Toyota: viitoarele modele plug-in hybrid vor avea 200 de kilometri autonomie

de Tiberiu Safta
Vineri, 07.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota anunță că viitoarea generație de modele hibride, cele cu încărcare la priză, vor oferi până la 200 de kilometri autonomie în modul de rulare electric. În același timp, constructorul nipon va lansa nu mai puțin de 10 modele electrice noi până la mijlocul deceniului actual.

La începutul acestui an, Toyota a anunțat un nou plan de electrificare a gamei sale de modele. Mai exact, acesta constă în lansarea unei platforme noi, dedicate viitoarelor modele electrice, precum și în lansarea a nu mai puțin 10 modele electrificate noi până în 2026. Noua abordare anunțată de Koji Sato, noul CEO al Grupului Toyota, are ca scop transformarea completă a mărcilor din cadrul Grupului în brand-uri electrice până la începutul deceniului viitor.

Până atunci, însă, Toyota va continua să se concentreze și asupra modelelor sale hibride, care vor primi îmbunătățiri substanțiale. Cu această ocazie, constructorul nipon anunță că viitoarea generație de modele hibride, în special cele cu încărcare la priză, vor avea o autonomie de până la 200 de kilometri în modul de rulare electric. Ca o comparație, modelul Prius Prime din prezent oferă o autonomie de numai 71 de kilometri în modul electric.

Noile modele PHEV vor fi repoziționate în gama Toyota și vor fi etichetate drept "mașini electrice practice".

Între timp, hibridele clasice vor fi îmbunătățite în scopuri calitative și vor fi amplasate mai jos în gamă pentru a fi cât mai accesibile.

Toyota nu renunță nici la motoarele pe bază de hidrogen și spune că vrea să înceapă să producă vehicule comerciale cu astfel de propulsoare în numere mari. Noul plan de electrificare mai prevede și reducerea emisiilor de CO2 cu 33% până în 2030 și cu 50% până în 2035, față de nivelul înregistrat în 2019. Ulterior, Toyota își propune să devină complet neutră în carbon până în 2050.

via Toyota

Comentarii (20)

  • 1) 200 km pe hârtie, 100 km reali... bine, nu ar fi rău, dar o să se încarce în 12 ore... ca Prime de azi

    2) Unde o să le vândă??
    În Europa şi SUA, după 2035 nu mai poţi vine porcării...

    Vai de capul lor, Toyota.

    Apoi, iar cu hidrogenul....
    9 26
  • Foarte de apreciat strategia Toyota, oferă variante cu toate tipurile de motorizări: ardere internă, electrice cu baterii și chiar una cu hidrogen, și gama cea mai largă și mai veche de hibrizi. Ba chiar pe anumite piețe oferă vehicule ce folosesc GNC sau GPL.

    Altfel, e bine că recunoaște franc și Edică, la greoaiele cu baterii 200 km pe hârtie înseamnă 100 în viața reală. Mai degrabă la ele se referă când vorbește de porcării...

    Oricum, pentru cine nu e taximetrist, un PHEV mai accesibil cu autonomia aia teoretică de 200 km e oricum mult mai practic decât orice fier de-ăla de călcat cu baterii...
    12 8
  • dle Kap, aș alege o maşină PHEV !
    Dar una SERIOASĂ !!!

    - cu 120 km reali, ok
    - să încarce în 15 minute maxim cei 80% , adică acei 100 km !!!

    Dar cât timp Toyota a stat... DECENII CU bateriile lor de..... MetalHibrid şi nu au trecut la li-ion... plus dezastrul Mirai cu 80.000 vândute în 8-10 ani....

    Tu crezi că Toyota va face ceva serios???

    Au fost foarte mari, ca şi Toshiba, Canon, Kodak,....
    Acum trăiesc din leşul Toyota.
    9 13
  • Tesla încarcă 400 km pe oră (pentru primii 80%)

    Adică dacă bagi Tesla la încărcat, în 15 minte încarcă destui kwh ca să mergi... 100 km.

    Când apare un PHEV la 60% - 70% din preţul Tesla, care să facă asta.... da, atunci o să aibă succes.

    Până atunci, vorbe goale.
    8 6
  • Ai tu acasă de unde sa tragi 400 km/h? Cine are? Câți vor avea si când?
    Cât costa tehnologia respectiva?
    Câte tari o au astăzi si in câte tari crezi ca se va face ceva concret in sensul asta și când?
    Nu discutam teoretic si ca s-ar putea. Lumea caută masini sub 25.000 de euro.
    Trăiesc intr-o țara cu peste 10 mil locuitori iar orașul are peste 1 mil.
    Pe traseul care eu circul la munca (aprox 35 km) s-au construit sau sunt in curs 6 benzinării, si nu mai spun in rest.
    Am înțeles ca vrei, te pasionează, admiri Electricele… totul ok, dar uita-te pe fereastra si vezi realitate, lasă planurile pe 2035 ca momentan nu arată ca se vor îndeplinii… asta este!!!
    13 7
  • @dutzu
    deci esti cubanez...de-asta si asa retro..

    eu cred ca daca se vand masini electrice restul vine de la sine..
    3 7
  • @Dutz

    Dovedeşti clar că eşti ipocrit şi te plângi de drobul de sare.

    Problema este clară pentru toată lumea.

    Producătorii dinozauri auto, nici în al 12 lea ceas, NU FAC o maşină PHEV sau EV serioasă !

    Au pus iniţial baterii extrem de mici, minţeau la range şi cu peste 50% minciună, viteza de încărcare nu era spusă nicăieri că deh este excrecabilă.

    Ideea este folosirea acestor PHEV de cei care stau la blocuri şi care vor într-o dimineaţă, înainte de muncă, să încarce repede !

    Eiii, nu poţi să stai 4 ore pentru un amarât de 100 km range... când mai nou Tesla full electric îţi face 80% într-o oră !

    Un PHEV (cu CNG mai ales!!!) bun ar fi fost o soluţie de tranziţie fantastică , dar ca de obicei, dinozaurii auto şi-au bătut joc, pentru că îi interesează numai profitul, uitând de clienţi.

    Dinozaurii auto nu mai au viziune, nu mai au logică, din păcate.
    9 8
  • Toyota Prius Prime încarcă la priza normală de 230 V în 5 ore, ceea ce este, hai poate, vomitând, bine, doar dacă stai la casă...
    (sau primaria instalează chargere în parcările de domiciliu??!!)

    În rest, maşinile Toyota PHEV prime NU AU ÎNCĂRCARE D. C. (fast charge / curent continuu) !!!!!

    DA ???!?!

    Ce dreaq dom'le....

    Toyota este vârful dinozaurilor auto.
    5 6
  • Erată:
    2,5 ore (5 ore este la 110 V american)

    Oricum , să stai 2,5 ore să încarci Toyota prius prime 2022 cu 80 km reali...
    6 5
  • Se vând pe naiba, si ce se vând cu propaganda, cu subvenții si abureli, dar eu sunt cubanez (sa mori de ras nu alta). Ce treaba ai tu Cuba, istoricul lui pește prăjit… eu chiar produc componente auto cu mii de oameni, ești total pe lângă. Văd cifrele zilnic si planurile de producție. Tot ce este electric (nu dau numele producătorilor ca nu-i frumos) sunt la maxim 60% fata de cât au planificat, iar termicele depășesc planurile.
    Toyota nu a făcut niciodată “revoluție” au ales tot timpul sa optimizeze si să seteze opțiunile pe cea vrea piața de volum, cei care se uita la cost. Toyota produce fiabilitate … si cine-i asemena cu Nokia, Kodak etc. face o eroare. Pentru Toyota Europa este a 5-a roata la căruță. In Europa totul mai scump… tot, din cauza diversității, unicitatea costa!!!
    Fa o hora cu restul obsedaților cât mai aveți muzica… numărătoarea inversa a început si voi tot cu capul in nori. De când a început tărășenia asta singura opțiune (ca si cost) este Dacia Spring…. hellooo, nu-ți spune nimica?
    Am in familie 4 mașini (“trăiesc” pe doua continente), toate termice (una diesel), anul acesta se vor schimba 2 (dieselul exact tot cu diesel ca trage rulota 2 luni/an si un benzinar), electrică nu intra in discuție pentru ca nu se potrivește cu ceea ce eu am nevoie.
    Dar tu… i-ați ce vrei si spune-ne cât de mișto este ;)
    10 7
  • Eu ipocrit??… dar, toată mizeria asta electrică pe care tu o susții, nu este ipocrizie?
    Nu ai nici 0.1% caracter sa recunoști ca nu știi sa citești o propoziție… spui ca eu nu știu sa calculez (ceea ce cu siguranța poate fi corect uneori), dar era scris simplu… 20 mil masini pe an pana in 2030, dar na… cum este o prostie (si tu știi măcar atât, o dai la întors, penibil).
    Masina nu este un Gadget!!! Masina nu se schimba la 3 ani ca apare noul model!!! Masina are o multitudine se utilizări!!! Planeta funcționează pe hidrocarburi, si supraviețuirea depinde 100% (ca-mi place sau nu, exact nici mie nu-mi place) de hidrocarburi. Tranziție exista, dar este lenta… va mai dura si nu se pot aplica peste tot pe planetă surse 100% regenerabile nici in 100 de ani. Sunt probleme imense, țări care nu-si pot hrăni populația, asigurările sociale susținute de împrumuturi… nu-i totul despre masini, nu toți merg la “birou”, unii (majoritatea), nu au birou si nici nu o sa aibă. Asta înseamnă ipocrizie si lipsa de respect, din partea ta.
    Pentru mine ești caz închis… vorbește cu pereții!
    7 9
  • Tavi.P
    @Mike, Toyota a stat atatia ani pe bateriile Nichel Metal datorita fiabilitatii lor. Au trecut recent pe Li-ion dupa ce tehnologia a avansat suficient cat sa fie suportate intr-un sistem hibrid. Iar legat de incarcarea aia super rapida de care zici tu, ai idee ce inseamna sa supui o baterie de capacitate mica la incarcari super rapide la curent continuu? In maxim 2 ani bateriile alea vor fi moarte la propriu, isi vor pierde o cantitate imensa din capacitatea lor din cauza ca temperatura din interiorul celulelor ar creste imens in timpul incarcarii. Singurul lucru care poate fi adoptat in momentul de fata ar fi o incarcare AC la 22kW si e mai mult decat decent. Deci nu mai abera pe aici ca vorbesti din presupuneri fara a cunoaste ce se intampla cum functioneaza lucrurile
    5 1
  • Alexandru
    Mike, in primul rand masinile pe hidrogen vor fi cu siguranta viitorul (e de departe cel mai "verde" si sustenabil combustibil. In al doilea rand Toyota este singura firma auto care ofera toate tipurile si combinatiile de motoare. Pe langa asta sunt detasat cel mai mare brand (daca ai vedea cifrele din vanzari si cat de apreciate sunt pe pietele externe) ,mult peste orice firma europeana oricum. Totodata acest loc 1 la nivel mondial e datorat faptului ca masinile lor (si cele de la Honda) sunt cele care nu se strica mai deloc spre niciodata si asta pentru ca sunt testate ani intregi pana sa ajunga pe piata. Cand nu va mai fi asa, va fi valabil comentariul tau.
    3 2
  • Alexandru
    Daca tu chiar compari jucaria aia cu baterii de la tesla cu un adevarat brand auto care se ocupa de masini de la a la z si nu scoate pe piata decat ceea ce e trecut prin minim 10 ani de verificari... O sa vedem in 10 ani cine a avut dreptate, pana atunci dinozaurii sunt pe primul loc din orice punct de vedere. Miraiul nou va fi cea mai bine vanduta masina din lume...o sa vezi. Cat despre PHEV,il iei sa fie hibrid, nu sa mergi doar pe electric si oricum daca se incarca pe parcursul noptii e mai mult decat suficient. Iar vorbind despre baterii, Toyota a dezvoltat (lucreaza de multi ani la asta si e testata sa reziste la peste 1 milion de km...poti citi studii,nu glume) bateria Solid State, care va fi de departe cea mai potenta baterie electrica de pe piata. O seara buna si mai citeste si tu inainte sa vorbesti. Toyota gandeste pe ani inainte,nu pe cateva luni.
    4 2
  • Tavi.... mai citeşte mult, vezi mult apoi revino !

    Bateriile Toyota metal hibrid au fost efectiv o porcărie !

    Marea problemă a Toyota că insistă în prostie !!!!

    Sunt opusul gândirii care l-au avut la începuturi.

    Şi repet, Tavi, vezi cum toate, dar TOATE Toyota Prime încarcă doar AC (la priza de la bloc, casă) şi NU AU ÎNCĂRCARE DC (fast) !!!?!?!

    Înţelegi?

    Îşi bat efectiv joc. Înțelegi?
    1 1
  • @Alexandru...

    Altu cu hidrogenul...

    Costul ESTIMAT la hidrogen este de 6-8€ pe 100 km azi.
    (Ceea ce în realitate, va fi dublu)
    Doar combustibilul !!

    Maşinile pe hidrogen au preţuri mari şi..... NU SE VOR IEFTINI DELOC.... pentru că nu mai au ce să ieftinească şi sunt de volum foarte mic
    (Lamborghini produce mai multe maşini pe an decât toată producţia de maşini pe hidrogen pe an!!!)
    1 1
  • @Mike, poate ai greșit ceva, 8 Euro chiar, pe suta de Km., înseamnă 40 lei. Oricum ai calcula, iese cu aproximativ 20% mai ieftin decât combustibilul clasic. Deci nu asta ar fi problema aici. Poate costul mașinilor în sine și al infrastructurii practic inexistente în prezent. Costul mașinilor se poate reduce din volumul crescut, iar infrastructura cred că poate fi extinsă și în benzinăriile existente în prezent. Doar că e de durată, vorbim de 10-20 de ani. În principiu, ce e bine că astea nu vor mai căra sute de kg. de baterii.
    1 0
  • Corect, mână rece suflet cald, aka sincer...

    Am făcut eu o greşeală, este preţul pe kg nu pe 100 km.

    O să revin, caut şi unde era articolul.

    Scuze
    1 0
  • Tavi.P
    Mai citeste tu ca eu cu asta ma ocup si am facut studii si am vazut ce inseamna incarcare DC la o baterie de capacitate mica. Deci de asta au doar incarcare AC. Iar bateriile alea de care zici tu ca au fost o porcarie au fost printre cele mai fiabile si pentru ce au fost gandite au fost perfecte la vremea lor si chiar si pana de curand. Repet, daca nu cunosti specificatiile tehnice si nu stii ce inseamna sa supui orice baterie la incarcare ultra rapida, cu atat mai mult una de capacitate mica nu iti mai da cu parerea aiurea ca o dai in aberatii
    0 0
  • Un motor benzină clasic sau atkinson și o instalație de Hidrogen la Cerere (nu stochează gazul), costul instalației de la 350 de euro plus 50 euro montaj și e hibridă sau un 500 și e 100% pe apă/hidrogen, asta dacă se vrea.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru