Toyota: "Vrem o divizie de performanţă de talia lui AMG"

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 22.06.2012
Toyota Motorsport GMBH, divizia de competiţie a mărcii nipone, va strânge legăturile cu marca de care aparţine pentru a dezvolta versiuni sportive ale modelelor sale.

Toyota va lansa propria sa divizie de performanţă, bazată pe departamentul de motorsport al concernului nipon. Toyota Motorsport GmbH va prelua noi responsabilităţi în cadrul concernului japonez, urmând să ofere atât modele de competiţie, cât şi versiuni sportive ale modelelor de stradă, dezvoltate în baza experienţei acumulate în competiţii. Cei de la Toyota ţintesc standarde înalte, dorind să devină o divizie precum M-ul de la BMW, RS-ul de la Audi sau AMG-ul de la Mercedes-Benz. Divizia de performanţă a celor de la Toyota nu produce motoare, dar testează componente folosite în motorsport, incluzând elemente aerodinamice şi transmisii. Practic, Toyota Motorsport GmbH se ocupă de tot ce este important pentru Toyota în competiţii, cu excepţia dezvoltării propulsoarelor.

"După ce am oprit programul Toyota în Formula 1, am decis mai multe lucruri. Unul dintre acestea este să devenim o companie cum este Mercedes AMG. Acum încercăm să atingem acest obiectiv, cu toate că nu ştim cât de fezabil este.

Însă, ne aflăm într-o poziţie foarte bună.", a declarat Yoshiaki Kinoshita, preşedintele TMG.

Divizia de performanţă a celor de la Toyota este localizată în Koln şi a trecut printr-o perioadă dificilă după ce marca niponă a plecat din Formula 1. Din cei 800 de salariaţi pe care TMG îi avea în 2009, 600 au fost nevoiţi să îşi caute un alt loc de muncă. De atunci, Kinoshita a făcut eforturi serioase pentru a păstra TMG pe linia de plutire şi pentru a asigura implicarea Toyota în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Preşedintele Toyota Motorsport GmbH a petrecut trei luni în Japonia pentru a-şi convinge colegii să nu renunţe la uzina din Koln şi la expertiza subordonaţilor săi. Divizia de motorsport de la Toyota a lucrat în secret la modelele TS030 ale clasei LMP1 pentru Cursa de 24 de ore de la Le Mans încă de la decizia de a părăsi Formula 1, iar inginerii TMG au dezvoltat deja o versiune de raliu a lui Toyota Yaris şi o versiune sportivă a lui Lexus LS.

Via | Caradvice

Comentarii (5)

  • "dorind să devină o divizie precum M-ul de la BMW, RS-ul de la Audi sau AMG-ul de la Mercedes-Benz"? Dar TRD ce este?
    4 0
  • Pentru a avea o divizie de performanta de talia AMG trebuie sa fii un producator de talia Mercedes...
    8 6
  • zarnesteanu
    Noroc cu nemtii ca mai mirose si taiota ceva performanta. La Le Mans s-a vazut ce hibride au avut si cate parale fac.

    Tot Europa si America de Nord ii duc in carca. china, japonia si coreea s-au ridicat odata cu progresul urias al telecomunicatiilor. Odata cu trecerea anilor, furtul de tehnologie a fost tot mai usor, mai rapid si mai eficace. In ziua de azi au deja destui bani sa plateasca direct, un profesionist scolit si educat intr-o tara vest europeana. Profesionist care va munci si va produce tocmai pentru a distruge industria tarii in care a crescut. Interesant, nu-i asa?
    2 3
  • kumite
    @zarnesteanu,ai perfecta dreptate,prietene.Dar lucrurile au inceput sa se schimbe.Incet,dar au inceput.Firmele americane,au inceput sa se retraga din china.Vor urma europenii si restul lumii.Economia chineza nu mai are crestere pozitiva.A intrat un pic in panta.Tarile occidentale,trebuie sa inteleaga ca daca vor tine locurile de munca in ograda proprie,va fi mult mai bine.Aduceti-va aminte de anii 1980.Nici un casetofon,magnetofon,cuptor cu microunde samd. nu era "made in RPC".Dupa aceea, numai profitul a inceput sa conteze,si s-a ajuns unde s-a ajuns.Din pacate,rasa omului alb a inceput(incet)sa dispara.Familia mea,aici,este formata din 3 persoane.Ne descurcam perfect.Salarii bune,un singur copil.Mai multi copii nu are rost.Acesta trebuie crescut si educat asa cum trebuie.Ma uit la alti multi emigranti.Chinezi,arabi,somalezi.Stau pe ajutor de somaj,sau lucreaza numai unul din familie(deobicei cleaner,sau sofer de taxi) si au cate 5 sau 6 copii.Ce ziceti de asta?
    7 1
  • kumite
    Graba strica treaba:"mai multi copii nu au rost"
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru