuţia determinantă în eficientizarea industriei de automobile din ţara noastră, parte a strategiei globale pe termen mediu şi lung a Grupului Renault, impunând România ca un punct de reper în domeniu, domnul președinte Traian Băsescu a conferit Ordinul Naţional „Steaua României” - în grad de Comandor, domnului Carlos Ghosn, preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general al Alianţei Renault-Nissan.”
În acelaşi comunicat al Administraţiei Prezidenţiale se precizează că decorarea lui Carlos Ghosn a fost făcută la propunerea directă a lui Traian Băsescu.
Ii trimite decoratia prin posta.
vine
are concert duminica la Sala Palatului
http://www.automania.be/en/cars/dacia-/dacia-news/renault-group-unveils-new-dacia-logan.html
Pe atunci Ghosn lucra la Renault America de Sud.
In prezent Ghosn si echipa lui duc mai departe ceea ce le-au lasat "mostenire" Schweitzer si apropiatii lui de la Renault. Nu e rau ce fac, insa eu cred ca greul in privinta Dacia nu a fost pe umerii lui Ghosn care a inceput sa conduca Renault din 2005, in conditiile in care Dacia Logan a aparut in 2004. Asta inseamna ca proiectarea ei a inceput undeva prin 2000-2001 cand la conducere nu era Carlos Ghosn.
Carlos Ghosn a inteles foarte bine "mostenirea" data de Louis Schweitzer. De fapt Louis Schweitzer nici n-ar fi dat pe mana altcuiva Renault, in afara de Ghosn. Avea foarte mare incredere in el. Erau prieteni.
PS
Faci o mica confuzie: pe vremea cand Dacia a trecut la Renault, Carlos Ghosn era deja CEO Nissan.
Dar chiar si asa, nu contesc performantele lui Ghosn, doar ca acest ordin trebuia dat lui Schweitzer. Bine, nu am pretentia sa stie asta si domnu' Base.
Eu am un alt punct de vedere. Gandeste-te ca daca n-ar fi fost Carlos Ghosn poate n-aveam Logan 2 si restul actualei game de modele. El a inteles foarte bine potentialul marcilor de buget, plus ca a stiut sa se faca inteles, acceptat si respectat oriunde s-a dus. Asta pentru ca si el a respectat la randul lui, nu ca vw cu suzuki, gm cu saab sau PSA cu gm.
@LUCCI
Faptul ca Dacia se extinde tot mai mult in nordul Africii e lucru bun. Inseamna ca cei de la Dacia Mioveni vor avea mai mult de lucru pentru ca pe langa cele 350.000 unitati, vor produce si kit-uri CKD pentru Maroc si Algeria, deci automat profitul e mai mare.
Si eu cred ca potentialul marcilor de buget a fost inteles foarte bine (ca sa nu spun mult mai bine) de acelasi Louis Schweitzer, inca de cand a avut curajul sa se bage in asa ceva. Si ca sa vezi, foarte buna viziune a avut. Nici macar nu a preconizat o criza economica, criza care a ridicat foarte mult Dacia si a facut ca Renault sa nu aiba nici un fel de emotie sau sa le fie teama ca intr-o zi vor avea probleme cu banii.
PS: In cazul VW si Suzuki lucrurile sunt mai complicate. Japonezii au incalcat un contract. Una au spus/scris si alta au facut. Si daca e sa mergem mai departe, e drept ca Romania a avut avantaje si are in continuare datorita Renault. Insa si Renault are avantaje oferite de statul roman.
In cazul Vw-Suzuki lucurile au fost complicate de lipsa de comunicare ignorarea totala de catre Vw a parrtenerului lor Suzuki. Spre deosebire de Carlos Ghosn, ce nu au inteles cei de la Vw e ca japonezii au mandria lor si nu trebuie calcati pe coada prea mult. Chiar puteau face treaba cu japonezii, dar fara accente de superioritate.
Avantajele reciproce intre stat si Renault sunt normale in orice tara civilizata; indiferent ca te uiti la Nissan in Marea Britanie, Lexus in Statele Unite sau Suzuki in India.
Dar mai bine las-o ca tine. Eu ma opresc aici pentru a evita imprevizibilul. Mi-am spus o parere, nu cer sa fie nimeni de acord cu ea, insa uitandu-ma in jur... asta e concluzia mea.
Nu stiu daca ai observat, dar fanii renault il vad pe Ghosn ca pe un zeu printre muritori, fara el n-ar mai fi fost nimic azi la Renault-Nissan, este THE ONE, ce sa mai.
Ce are taticu' ? Ford? Volkswagen? Altfel nu inteleg ce te f&te grija ce opinie au unii de Carlos Ghosn. Hai du-te sa te spovedesti! Invidia nu-i buna.
Nu-l inghit pe Ghosn asta dar:
- nu este tampit asta este sigur
- are o filozofie teribila ai cancer iti ofera o singura sansa o operatie scapi bine, nu, nu mai ai dreptul la citostatice si radioterapie. Ce nu i-a reusit este ca in Franta nu poate sa aplice acelasi tratament ca la Nissan
- nu stiu cum sa o spun: a inventat o "filozofie" sau un "sistem" low-cost prin care obtine superperformante cu o astfel de gama, greu de depasit in rapid de alti constructori
Nu mai poate el de Romania, banu-l intereseaza, daca simte in aer miros de castig mai face o fabrica
Cu ce impresi a plecat de aici vom vedea la anul
E corect ce ai zis, pana la un punct. Fiecare marca de buget ar trebui sa se adapteze pietei careia se adreseaza in principal. Ghosn stie asta. In cele 50-60 tari in care se vine gama Dacia, e recunoscuta ca marca de buget. In India insa, de exemplu, e considerate scumpa si prea mare. E normal intr-o tara unde exista Tata Nano - cea mai ieftina masina din lume, Suzuki vinde la greu modele de 4 -5 mii de euro, iar Datsun a intrat deasemenea pe piata cu un model de clasa mica la 5000 euro (transformat in rupii bineinteles).