Tracţiunea integrală, bună doar pentru imagine: doar 10% dintre clienţii primei generaţii Qashqai au ales versiuni 4x4

de Sebastian Toma
Luni, 17.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a păstrat sistemul 4x4 în oferta Qashqai pentru a întări imaginea off-road a modelului, explică reprezentanţii mărcii. Doar 10% dintre clienţii primei generaţii au ales această dotare.

Esential 2 milioane de unităţi Nissan Qashqai au fost vândute între 2007 şi 2013, deci 200.000 de unităţi au tracţiune integrală.
Nissan Qashqai a primit o nouă generaţie, iar aceasta este oferită în continuare şi într-o versiune 4x4. Japonezii au decis să ofere şi versiunea cu tracţiune integrală decuplabilă şi pentru noua generaţie a SUV-ului lor compact în ciuda vânzărilor de numai 10% din total pentru această versiune a primei generaţii Qashqai. Reprezentanţii Nissan le-au explicat celor de la Automotive News decizia prin dorinţa de a întări imaginea de off-road a modelului şi a mărcii, pe lângă faptul că se aşteaptă la o alegere similară pentru a doua generaţie, ceea ce reprezintă o piaţă importantă.

Nissan Qashqai a ajuns la a doua generaţie: imagini şi informaţii oficiale

Qashqai este cel mai bine vândut model al mărcii Nissan din 2007 până în prezent. Noua generaţie a primit o capacitate de producţie triplă la fabrica din Sunderland, Regatul Unit.

Uzina va fi pregătită să producă 300.000 de unităţi Qashqai pe an, triplu faţă de cât putea să producă în 2007. De la lansarea primei generaţii până la finele anului trecut, Nissan a vândut două milioane de unităţi Qashqai la nivel global, dintre care 1.7 milioane au fost produse în Regatul Unit.

TEST DRIVE NISSAN QASHQAI 1.5 dCi

Noua generaţie a lui Nissan Qashqai a adus numeroase îmbunătăţiri, pe toate planurile.

Urmareste Automarket

Pentru a face a doua generaţie a lui Qashqai mai atrăgătoare pentru clienţi, pe lângă modificările estetice, Nissan a mărit caroseria, a redus masa totală şi a redus consumul de carburant prin îmbunătăţiri la motorizări şi la coeficientul aerodinamic. Prin dotări suplimentare la capitolul tehnologie, Qashqai a urcat pe piaţă fără să aibă un preţ de achiziţie semnificativ mărit. În medie, noul Qashqai este cu 2% mai scump decât vechiul Qashqai, dar are cu 5% mai multe dotări şi elemente standard.

Nissan Qashqai a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (16)

  • eu tot nu inteleg de ce ti`ai lua suv, fie si el compact, fara 4x4? doar ca sa privesti soseaua mai de sus?
    23 4
  • Vine acusi x5 cu tractiune spate. Sa vezi snobii ce se vor inghesui ca la mici gratis.
    21 1
  • aia e prea de tot, la primul noroi ramai acolo...
    10 4
  • @Automarket

    Asa este! Insa este o stire destul de veche, informatia fiind preluata de alte site-uri/publicatii in urma cu mai multa vreme (nu dam nume din dorinta de a evita publicitatea mascata).
    Sper ca, in legatura cu modelul acesta, nu voi citi peste doua luni si pe Automarket si faptul ca acest procent scazut de vanzari, reprezeinta motivul pentru care noul Qahqai are in varianta de echipare 4x4, cel putin in Europa, doar o singura motorizare (1.6 dci), afirmatie care a fost facuta de reprezentantii Nissan in acelasi context si care a fost preluata de aceleasi publicatii la care am facut referire mai sus..
    5 0
  • Tractiunea integrala iti este indispensabila acolo unde iti pare rau sa folosesti masina... va spune un posesor de LC 120. Fiecare iesire adevarata de pe strada costa binisor si schimba infatisarea masinii :)), incat la un moment dat renunti la idee.
    Doar 3-5 zile pe an cand dezapezirea nu e corespunzatoare e absolut necesara tractiunea 4x4, ce aduce in schimb un consum de 1 l/100 Km in plus la un Qashqai. A...si daca vrei neaparat sa parchezi la cota 1500 la Sinaia in mijlocul iernii...langa un ...E Class 4 matic...:))
    Garda la sol si protectiile pentru parcari sunt mult mai importante pentru un astfel de auto, lucru se pare inteles de 90 % dintre cumparatorii modelului. De cutia automat veti fi mult mai bucurosi cu siguranta dca nu aveti o locuinta situata intr-o zona izolata.
    Cu off road-ul e altceva... pe strada in 99% din cazuri sunt mai importante anvelopele decat sistemul 4x4.
    17 5
  • rov, tractiunea 4x4 nu e utila doar pentru off road si alea 3-4 zile de iarna. te ajuta in mai multe ocazii...
    uite, cateva idei: http://www.4x4abc.com/4WD101/need.html
    6 4
  • @mog
    Sunt posesor de Qashqai, tractiune fata. Si sunt foarte multumit. Pentru o saptamana de iarna, cat a fost anul acesta, nu merita sa iei 4WD (strict parere personala). Garda la sol te lasa sa iesi in afara drumului cand mergi la iarba verde/pescuit/munte. Poti merge linistit pe anumite drumuri forestiere fara 4WD. De acord, in conditii vitrege, cand iarna ne ia din nou prin surprindere, e mai usor cu 4WD. Cu toate acestea, in saptamana de iarna de anul acesta nu am mers cu metroul la birou. Iar anii trecuti am fost la ski fara probleme. Pozitia mai inaltata te face sa vezi mai bine (mai din timp) pericolele din trafic. De parcarea pe borduri nu zic nimic, ca nu am obiceiul asta.
    @ rov: 100% de acord, referitor la anvelope
    8 2
  • Cristi C
    Aceeasi discutie la fiecare articol despre auto 4x4 !... Toti "demonstreaza" cum 4x4 este absolut inutil ! Si consuma "enorm" mai mult ! Si nu il folosesti niciodata ! ... Toti care au 4x2!! Si care considera ca un drum prin Sinaia sau Poiana Brasov este off-road ! sau un drum prin Bran-Moieciu este "o aventura" ! ... cine mai merge si la schi pe o partie la care se ajunge pe drum asfaltat si cu putina zapada sau iese la gratar duminica pe un drum forestier a facut deja ceva iesit din comun ! ... Dar, PENTRU ASTFEL DE DRUMRI POTI SA ITI CUMPERI SI UN OLTCIT SI E OK! ... Ce rost are sa iti cumperi SUV ? Pe transalpina, acum, dupa ce s-a asfaltat, merge si un Tico !... SITUATIA SE SCHIMBA daca vrei sa dai o tura pe Moldoveanu si vrei sa ajungi cu masina pana la capatul drumului de pe Valea Vaslanului si te prinde o ploaie torentiala ... sau vrei sa urci pe Leaota cu masina pana aproape de 2000 m ca sa scapi de manelele si gratarele de jos ... sau trebuie sa ajungi in interes de serviciu de la Buzau la Braila noaptea, pe cod galben de viscol.... ABIA ATUNCI iti dai seama ca suma de aprox. 10% din pretul unei masini data plus pe 4x4 (si pe cauciucuri bune) au fost CEA MAI BUNA INVESTITIE pe care ai facut-o vreodata !
    8 4
  • @Cristi C

    Bravo! Clar si concis! Plus ca ai definit perfect tipologia celor care nu inteleg ratiunea unui 4x4!

    Mai adaug si situatia in care job-ul te duce prin noroaie din care nu ai iesi niciodata cu 4x2. Am fost pus de zeci de ori in situatia asta. In momentul ala chiar nu te mai intereseaza ca masina ta consuma un pic mai mult. Important e ca te scoate de-acolo si te duce inapoi acasa!
    3 2
  • SSauto
    Nici eu nu ii inteleg pe unii... adica iti iei LC120 si te gandesti ulterior ca daca iesi in off-road strici aspectul masinii !!!! si te costa !!! Deci, daca inteleg bine, dai 50.000 euro pe un 4x4 autentic ca sa mergi la mall cu ea??!!!
    2 2
  • @ Cristi c
    Faci confuzie intre crossover si un real 4WD.
    Ideea e ca trebuie sa iti fie clar cum vei folosi masina in momentul in care o cumperi. Croossoverul este exact ceea ce ai spus tu mai sus: o masina de sosea, cu care ocazional iesi in afara drumului (a nu se confunda asta cu a face off-road) sau pe care tot ocazional o folosesti in conditii putin mai grele.

    Tu in schimb te referi la off-road veritabil, unde ai nevoie de masini gen Patrol, Pathfinder, X-trail (daca tot comentam un articol despre Nissan). Si da, pentru off-road e nevoie de 4WD serios, eventual chiar cu modificari.
    Numarul celor care au nevoie de astfel de masini e insa din ce in ce mai mic, de unde si disparitia de la vanzare a Patrolului, de exemplu (ma refer aici la Romania).
    1 1
  • Cristi C
    @ eu
    Sincer si fara resentimente: chiar NU pot sa gresesc!! ... Si nici nu fac vreo confuzie ... Exemplele pe care le-am dat sunt din propria mea experienta. Conduc un crossover/suv compact 4x4 si CHIAR AM AJUNS cu aceasta masina in locurile pe care le-am pomenit mai sus!! si nu am Patrol ! ... . Sunt un impatimit al muntelui si, de multe ori, plec la drum cu un cuplu de prieteni care au tot crossover, dar au preferat sa cumpere unul mult mai dotat ca al meu dar cu tractiune fata. Dupa un drum pe Valea Vaslanului in care ei au ramas impotmoliti , iar eu am trecut mai departe ABIA ATUNCI au realizat si ei "mica" diferenta intre 4 roti care trag si o tractiune fata (mai ales la urcare si pe umezeala cand tractiunea fata aluneca cel mai mult). Un singur compromis am facut : merg si vara cu cauciucuri MUD&SNOW.

    Concluzia mea este clara: vrei la schi la Poiana? NU AI NEVOIE nici de suv, nici de 4x4, doar de cauciucuri potrivite... Vrei un gratar intr-o poienita la un km.pe un drum forestier? atunci e bun un logan !... Dar daca vrei sa parcurgi cei 38,5 km de drum forestier pe Valea Rea din Fagarasi, pe ploaie, la urcare cu 3 persone si cort+bagaje full, credeti-ma, este bun un Crossover-ul 4x4 cu garda la sol minim 200 !! NU iti trebuie NEAPARAT Patrol sau ceva similar, dar sigur cu 4x2 o sa te impotmolesti si o sa te gandesti ca mai bine renuntai la tapiteria de piele si luai in schimb o tractiune integrala!!...

    Cei care au fost pe aceste drumuri ma vor intelege ce spun, ceilalti probabil nu...
    3 0
  • Am citit cu atentie tot ce s-a scris mai sus si chiar sunt interesante parerile voastre. Pentru mine personal sunt de mare ajutor, de 2 ani ma chinui sa imi schimb masina si inclin spre ceva de genul Sportage, Qashqai sau poate chiar noul Kuga, care imi place mult. Cred totusi ca este destul de clar, trebuie aleasa masina care e cea mai potrivita cu locurile in care vrei sa mergi. Daca mergi cu un crossover la servici, la shopping si doar ocazional la munte si iarna cand e viscol limitezi iesirile, e ok tractiunea fata. Te ajuta garda la sol sa treci peste obstacole, peste zapada si mergi bine vara pe drum forestier uscat.
    Mie unul mi-ar place si m-as simti mai in siguranta sa stiu ca trag toate rotile daca ma prinde o ploaie pe la munte pe un drum de pamant, dar treaba asta costa cam 2000 de euro in plus. Cam mult, deci s-ar putea sa raman la 2x4!
    0 0
  • @ Cristi C
    Intr-adevar, nu cunosc drumurile respective. Daca tot le-ai mentionat, le voi cauta, pentru ca par interesante si imi place si mie muntele.

    Nu contest ca 4WD e mai bun decat 2WD. Ideea mea era alta. In masura in care esti constient de ceea ce poate masina pe care o ai, poti sa te folosesti de ea fara probleme. Ceea ce inseamna ca probabil nu as incerca sa urc pe ploaie si cu masina plina pe un drum forestier foarte abrupt. Dar cu siguranta trec pe acolo fara probleme cand nu ploua chiar torential sau cand masina e mai putin incarcata.
    In cei 3 ani de cand am masina asta am urcat in locuri la care cu siguranta nu as fi ajuns inainte. Prefer sa fac astfel de iesiri pe vreme buna. Dar daca ma prinde totusi ploaia sau zapada, sa stii ca nu opresc pe dreapta si astept sa se faca vreme buna. :)
    0 0
  • Cristi C
    @eu

    Chiar daca ar fi ca fiecare sa-si fi pastrat propria parere pana la sfarsit si singurul "beneficiu" al acestei discutii sa fi fost ca un singur om o sa ajunga pe acele drumuri minunate, eu consider in acest caz ca am purtat una dintrte cele mai bune discutii posibile! Sunt locuri minunate si ma doare efectiv cand vad ca majoritatea considerea Moeciu/Cheile Gradistei/Sinaia/Poiana etc. ca fiind cele mai frumoase locuri posibile de la munte! Tocmai am citit un articol f. documentat in care se arata ca, din cauza turismului excesiv si a deversarilor de canalizare direct in rauri, au ajuns cele mai poluate zone montate din tara! In schimb, anul trecut la Cabana Podragu, la 2100 de metri, timp de o saptamna, au trecut doar 5 romani pe acolo, restul fiind ... cehi, polonezi, israelieni etc!!! Pacat...

    Revenind la subiect... eu am inteles exact ce ai vrut sa spui. Singurele mele "nemultumiri" au fost legate de sustineri radicale dupa parerea mea, gen "nu merita sa iei 4wd" sau "tractiunea integrala iti este indispensabila acolo unde iti pare rau sa folosesti masina". Nu putem generaliza in felul acesta niste pareri proprii... Eu chiar folosesc des tractiunea 4wd, m-a scos din situatii critice de multe ori si din aceasta cauza consider ca"merita" toti banii. In ceea ce priveste a doua afirmatie, nu numai ca nu ma feresc sa intru pe drumuri grele, dar chiar le caut! Iar recompensa este pe masura, prin peisajele, linistea si aerul pe care il gasesc numai in acele locuri! Toate cele bune si drumuri cat mai frumoase in continuare!
    0 0
  • @ Cristi C
    Se pare ca am mai gasit pe cineva cu dor de duca. :)
    Daca ai ocazia sa treci prin Muntii Maramuresului, nu o rata. Sunt multe drumuri forestiere si nu prea sunt umblate.
    Have fun!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru