Nissan Qashqai a ajuns la a doua generaţie: imagini şi informaţii oficiale
Qashqai este cel mai bine vândut model al mărcii Nissan din 2007 până în prezent. Noua generaţie a primit o capacitate de producţie triplă la fabrica din Sunderland, Regatul Unit.
Uzina va fi pregătită să producă 300.000 de unităţi Qashqai pe an, triplu faţă de cât putea să producă în 2007. De la lansarea primei generaţii până la finele anului trecut, Nissan a vândut două milioane de unităţi Qashqai la nivel global, dintre care 1.7 milioane au fost produse în Regatul Unit.TEST DRIVE NISSAN QASHQAI 1.5 dCi
Pentru a face a doua generaţie a lui Qashqai mai atrăgătoare pentru clienţi, pe lângă modificările estetice, Nissan a mărit caroseria, a redus masa totală şi a redus consumul de carburant prin îmbunătăţiri la motorizări şi la coeficientul aerodinamic. Prin dotări suplimentare la capitolul tehnologie, Qashqai a urcat pe piaţă fără să aibă un preţ de achiziţie semnificativ mărit. În medie, noul Qashqai este cu 2% mai scump decât vechiul Qashqai, dar are cu 5% mai multe dotări şi elemente standard.
Nissan Qashqai a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP
Via AutomotiveNews (înreg.)
Asa este! Insa este o stire destul de veche, informatia fiind preluata de alte site-uri/publicatii in urma cu mai multa vreme (nu dam nume din dorinta de a evita publicitatea mascata).
Sper ca, in legatura cu modelul acesta, nu voi citi peste doua luni si pe Automarket si faptul ca acest procent scazut de vanzari, reprezeinta motivul pentru care noul Qahqai are in varianta de echipare 4x4, cel putin in Europa, doar o singura motorizare (1.6 dci), afirmatie care a fost facuta de reprezentantii Nissan in acelasi context si care a fost preluata de aceleasi publicatii la care am facut referire mai sus..
Doar 3-5 zile pe an cand dezapezirea nu e corespunzatoare e absolut necesara tractiunea 4x4, ce aduce in schimb un consum de 1 l/100 Km in plus la un Qashqai. A...si daca vrei neaparat sa parchezi la cota 1500 la Sinaia in mijlocul iernii...langa un ...E Class 4 matic...:))
Garda la sol si protectiile pentru parcari sunt mult mai importante pentru un astfel de auto, lucru se pare inteles de 90 % dintre cumparatorii modelului. De cutia automat veti fi mult mai bucurosi cu siguranta dca nu aveti o locuinta situata intr-o zona izolata.
Cu off road-ul e altceva... pe strada in 99% din cazuri sunt mai importante anvelopele decat sistemul 4x4.
uite, cateva idei: http://www.4x4abc.com/4WD101/need.html
Sunt posesor de Qashqai, tractiune fata. Si sunt foarte multumit. Pentru o saptamana de iarna, cat a fost anul acesta, nu merita sa iei 4WD (strict parere personala). Garda la sol te lasa sa iesi in afara drumului cand mergi la iarba verde/pescuit/munte. Poti merge linistit pe anumite drumuri forestiere fara 4WD. De acord, in conditii vitrege, cand iarna ne ia din nou prin surprindere, e mai usor cu 4WD. Cu toate acestea, in saptamana de iarna de anul acesta nu am mers cu metroul la birou. Iar anii trecuti am fost la ski fara probleme. Pozitia mai inaltata te face sa vezi mai bine (mai din timp) pericolele din trafic. De parcarea pe borduri nu zic nimic, ca nu am obiceiul asta.
@ rov: 100% de acord, referitor la anvelope
Bravo! Clar si concis! Plus ca ai definit perfect tipologia celor care nu inteleg ratiunea unui 4x4!
Mai adaug si situatia in care job-ul te duce prin noroaie din care nu ai iesi niciodata cu 4x2. Am fost pus de zeci de ori in situatia asta. In momentul ala chiar nu te mai intereseaza ca masina ta consuma un pic mai mult. Important e ca te scoate de-acolo si te duce inapoi acasa!
Faci confuzie intre crossover si un real 4WD.
Ideea e ca trebuie sa iti fie clar cum vei folosi masina in momentul in care o cumperi. Croossoverul este exact ceea ce ai spus tu mai sus: o masina de sosea, cu care ocazional iesi in afara drumului (a nu se confunda asta cu a face off-road) sau pe care tot ocazional o folosesti in conditii putin mai grele.
Tu in schimb te referi la off-road veritabil, unde ai nevoie de masini gen Patrol, Pathfinder, X-trail (daca tot comentam un articol despre Nissan). Si da, pentru off-road e nevoie de 4WD serios, eventual chiar cu modificari.
Numarul celor care au nevoie de astfel de masini e insa din ce in ce mai mic, de unde si disparitia de la vanzare a Patrolului, de exemplu (ma refer aici la Romania).
Sincer si fara resentimente: chiar NU pot sa gresesc!! ... Si nici nu fac vreo confuzie ... Exemplele pe care le-am dat sunt din propria mea experienta. Conduc un crossover/suv compact 4x4 si CHIAR AM AJUNS cu aceasta masina in locurile pe care le-am pomenit mai sus!! si nu am Patrol ! ... . Sunt un impatimit al muntelui si, de multe ori, plec la drum cu un cuplu de prieteni care au tot crossover, dar au preferat sa cumpere unul mult mai dotat ca al meu dar cu tractiune fata. Dupa un drum pe Valea Vaslanului in care ei au ramas impotmoliti , iar eu am trecut mai departe ABIA ATUNCI au realizat si ei "mica" diferenta intre 4 roti care trag si o tractiune fata (mai ales la urcare si pe umezeala cand tractiunea fata aluneca cel mai mult). Un singur compromis am facut : merg si vara cu cauciucuri MUD&SNOW.
Concluzia mea este clara: vrei la schi la Poiana? NU AI NEVOIE nici de suv, nici de 4x4, doar de cauciucuri potrivite... Vrei un gratar intr-o poienita la un km.pe un drum forestier? atunci e bun un logan !... Dar daca vrei sa parcurgi cei 38,5 km de drum forestier pe Valea Rea din Fagarasi, pe ploaie, la urcare cu 3 persone si cort+bagaje full, credeti-ma, este bun un Crossover-ul 4x4 cu garda la sol minim 200 !! NU iti trebuie NEAPARAT Patrol sau ceva similar, dar sigur cu 4x2 o sa te impotmolesti si o sa te gandesti ca mai bine renuntai la tapiteria de piele si luai in schimb o tractiune integrala!!...
Cei care au fost pe aceste drumuri ma vor intelege ce spun, ceilalti probabil nu...
Mie unul mi-ar place si m-as simti mai in siguranta sa stiu ca trag toate rotile daca ma prinde o ploaie pe la munte pe un drum de pamant, dar treaba asta costa cam 2000 de euro in plus. Cam mult, deci s-ar putea sa raman la 2x4!
Intr-adevar, nu cunosc drumurile respective. Daca tot le-ai mentionat, le voi cauta, pentru ca par interesante si imi place si mie muntele.
Nu contest ca 4WD e mai bun decat 2WD. Ideea mea era alta. In masura in care esti constient de ceea ce poate masina pe care o ai, poti sa te folosesti de ea fara probleme. Ceea ce inseamna ca probabil nu as incerca sa urc pe ploaie si cu masina plina pe un drum forestier foarte abrupt. Dar cu siguranta trec pe acolo fara probleme cand nu ploua chiar torential sau cand masina e mai putin incarcata.
In cei 3 ani de cand am masina asta am urcat in locuri la care cu siguranta nu as fi ajuns inainte. Prefer sa fac astfel de iesiri pe vreme buna. Dar daca ma prinde totusi ploaia sau zapada, sa stii ca nu opresc pe dreapta si astept sa se faca vreme buna. :)
Chiar daca ar fi ca fiecare sa-si fi pastrat propria parere pana la sfarsit si singurul "beneficiu" al acestei discutii sa fi fost ca un singur om o sa ajunga pe acele drumuri minunate, eu consider in acest caz ca am purtat una dintrte cele mai bune discutii posibile! Sunt locuri minunate si ma doare efectiv cand vad ca majoritatea considerea Moeciu/Cheile Gradistei/Sinaia/Poiana etc. ca fiind cele mai frumoase locuri posibile de la munte! Tocmai am citit un articol f. documentat in care se arata ca, din cauza turismului excesiv si a deversarilor de canalizare direct in rauri, au ajuns cele mai poluate zone montate din tara! In schimb, anul trecut la Cabana Podragu, la 2100 de metri, timp de o saptamna, au trecut doar 5 romani pe acolo, restul fiind ... cehi, polonezi, israelieni etc!!! Pacat...
Revenind la subiect... eu am inteles exact ce ai vrut sa spui. Singurele mele "nemultumiri" au fost legate de sustineri radicale dupa parerea mea, gen "nu merita sa iei 4wd" sau "tractiunea integrala iti este indispensabila acolo unde iti pare rau sa folosesti masina". Nu putem generaliza in felul acesta niste pareri proprii... Eu chiar folosesc des tractiunea 4wd, m-a scos din situatii critice de multe ori si din aceasta cauza consider ca"merita" toti banii. In ceea ce priveste a doua afirmatie, nu numai ca nu ma feresc sa intru pe drumuri grele, dar chiar le caut! Iar recompensa este pe masura, prin peisajele, linistea si aerul pe care il gasesc numai in acele locuri! Toate cele bune si drumuri cat mai frumoase in continuare!
Se pare ca am mai gasit pe cineva cu dor de duca. :)
Daca ai ocazia sa treci prin Muntii Maramuresului, nu o rata. Sunt multe drumuri forestiere si nu prea sunt umblate.
Have fun!