În fiecare an, la începutul lunii martie, Salonul Auto de la Geneva se pregătea să-și deschidă porțile pentru zecile de mii de vizitatori care veneau să vadă cele mai noi mașini lansate pe piață.
Privirile erau însă ațintite și către juriul European Car of the Year, care cu această ocazie acorda titlul Mașina Anului în Europa.
Anul acesta, Salonul a fost anulat din cauza pandemiei de coronavirus. Chiar și așa, cei 59 de jurnaliști din 22 de țări, care compun juriul, au deliberat. Păstrând tradiția anilor trecuți, anunțul a fost făcut la început de lună martie. Jurnaliștii ajuns la concluzia că noua generație Toyota Yaris merită să fie desemnată Mașina Anului 2021 în Europa.
Modelul nipon a primit în total 266 de puncte. Locul secund a fost ocupat de Fiat 500 cu 240 de puncte, iar podiumul a fost completat de Cupra Formentor, aflat la un singur punct distanță de ocupantul locului doi.
În ordinea punctelor strânse, celelalte finaliste sunt Volkswagen ID.3 (224 puncte), Skoda Octavia (199 puncte), Land Rover Defender (164 puncte) și Citroen C4 cu 143 de puncte.
via European Car of the Year
1.6-l 3-cylinder turbo
Transmission
6-speed manual
Driven wheels
4-wheel-drive
Weight (kg)
1280
Fuel efficiency (l/100km)
8.9*
Engine power (DIN hp)
261
Engine torque (Nm)
360
Acceleration (0-100 km/h)
5.2 sec
Maximum speed (Km/h)
230
CO2 emissions (g/km)
184*
Ce zici?
Apoi, mașina asta deja o văd pe străzi și pare că e tot mai vândută. Designul e ciudățel, dar cumva oamenii sunt atrași de mașina asta. Să nu uităm că de curând a ocupat locul 1 în Europa la vânzări pe ultima lună raportată. Probabil va fi în top 5 vânzări la final de an.
Straniu, dar asta e decizia.
Maşina anului în Europa o japoneză.
Tare aş dori să văd şi punctajele şi ce criterii au folosit.
Care este cea mai eficienta masina de oras. Cu siguranta ca noua generatie e mai buna.
Cel mai bun hibrid. Ever.
O masina mica, de oras, sigura, pret corect si speram fiabilitate marca Toyota.
Bine ca nu a mai iesit vreo panarama germana.
Și f. reușit, după mine cel puțin.
GR Yaris e totuși o dihanie aparte, greu de înțeles dacă n-o și conduci.
Sau, în fine, s-o pilotezi - chestie pe care am avut norocul s-o fac nu demult, deși nu prea mult. :-P
Pe f. scurt, urci în ea cu dinamica cifrelor oficiale-n cap și cobori (mai precis ești smuls) rânjind prostește, obsedat doar de traseul spre cea mai apropiată bancă -- nu din parc, clar.
Ca să n-o mai lungesc aiurea, GR-ul merită de fapt titlul de mașina anului -- ba nu, a deceniului !!!
Dar acest lucru se face cu sume foarte mari ca diferenţe de preţ între GR şi seria bază !!!
Din start 5000-7000€ în plus.
Acelaşi lucru se întâmplă şi la americani, unde de-alde V8 cu peste 2,5 litri sunt văzute ca fiind Dumnezeu pe pământ.
Dar, în final, este o prostie.
Modelul nu aduce nicio noutate concludentă, se bazează pe cai putere vs greutate, adică acceleraţie.
Forţă brută şi atât.
INTEGRAL FORŢĂ BRUTĂ POLUANTĂ !!
O fi un hibrid bun, dar e pe bază 100% de benzină şi 0% plugin.
VW ID.3 nu a luat aceiaşi cale precum Tesla, să impresioneze prin acceleraţie şi câte secunde în 100 km.... tocmai pentru că au lucrat la eficienţa maşinii şi confortul interior, total nou, modern.
De aceea nu văd criterii bune, punctajele sunt curios cum au fost bazate, ponderate, dar acest premiu a devenit o prostie care nu se regaseşte în piaţă, în efectul asupra clienţilor, în media.
Nu zic că nu este o maşină bună, dar pur şi simplu nu sclipeşte.
Plus că este 100% poluantă (nu este plugin) chiar dacă e un hibrid bun, dar un dinozaur al hibrizilor buni, tot dinozaur rămâne.
PS dacă tot doreau să premieze Toyota exista RAV4 Prime PHEV.
...Pe când analfabetismul funcțional începea să-și arate, deși timid, colții.
Mai pe șleau: păi băbăiete, taman ce bălmăjești tu contraziceam eu, dar nu percutezi văd neam.
Și mai gros desenat, pentru tine: NU (doar) dinamica GR-ului te lasă mască(impresionantă oricum - am scos zero-suta-n 4,8 s și nu ”doar” alea 5,5 s oficiale, dar, repet, nu asta contează, ci...xyz alte daravele, greu de receptat de către voi, ”the hackable soulless people”.)
Mă oprește o criză crizată (nu de nervi :-)), dar revin... păzea deci.
Una prEdikkăm deci și alta... benzinăm.
Back ontopic însă, deși scurtissim: tricilindrul de 1,6 l (1.618 cmc mai exact) al GR-ului Yaris nu merită deloc porcăit, fiindcă...
- nu vibrează (și evident nu bate, troncăne /-))
- are frână de motor zdravănă (spre deosebire de Ecoboost-urile 1.0 Ford)
- trage la orice turații, fără turbo-lag sesizabil
- e chiar ascetic cu benzina când nu-l calci
- e sigur fiabil, dacă japii de la HKS-Shizuoka au reușit să scoată din el 475 CP (!!!) fără alte modificări exceptând turbIna, intercoolerul și alte ”periferice”.
...To be continued (n-ai scăpat încă, Edikkk...)
Mă retrag deci la depoul meu retrograd, deși eram tentat să argumentez mai detaliat de ce GR-ul Yaris e atât de important ca (probabil ultim) exponent al mobilității extreme ”clasice”.
Fiindcă GR-ul e esența puterii 4WD perfect controlabile -- adică ceea ce n-a fost, dar trebuia să fie Fordul Focus RS.
Dar e și-un epitaf scris total imprevizibil taman în anul fatidic 2020 pe crucea mașinilor-provocare, îngropate de-acum previzibil și ele în mica-mare resetare a celor 3C-uri edikkiene.
...Care-n niciun caz nu (cred eu că) ne fac să evoluăm -- ba chiar dimpotrivă, ne fac treptat mai retardați în puful falsei comodități electro-autonome.
Liber însă la opinii utilitariste, pe care le respect doar dacă beștelesc ”cutii” strict destinate deplasărilor A-B -- misiune pentru care Yarisul ”normal” e totuși mai bun, preferabil hibrid și cu e-CVT.
Nu de alta, dar unica chestie perfectibilă la GR mi-a părut cutia de viteze, care putea fi mai ”slick”.
Culmea e că c.v. 6man. a japonezei e singura ei piesă... germană (Getrag) :-))).
Toyota yaris hibridă (non plugin) GR este o maşină foarte bună din multe puncte de vedere....
darrrrr.... suntem în 2021 !!
Dacă era premiată acum 10 ani, hai maxim 5 ani în urmă, da....
dar suntem în 2021.
https://www.profit.ro/opinii/micro-green-deal-20026711?fbclid=IwAR2vPUrOgf7BVN1LVummImxfv4mBHlwibFdNOdFPo4GJiBwFfnmjQH1H66g
https://www.youtube.com/watch?v=jtXoZ6_YNTs
Strict referitor la Yaris GR (ca sa fie clar pentru unii, nu Yaris masina anului 2021), pare ca este usor de controlat la limita, mai ales in mainile cuiva priceput. Speram sa comentati la articol, pentru ca va stiu admiratia pentru Yaris GR. Multumesc pentru detalii :)
Din pacate, asa cum ati putut constata, unii nu vad fluturele, ci vad mai degraba gandacul. De aceea s-au retras si pasionatii, invadati de postaci. Au emigrat in visuri ;)
prietene ... mi-a fost dor sa te "aud" si am vazut ca o perioada ai disparut de pe acilea! noi aveam o teorie ...
mai stai pe site-ul asta ...
sti ca sunt vreo citiva care te apreciaza !
te-am tot rugat sa vi in trupa noastra, in spatiul exterior am, unde chiar ai citiva pasionati de masini, nu multi, dar tare ne-ar placea macar o conferinta impreuna !!!
sunt sigur ca ai putea vb cu noi si ai gasi si urechi care sa te asculte !!!
si guri cu care sa ai un dialog civilizat si respectuos, lipsit de ceea ce apare aci pe am nociv ...
mai clar de asa nu ma pricep cum sa te conving sa vi la noi !
yaris = o masina banala, indiferent de ce tertipuri apar puse pe ea ... parerea mea !
si sa fiu "toyotist" nu cred ca as lua-o ca e prea mica pt ce am eu nevoie; ca sa nu zic ca la cit e de mica, sa fereasca Dumnezeu de un accident !!!
drumuri bune tuturor !
nici net nu prea are de fapt acolo unde lucră acu retras la niște invenții sigur secrete că tace mâlc când îl mai descos ca-ntre pretini dar rar vine la oraș oricum și doar îmi mai spune cum și pe cine să iau la bășcălie pe AM.
măcar drumuri bune să aveți vă urează și el, că de proaste (și proști) avem prea mult parte.
salut, pai spune-i dlui prieten al lu' tau - mr.Kiro - ca nu stam toata ziulica in conferinte ...
ultima avuta a fost in urma cu vreo luna daca-mi aduc aminte !!!
multumesc oricum de raspuns si astept ziua aia cind se decide sa sparga gheata ...
anul trecut eram programati sa venim acasa in vizita, dar spamndermia asta ne-a stricat planurile ...
anul asta as vrea sa viu incolo dar inca nu stiu cum va fi in vara si nu am facut nici un aranjament ...mi-ar placea macar pe e-mail sa pot comunica cu d-lui ...
in cazul in care viu incolo poate-poate ne-om nemeri la vreo povesteala pe undeva ...
drumuri bune !!!
sa ii spui si din partea mea, rogu-te dle netam-... ca alalalt nume nu mai vreau sa il scriu ca mi-e ciuda pe jnapanii aia pt ce i-ai facut lu' nea-Carlito ...