La începutul acestui an, Toyota a anunțat un nou plan de electrificare a gamei sale de modele. Mai exact, acesta constă în lansarea unei platforme noi, dedicate viitoarelor modele electrice, precum și în lansarea a nu mai puțin 10 modele electrificate noi până în 2026. Noua abordare anunțată de Koji Sato, noul CEO al Grupului Toyota, are ca scop transformarea completă a mărcilor din cadrul Grupului în brand-uri electrice până la începutul deceniului viitor.
Până atunci, însă, Toyota va continua să se concentreze și asupra modelelor sale hibride, care vor primi îmbunătățiri substanțiale. Cu această ocazie, constructorul nipon anunță că viitoarea generație de modele hibride, în special cele cu încărcare la priză, vor avea o autonomie de până la 200 de kilometri în modul de rulare electric. Ca o comparație, modelul Prius Prime din prezent oferă o autonomie de numai 71 de kilometri în modul electric.
Noile modele PHEV vor fi repoziționate în gama Toyota și vor fi etichetate drept "mașini electrice practice".
Între timp, hibridele clasice vor fi îmbunătățite în scopuri calitative și vor fi amplasate mai jos în gamă pentru a fi cât mai accesibile.Toyota nu renunță nici la motoarele pe bază de hidrogen și spune că vrea să înceapă să producă vehicule comerciale cu astfel de propulsoare în numere mari. Noul plan de electrificare mai prevede și reducerea emisiilor de CO2 cu 33% până în 2030 și cu 50% până în 2035, față de nivelul înregistrat în 2019. Ulterior, Toyota își propune să devină complet neutră în carbon până în 2050.
via Toyota
2) Unde o să le vândă??
În Europa şi SUA, după 2035 nu mai poţi vine porcării...
Vai de capul lor, Toyota.
Apoi, iar cu hidrogenul....
Altfel, e bine că recunoaște franc și Edică, la greoaiele cu baterii 200 km pe hârtie înseamnă 100 în viața reală. Mai degrabă la ele se referă când vorbește de porcării...
Oricum, pentru cine nu e taximetrist, un PHEV mai accesibil cu autonomia aia teoretică de 200 km e oricum mult mai practic decât orice fier de-ăla de călcat cu baterii...
Dar una SERIOASĂ !!!
- cu 120 km reali, ok
- să încarce în 15 minute maxim cei 80% , adică acei 100 km !!!
Dar cât timp Toyota a stat... DECENII CU bateriile lor de..... MetalHibrid şi nu au trecut la li-ion... plus dezastrul Mirai cu 80.000 vândute în 8-10 ani....
Tu crezi că Toyota va face ceva serios???
Au fost foarte mari, ca şi Toshiba, Canon, Kodak,....
Acum trăiesc din leşul Toyota.
Adică dacă bagi Tesla la încărcat, în 15 minte încarcă destui kwh ca să mergi... 100 km.
Când apare un PHEV la 60% - 70% din preţul Tesla, care să facă asta.... da, atunci o să aibă succes.
Până atunci, vorbe goale.
Cât costa tehnologia respectiva?
Câte tari o au astăzi si in câte tari crezi ca se va face ceva concret in sensul asta și când?
Nu discutam teoretic si ca s-ar putea. Lumea caută masini sub 25.000 de euro.
Trăiesc intr-o țara cu peste 10 mil locuitori iar orașul are peste 1 mil.
Pe traseul care eu circul la munca (aprox 35 km) s-au construit sau sunt in curs 6 benzinării, si nu mai spun in rest.
Am înțeles ca vrei, te pasionează, admiri Electricele… totul ok, dar uita-te pe fereastra si vezi realitate, lasă planurile pe 2035 ca momentan nu arată ca se vor îndeplinii… asta este!!!
eu cred ca daca se vand masini electrice restul vine de la sine..
Dovedeşti clar că eşti ipocrit şi te plângi de drobul de sare.
Problema este clară pentru toată lumea.
Producătorii dinozauri auto, nici în al 12 lea ceas, NU FAC o maşină PHEV sau EV serioasă !
Au pus iniţial baterii extrem de mici, minţeau la range şi cu peste 50% minciună, viteza de încărcare nu era spusă nicăieri că deh este excrecabilă.
Ideea este folosirea acestor PHEV de cei care stau la blocuri şi care vor într-o dimineaţă, înainte de muncă, să încarce repede !
Eiii, nu poţi să stai 4 ore pentru un amarât de 100 km range... când mai nou Tesla full electric îţi face 80% într-o oră !
Un PHEV (cu CNG mai ales!!!) bun ar fi fost o soluţie de tranziţie fantastică , dar ca de obicei, dinozaurii auto şi-au bătut joc, pentru că îi interesează numai profitul, uitând de clienţi.
Dinozaurii auto nu mai au viziune, nu mai au logică, din păcate.
(sau primaria instalează chargere în parcările de domiciliu??!!)
În rest, maşinile Toyota PHEV prime NU AU ÎNCĂRCARE D. C. (fast charge / curent continuu) !!!!!
DA ???!?!
Ce dreaq dom'le....
Toyota este vârful dinozaurilor auto.
2,5 ore (5 ore este la 110 V american)
Oricum , să stai 2,5 ore să încarci Toyota prius prime 2022 cu 80 km reali...
Toyota nu a făcut niciodată “revoluție” au ales tot timpul sa optimizeze si să seteze opțiunile pe cea vrea piața de volum, cei care se uita la cost. Toyota produce fiabilitate … si cine-i asemena cu Nokia, Kodak etc. face o eroare. Pentru Toyota Europa este a 5-a roata la căruță. In Europa totul mai scump… tot, din cauza diversității, unicitatea costa!!!
Fa o hora cu restul obsedaților cât mai aveți muzica… numărătoarea inversa a început si voi tot cu capul in nori. De când a început tărășenia asta singura opțiune (ca si cost) este Dacia Spring…. hellooo, nu-ți spune nimica?
Am in familie 4 mașini (“trăiesc” pe doua continente), toate termice (una diesel), anul acesta se vor schimba 2 (dieselul exact tot cu diesel ca trage rulota 2 luni/an si un benzinar), electrică nu intra in discuție pentru ca nu se potrivește cu ceea ce eu am nevoie.
Dar tu… i-ați ce vrei si spune-ne cât de mișto este ;)
Nu ai nici 0.1% caracter sa recunoști ca nu știi sa citești o propoziție… spui ca eu nu știu sa calculez (ceea ce cu siguranța poate fi corect uneori), dar era scris simplu… 20 mil masini pe an pana in 2030, dar na… cum este o prostie (si tu știi măcar atât, o dai la întors, penibil).
Masina nu este un Gadget!!! Masina nu se schimba la 3 ani ca apare noul model!!! Masina are o multitudine se utilizări!!! Planeta funcționează pe hidrocarburi, si supraviețuirea depinde 100% (ca-mi place sau nu, exact nici mie nu-mi place) de hidrocarburi. Tranziție exista, dar este lenta… va mai dura si nu se pot aplica peste tot pe planetă surse 100% regenerabile nici in 100 de ani. Sunt probleme imense, țări care nu-si pot hrăni populația, asigurările sociale susținute de împrumuturi… nu-i totul despre masini, nu toți merg la “birou”, unii (majoritatea), nu au birou si nici nu o sa aibă. Asta înseamnă ipocrizie si lipsa de respect, din partea ta.
Pentru mine ești caz închis… vorbește cu pereții!
Bateriile Toyota metal hibrid au fost efectiv o porcărie !
Marea problemă a Toyota că insistă în prostie !!!!
Sunt opusul gândirii care l-au avut la începuturi.
Şi repet, Tavi, vezi cum toate, dar TOATE Toyota Prime încarcă doar AC (la priza de la bloc, casă) şi NU AU ÎNCĂRCARE DC (fast) !!!?!?!
Înţelegi?
Îşi bat efectiv joc. Înțelegi?
Altu cu hidrogenul...
Costul ESTIMAT la hidrogen este de 6-8€ pe 100 km azi.
(Ceea ce în realitate, va fi dublu)
Doar combustibilul !!
Maşinile pe hidrogen au preţuri mari şi..... NU SE VOR IEFTINI DELOC.... pentru că nu mai au ce să ieftinească şi sunt de volum foarte mic
(Lamborghini produce mai multe maşini pe an decât toată producţia de maşini pe hidrogen pe an!!!)
Am făcut eu o greşeală, este preţul pe kg nu pe 100 km.
O să revin, caut şi unde era articolul.
Scuze