Toyota Yaris, primul model testat de Euro NCAP pe baza noilor reguli pentru impactul frontal: hatchback-ul a primit 5 stele

de Daniel Popescu
Vineri, 18.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota Yaris este primul model testat de Euro NCAP după introducerea unor reguli noi pentru impactul frontal. Hatchback-ul japonez a obținut calificativul maxim de 5 stele.

Euro NCAP a anunțat la sfârșitul lunii mai că a introdus o serie de modificări la testele de siguranță, iar Toyota Yaris a devenit primul model care a fost evaluat pe baza noilor reguli.

Astfel, modelul a primit un calificativ de 86% la protecția adulților, de 81% pentru protecția copiilor și de 78% pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor. În plus, Yaris a primit un calificativ de 85% pentru sistemele de siguranță.

Cea mai importantă noutate a protocolului de evaluare este introducerea testului "Mobile Progressive Deformable Barrier", care simulează impactul frontal între două mașini.

Astfel, mașina de test condusă cu 50 km/h intră într-un impact frontal cu o barieră deformabilă montată pe un troller cu masa de 1.4 tone care se deplasează de asemenea cu 50 km/h. În cadrul testului, bariera joacă rolul părții frontale a unei mașini.

O altă noutate este reprezentată de testul "Far-Side Impact", prin care Euro NCAP analizează efectele unei coliziuni laterale pentru toți pasagerii, nu doar pentru cei aflați în imediata apropiere a zonei de impact.

De altfel, manechinul folosit în cadrul testelor pentru adulți a fost îmbunătățit pentru a oferi rezultate mai realiste.

De asemenea, testele realizate pentru sistemul de frânare automată de urgență (AEB) vor include de acum și alte scenarii, inclusiv efectuarea unui viraj pe trecerea de pietoni.

Euro NCAP a testat și alte două modele pe baza protocolului din 2019: Renault Clio E-Tech și Audi e-tron Sportback au primit de asemenea câte 5 stele.

Via Euro NCAP

Comentarii (2)

  • Parere
    Toyota a fost întotdeauna un etalon la siguranță și fiabilitate. Nu degeaba oferă în standard un pachet de sisteme de siguranță activa și pasiva care la ceilalți producători costa mii de euro. Ia vedeți cât costa la Vw sau Skoda asistenta la pastarea benzii, alerta de coliziune la impact frontal, adaptive cruise controlul, asistenta la ieșirea din parcare etc. Și le oferă în standard de la primele linii de echipare.
    7 0
  • mircea badea
    trebuie si un buton de "pilot" daca brei sa anulezi toate astea..
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru