Trabantul electric nu va intra în producţie

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 04.01.2011
Succesorul electric al celebrului Trabant 601 nu va vedea niciodată lumina zilei în versiune de producţie. Constructorul care anunţase acest model are nevoie de 30 de milioane de euro pentru a introduce în producţie versiunea electrică a lui Trabant, dar nu are investitori.

Nemţii de la Indikar au anunţat că nu vor mai construi versiunea electrică a lui Trabant. Modelul a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2009 sub formă de concept şi se numea Trabant nT. La vremea respectivă, modelul era echipat cu un motor electric de 64 CP şi putea atinge o viteză maximă de 130 km/h, puţin peste ceea ce oferea originalul echipat cu un motor cu combustie internă. Din păcate pentru cei care aşteptau un asemenea model, lipsa investitorilor a dus la oprirea definitivă a dezvoltării proiectului.

Potrivit publicaţiei germane Leipziger Volksezitung, compania Indikar are nevoie de 30 de milioane de euro pentru a finanţa proiectul Trabant. Modelul respectiv ar trebui să se vândă cel puţin la fel de bine ca precedesorul său pentru a fi rentabil, dar premisele economice nu anunţă un succes răsunător pentru un model electric care poartă numele unui vehicul low-cost din fosta RDG. Niciun investitor nu s-a arătat interesat de această companie, semn că exemplarul prezentat la Frankfurt în 2009 a fost cântecul de lebădă al modelului Trabant, care va dispărea de pe şosele în curând graţie normelor europene din ce în ce mai stricte.

Un pas mic pentru siguranţa publică şi mediu, o lovitură mare pentru pasionaţii de Trabant, din ce în ce mai puţini la număr.

Dacă ar fi intrat în producţie, Trabant nT se lăuda cu o încărcare completă în mai puţin de 8 ore de la o priză convenţională de curent alternativ. În cazul utilizării unui sistem special de încărcare, acumulatorul poate fi umplut până la capacitate maximă în doar două ore, spuneau proiectanţii modelului.

Via | Autoweek.nl

Comentarii (4)

  • fosta RDG
    trabantul a fost fabricat in Republica DEMOCRATA Germana

    30 de milioane? Nici macar nu ar fi mult. Dar reticenta asta arata neincrederea in evolutia economiei. Nu bun, nu bun.

    Putin interiorul daca ar fi fost in culori ceva mai vesele....
    11 1
  • Da, putin 30 de milioane, draguta masina, dar daca nu ai un constructor mare in spate e cam greu cu proiectele astea
    9 0
  • Cristi-Tg.Mures
    Pacat,ar fi avut un succes garantat.Sint multi fani de Trabi si nu numai ei ar fi cumparat la cu arata si ar fi avut si un pret accesibil.RIP
    5 0
  • mar1ab
    mafia
    mafia petrolului e mare masini electrice au existat inca din anul 1900 dar au fost scoase de pe piata pe motiv ca poluau
    dar din toate care au fost prezentate la salonul auto nici una nu o sa apara pe piata sau daca apare o sa aive cele mai proaste componente incat sa renuntam la ele
    chineji si japonezi au nu masini electrice ci si camioane si tiruri electrice si nu se mai plang ca nu au autonomie
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru