Toyota vrea să lanseze o platformă modulară în 2015

de Sebastian Toma
Luni, 01.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Japonezii de la Toyota vor să lanseze o platformă modulară pentru modelele sale, care vor împărţi mai multe componente în vederea reducerii costurilor. Aceasta va debuta în 2015, informează Reuters.

Deşi este posibil să nu fi lansat la timp noua arhitectură, este mai importantă abilitatea noastră de a dezvolta produse noi

Mitsuhisa Kato
Vice-preşedinte executiv al Toyota
Toyota vrea să urmeze exemplul celor de la Volkswagen şi să lanseze o platformă modulară care va fi folosită de mai multe modele din gamă. Noua platformă va fi numită TNGA, acronimul pentru Toyota New Global Architecture, iar 70% dintre componentele care echipează această platformă vor fi comune pentru modelele care o vor folosi. Potrivit Reuters, Toyota va lansa această platformă în 2015, oficialii mărcii nipone refuzând să anunţe modelele care o vor utiliza.

Iniţial, modelele lansate în 2015 vor împărţi între 20 şi 30 la sută din componente, urmând ca acest procent să atingă ţinta finală a celor de la Toyota pe parcursul mai multor ani, timp în care îşi vor actualiza gama. Toate modelele bazate pe noua platformă de la Toyota vor avea un centru de greutate mai scăzut, ceea ce va permite un nivel ridicat al manevrabilităţii şi performanţe îmbunătăţite la frânare. Japonezii de la Toyota sunt deschişi şi la ideea folosirii componentelor standard folosiţi de alţi constructori de automobile.

Urmareste Automarket
Toyota se va concentra pe creşteri pe termen lung, lăsând deoparte câştigurile pe termen scurt.
Japonezii spun că vor să dezvolte vehicule cu un nivel superior de calitate şi că vor investi banii economisiţi pentru a proiecta automobile mai bune. Volkswagen este primul constructor de automobile care a lansat o platformă comună pentru majoritatea modelelor din gama sa. Aceasta se numeşte MQB şi va fi introdusă treptat în portofoliul concernului german.

Via Reuters

Comentarii (14)

  • De ce mi-ati sters comentariul? Pentru ca am scris ca Volkwagen e chintesenta raului, noul Hitler si ca Toyota nu ar trebui sa ia exemplul lor? Sau ca vw duce marcile sale in lada de gunoi a demnitatii umane? Vezi Suzuki. Da, e adevarat. Nu m-am adresat unui user al site-ului , ci m-am referit la o corporatie. Deci sa inteleg ca se protejeaza interesele acestei corporatii?

    Chiar Akio Toyoda spunea ca se vor concentra mai mult pe calitate, decat cantitate. Se contrazice singur!
    10 10
  • Bravo Toyota
    Japonezii de fiecare data au dus totul la perfectiune, ceea ce merita multe aprecieri.
    7 8
  • Nu mai bateti apa-n piua cu japonezii vostri! Acum 50 de ani erau praf in domeniul auto. Europenii dominau de departe totul, poate cei de la Ford le puteau tine ritmul.....

    In Europa s-a nascut automobilul, aici s-a inventat motorul Diesel si cel Otto! In Europa mai precis in GERMANIA.

    Acum tot nemtii dau tonul, ceilalti, al de Toyota incearca sa tina pasul. De amorul artei si al diversitatii sper sa le iasa!
    10 7
  • @sIVW_83
    ba da ce le mai ai...te pomeni ca-i fi prof de istorie la politehnica.
    8 2
  • @slVW_83...ce ai fumat azi?

    in cazul in care nu stiai Toyota e cel mai mare producator auto. In alta ordine de idei ce legatura are faptul ca acum 50 de ani japonezii erau la furat in dom. auto? E ca si cum as spune ca cei mai dezvolatati si mai civilizati sunt egiptenii pentru ca acum fro' 4.000 de ani aveau piramidele pe cand europenii inca nu reusisera sa treaca de etapa picturilor pe peretii pesterilor.
    8 2
  • Ideea este ca Toyota simte ca "balaurul cu 7 capete" ii sufla in ceafa, adica VAG, si va trece la aceeasi filozofie cat mai repede, platforma modulabila care poate fi folosita la mai multe clase, nu doar modele.
    6 1
  • razvanis
    @sIVW_83
    Tehnologic vorbind, VW - platforma modulara MQB - in productie- Toyota nu
    VW- motoare injectie directa benzina si supraalimentare - Toyota nu
    VW - punti multilink clasa compacta - Toyota nu
    VW- unitati media color avansate - Toyota nu

    Care e tehnologia aia pe paine?
    7 7
  • @slVW_83
    Da mah POPONARE , europenii au inventat ABURUL daca nu stiai , si tot PLOAIA europenii au descoperito ..Marsi draq de ghertoi impaiat.
    2 8
  • Da, este foarte greu de crezut cum viitoarele modele Toyota vor si mai bune decat acum la capitolul manevrabilitate, franare, centru de greutate mai coborat, materiale la interior, practic asa ceva este de neconceput, toate aceste calitati exista deja de ani buni pe Yaris, Corolla si Avensis.
    6 1
  • antiqua
    razvanis exemplele tale-s undeva la zero barat cand vine vorba de ce modele produce toyota D I F E R E N T I A T (tine minte asta) pt.fiecare piata...uita-te cel putin ...asa din curiozitate la modelele americane ...nu mai vb. de ce fac in australia si alte alte alte colturi ale lumii...as ca lasa-ne cu jafurile tale ...ai auzit macar de modelul crown ?si pot continua cu alte multe modele actuale ale caror numar depaseste ...poate numarul de modele produse de vw in ultimii 15-20 de ani.
    5 5
  • inexorabil
    @slVW: da' de unde! Tocmai industria auto germana postbelica era paralizata in idei (exceptand Mercedes, Porsche si, partial, BMW), intr-o perioada in care marcile americane prezentau concepte futuristice uluitoare si modele de o rara frumusete si derulau cercetari asidue pe planul implementarii supraalimentarii si al dezvoltarii sistemelor de siguranta. Volkswagen umplea lumea cu "broscuta" si bus-ul pentru copii (cine altcineva decat VW a initiat isteria hiperproductiei in lumea auto?), Auto Union era in moarte clinica, Borgward - o companie inovativa si cu masini deosebite - a sucombat, iar Opel s-ar fi dus si ea pe pluta fara infuzia vitala de capital de la GM.
    Cand Toyota a scos prima sa limuzina autentica (Century), VAG nici nu stia cu ce se mananca acest gen de masina, pedaland pe trotinete de consum. VW a stiut intotdeauna cum sa intre pe sub pielea plebei de oriunde (care, desigur, bate numeric casta aristocratica), de aceea a ajuns asa "mare si tare" astazi si ranjeste cu atuul financiar in maneca. Dar, de fapt, Audi (rezonanta plus sigla) face tot farmecul in conglomerat, iar daca s-ar desprinde din acesta, ai avea o surpriza de proportii de indurat: interesul amarastenilor pentru intregul VAG s-ar reduce cu mai mult de 50%......pe pariu?
    4 0
  • Daca tot veni vorba.....de putina istorie!

    Tot in Europa au aparut si cele mai importante curente de guvernare:
    - democratia in Grecia Antica
    - comunismul, in Germania prin ideile lui Marx si Engels redactate in Manifestul Comunist din 1848.
    - totalitarismul aparut in Antichitate( ex. Sparta)
    - aristocratia, burghezia si oligarhia tot in Europa.

    Nu mai vorbesc de Revolutia din Tarile de Jos, prima din intreaga lume de la 1556, revolutia industriala din Anglia si Revolutia franceza de la 1789 ale carei efecte se simt si astazi.

    Unde-i Japonia?
    3 4
  • caldura asta primavaratica! :))

    dar nu mai bine vorbim de viitor? De viitorul sumbru al Europei? Peste 10-15 ani voi intreba eu retoric.

    Unde-i Europa?
    4 3
  • Gelule,produsul intern brut al Japoniei nu a mai crescut cu nici macar un yen in ultimii 20 de ani.Dimpotriva. Stau mai prost decat toata europa la un loc(PIGS).
    Toate masinile asiatice care nu sunt destinate pietelor americane si europene,au calitati mai proaste.Vei vedea vopseaua impecabila pt.cele doua piete,si vei vedea vopseaua "coaja de portocala"pt.restul pietelor auto.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru