La aproape doi ani de la încheierea înţelegerii, Toyota dezvăluie primul său model echipat cu un motor BMW.
Este vorba despre familistul Verso, în versiunea 1.6 D-4D. În ciuda indicativului D-4D, specific Toyota, agregatul cu patru cilindri este unul oferit de BMW. Unitatea livrează 110 cai putere şi 270 de Nm între 1750 şi 2250 de rotaţii. Ea garantează emisii de numai 119 g/km şi respectă normele de poluare Euro 5. Motorul este produs la uzina BMW din Austria şi apoi exportat în Turcia, acolo unde Toyota produce actualul Verso.În prezent, pe lângă noul Verso 1.6 D-4D, propulsorul cu patru cilindri mai este folosit doar de BMW Seria 1, după ce în trecut, el se regăsea şi în gama Mini.
sigur ca la noi procentul de monovolume vandute este undeva intre 3..5% din masinile noi , dar chiar si asa o cota din cele 2000 de MPV vandute anul acesta nu e de lepadat .
AUTOMARKET ar trebui sa ofere drive-teste cu noutatile din segment: CITROEN C4 (GRAND) PICASSO, KIA CARENS , VW SPORTVAN si facelifturile OPEL ZAFIRA, RENAULT SCENIC.
Incepand de la acest model Toyota va cereste si in Europa.
Nu stiu ce discutii (inutile) damboviteano-pontice va starni melanjul asta dar mie imi suna bine fiabilitate toyota + motorizare bmw. Cred ca e o buna miscare a celor de la toyota si nu m-ar mira ca germanii sa fie in topul achizitiei de Verso
Acum cand si motorizarea s-a dus naibii, se va duce la vale si Toyota.
Daca pana acum conduceau in topurile de fiabilitate, dand clasa la germani, de acum se vor duce la vale si la vanzari.
Din primii la capitolul vanzari vor scadea destul de mult. In maxim 2 ani eu cred ca GM si VW vor deveni lideri datorita strategiei proaste a liderilor Toyota.
Cea mai proasta alegere posibila pe care o poate face cineva: design Toyota + motorizare BMW.
Mai deunazi vorbeam cu cineva ce lucreaza la o companie furnizoare de subamsable si pentru WV si pentru Toyota si pentru Renault ori...BMW. Singurii, repet, singurii care au 2 perechi de oua cand vine vorba de fiabilitatea produsului este...toyota. Am sa cred totusi o informatie venita din "in house" decat de la "vorba lumii".
Asta e una...doi, fiabilitatea "all around" imi este mai mai mult decat familiara atat taimp cat un exemplar de toyota este...familiala.
Asta nu inseamna ca per general toyota ca si alte marci nu au scazut pretentiile de calitate.
Dar raman la ideea ca mariajul asta dintre standardele de calitate tipice japonezilor si ingeniozitatea tipic teutonica vor face casa buna.
Cam asta a iesit si din alianta asta: au pus motor prost pe masina urata, in loc sa puna motor bun de Toyota pe masina frumoasa ca BMW-ul. Cred ca reprezentantul Toyota care a luat decizia asta a primit bani de la BMW ca sa duca de rapa Toyota si sa redevina BMW cel mai apreciat brand auto. Ca altfel nu-mi explic asemenea pas stupid.
Pai un 1.4 diesel de 90 CP de la Toyota e mai bun decat un 1.6 de la BMW de un million si jumatate de ori. E si mai ieftin pentru taxe si mai economic si multttttt mai fiabil. Cat de batut in cap trebuie sa fii sa-ti iei Toyota cu motor de BMW ??? Pai cine-mi ma plateste pe mine cat stau in service sa fac reparatii la motorul de BMW ?
Tot nu ma prind de gluma, ca azi nu e 1 aprilie.
Pentru 20 CP putere amarati sa preferi un motor de BMW ?
Pai daca Toyota vrea sa vanda masini la cocalari e de ajuns sa schimbe semnul de pe capota, portbagaj si volan, ca oricum aia nu se pricep la motoare.
Rusinicaaaaaaaaa
Si sa-i intrebi si pe aia de la ADAC de ce in studiile lor de fiabilitate in top 10 pe diferite categorii de ani se afla cate 3-4 Toyota si niciun model BMW.
Dupa ce te expulzeaza aia de la ei ca esti prea prost si ii intoxici, poti sa iei de acolo un BMW sh sa-l aduci in tara si sa ne poluezi pe noi cu motorul tau jmecher. Multi si prosti mai sunt unii Doanme si in loc sa mai scapam de ei, se mai si inmultesc.
http://www.automarket.ro/stiri/studiu-fiabilitate-adac-dacia-sandero-devanseaza-vw-polo-si-alte-50998.html
Nu cred ca te poti obisnui cu asa ceva in fata ochilor - soferul priveste un torpedou in loc de indicatoare!
in loc sa zica merci ca se pune un motor de masina premium ( BMW) pe o masina de toata ziua ( toyota) , sar in sus.
daca se extinde aceasta colaborare si cu alte motoare bmw si la alte modele toyota as putea lua in considerare sa cumpar o toyota
Nu poti schimba o marca doar cu un singur motor, la fel cum nu poti schimba o marca care pe de-a lungul istoriei si-a dedicat intraga operatiune si chiar a carei reputatie pt calitate s-a consolidat in decenii de productie de autoturisme sigure , fiabile sa renunte la asa ceva. Asa cum s-au exprimat si cei de la Toyota , ca nici un obstacol nu ii vor impiedica sa se asigure ca vor pastra aceasta reputatie intacta. Cat s-ar straduii unii sa scuipe seminte la colt de strada langa BMW-ul lui, iar seara sa intre pe AM si sa inceapa sa macane fara noima, si ca BMW ''number one '', etc. Ii sfatuiesc ca asa nu fac decat sa atraga penibilul de partea lor si sa mosteneasca aceeleasi caractere tipice obsesive unor drogati.
ofticati-va!!!
"Nu poti schimba o marca cu-n singur motor": Cine a spus asta? Toyota va ramane aceeasi, in ciuda fiabilitatii execrabile ale motoarelor Bmw, oricum multi pensionari nu vor apasa prea tare pedala ca sa crape motorul, deci nu va scadea in top-urile de fiabilitate.
De parca Toyota e buricul pamantului.
TOYOTA e buna apreciez e fiabila deoarece cum v-am mai zis e o masina din alta lume mai linistita si mereu nefortata nu ai din ce scoate mai mult , mai incet mai departe ajungi de aia e mai fiabila ...
Numai ca nu se compara cu BMW sau PORSCHE , Mercedes-Benz sau Ferrari.
Toyota e un mijloc de transport.
BMW sau marcile enumerate mai sus sun AUTOMOBILE DE LUX .
Nu cumparati o masina "PRIMITIVA" cu PERFORMANTA.
Toyota inafara de Hybrid Synergi drive nu are mai mimic pe masinele sale .
EU lucrez pe Toyota CAMRY 2013 Hybrid si am masina personala BMW 330i 2002 E46 si sa va spun un lucru ? BMW-ul meu e mai calitativ si la meteriale si randament MOTOR si tinuta de drum ca Toyota Camry 2013 Hybrid .
Si cand te gandesti ca BMW-ul meu e mai vechi cu 11 ani ? :))))
Un prieten de-al meu a mers cu BMW-ul duminica si i-am pus cutia setata pe modul Manual de la 1 si iam zis apesi pedala pana se schimba singura treapta, a ramas uluit cat de repede cutia schimba si cat de lejer urca turometrul la fiecare treapta la 6500 rpm ce plaja mare de putere si cat de strans e la caroserie BMW-ul meu.
Motorul M54B30(motorul anului 2002-2003 la categoria 3.0 litri) e fara turbo e motor aspirat natural dar e foarte rafinat pentru un BMW E46 de numai 1450Kg.
Sa va dau date tehnice despre masina despre care va spun.
BMW 330i Sport Package factory package. 2002.
Apropo, o mașina sport, poate fi și fiabila. Dar din cite inteleg, la tine "siguranța in exploatare" și "sportivitate" nu au nimic in comun.
Apropo de acceleratie... Cit face 0-100 ?
Aaaa , și cit consuma ?
Și exact aia zi la Camry - cit consuma ? Ce motor?
Camry Hybrid are vreo 200 hp consuma 30 de mile la gallon dar nu pot compara camry cu seria 3 a mea .
Cu toate ca vorbim de ani total diferiti calitatea e mare , BMW-ul nu scartie nimic si nu prea gasesti materiale din plastic asa de ieftine ca in Toyota .
De motor nici nu vorbesc 6500 RPM cu BMW-ul meu le urc intr-o secunda pe cand in camry am asa o senzatie ca o sa explodeze motorul urla tare daca il turezi si miscare putine am senzatia ca dupa 4-5 mii de turatii motorul nu prea ofera cuplu si cai multi sunt turatii SECI.
Pe cand in BMW daca il pun in modul SPORT/MANUAL 6500 rpm din 7000 le urca la secunda si te impinge in scaun cu fiecare treapta de la turatii mici pana la 6500 RPM simti puterea rapida.
1. Mașinile nu consuma mile..."consuma 30 de mile pe galloon" ...masinile fac 30 de mile cu un singur galloon de combustibil. Deci BMW-ul tau consuma cu mult mai mult decat Camry-ul. Asta inseamna ca el de asta e si mai rapid - logic nu ??
2. Momentul de rotație crește pana la un moment (special) dupa care EL SCADE...deci la 5500 masina o sa "traga" mai slab decat la 6000 si MAI slab decat 6500 sau la 7000 ( in cazu tau).
Totul se explica. Lucru mecanic pe care-l face motoru = F*s ( unde s e arcul de cerc pe care-l face arborele cotit). Deci L=F*R*Δfi , unde Δfi este unchiul iar R - brațul forței (raza) . Iar F*R este momentul de rotatie ( cuplul). Deci L= M*Δfi.
PUTERE este Lucru mecanic/timp, inseamna ca P=L/Δt = M*Δfi/Δt ....IAR Δfi/Δt asta si este viteza unghiulara masurata in rad/sec.
Dar M=P/ω , unde ω= Δfi/Δt -- viteza unghilara!
Asa ca , la Forța constanta,cu cit viteza unghiulara ( adica TURAȚIA) CREȘTE cu atat scade cuplul NENE IOANE, iar bemeveu tau trage mai greu!!!!
Sa crape Toyota cit o crapa bmw-u tau ( fie ea si din 2002) arungi vedem care-i mai iute...
Compara el motoare...
eu tie iti zic de BMW-ul meu din 2002 330i E46 Sport Package .
Arata-mi tu mie vreo toyota 2013 cu vreo masina sa tina piept la BMW 330i F30???
chiar daca anii trec BMW-ul si cu 10 ani vechime rupe Toyota noua.
si la motoare si transmisii si salon si calitate materiale BMW a fost si este peste toyota .
Toyota e buna numai in sondaje ca e fiabila pentru ca e SIMPLU asta e , ne place sau nu TOyota e numai mijloc de transport , nu e masina de lux si performanta cu exceptia consumului toyota sare de pe drum si se pravale in Curbe .
Toyota GT86 cu 200CP iti face BMW-u tau cit ai clipi.
Toyota Avensis 2.2 D-CAT cu 177CP la fel.
Toyota Auris 2.2 D-CAT la fel.
La liniuta ti-o face...
Apropo, cum ziceam am mers intr-un E39 525i la fel din 2002. Motoru ala de 2.5 litri e al naibii de lent. La 4000-5000-6000RPM - nu prea simti ca te baga in scaun... 189 de cai putere!!! Si nimic.
Dar daca pun 3.0 litri din 2013 N54B30 pai alte coiota o sa le explodeze motoarele sa ma ajungă din urma .
Referitor la 525 care ai mers tu e mare diferența de 330i care e la mine.
40 hp in plus cat sunt la BMW-ul meu si faptul ca mașina e mai ușoară cu 200 kg fac diferența .
Si nu mii frica de de Toyota GT ca le rup nici nu ma rad.
Toyota Camry hybrid are 2 motoare si o putere de vreo 200 hp si cuplu enorm ca are baterie electrică puternica si nici cuplu nu o ajuta ca BMW-ul meu o rupe cat ai sclipi 6.1 secunde si am suta.
2. Faptul ca e cel mai nu stiu cum motor al nu stiu carui an - nu ma incalzeste cu nimic.
3. Auzi? Chiar as vrea sa vad un video cum tu personal te duci, gasesti pe unu cu GT86 si ii zici ca uite BMW-u meu iti face GT-ul tau la 0-100 sau la 1/4 mila...si sa si vad cum il faci.
4. Bmw-u tau nu face 6.1 pana la prima suta !!! Cred ca de la 6.6-7.0 secunde.
Ai grija pietene, vezi sa nu mori innecat cu fum de la ''propriu-ti Bhemve''. Inca odata, ai permis ????
Voi cultura nu aveți si nici nu ați avut.
Va-ti blocat la cheap si gata cu voi mai departe de unde sunteți nu puteți ajunge .
BMW ul meu nu face fum si e cu sport Package filtru sport si are peste 230 hp si face suta in 6.0 secunde si îmi pare rau sa vad asa minti disperate care nu stiu mai nimic dar se dau oameni culturali ...
Eu am permis din 2004 de când am împlinit 18 ani si poate e păcat ca îmi pierd timpul pe aici cu niște imbecili cu doua clase terminate.
sau e unul si acelasi individ sau sunt trei looseri cu capul inghust ca pana,
Mie sila de voi.
Se scrie "chip" , nu "cheap"..
Nu exista filtre "sport"....pur si simplu exista filtre cu o suprafata mai mare...spui de cultura dar nu uita si de "cultura auto"...
Un filtru "sport" cum ii zici tu , mai mult de 1CP nu iti arunca!
Faptu ca e "sport package" nu ma *** cu nimic.
Poate e "black edition" ...
se scrie CHEAP ( IEFTIN)
nu CHIP , CHIP poate ai tu implantât in mozg.
Ce am spus ca nu sunt educat? Asta poate s fie simpla ta interpretare subiectiva - ca nu sunt educat...
Nu sint educar ca nu dau 2 bani pe 330i-ul tau ?? :D :D :D
Cum taie BMW curbele Toyota culege toți copacii.
Toyota mai are mult de învățat cum se face o mașina , sa învețe de la BMW ce înseamnă repartiția maselor pe axe, si cu ce se mănâncă motoarele tri turbo diesel.
Mașina nu numai chinezărie electrică , mai e si inginerie mecanica unde japonezii sunt in spatele nemtilor.
De aia nemtii au SRL , Carrera GT, M3, X5M, VAG care prospera Bugatti si Lamborghini etc...
Ca nu dai doi bani pe BMW-ul meu e problema ta, eu ti nici pe gratis nu ți-l dau.
BMW e pentru șoferi nu pentru copii.
Tu asa mi-ai enumwrat acuma astea : Bugatti , Lamborghini, M3 , X5M , SLR ( nu SRL) , de parca astea ar fi perfectiunea ingineriei pe Terra, știi?
Faptu ca eu nu dau 2 bani pe BMW asta nu e o problema in general :D
Băi , care e poanta la "Bugatti" . Sa-l luam pe el ca e mare vedeta.
Care - ca are 4 turbine , motor W16 cu volum de 8.0 litri ?? Asta e super inginerie , da ?? Si ca are 1001-1200 CP , da ?? Și ca consumul oficial de pe site-ul lor e 41 L /100km , da ??
Da BMW X5M ce are asa deosebit , a ? Ca are sistem Turbo cu 3 bucăți ?? Asta e perfectiunea in inginerie da ??
Dar Lamborghini prin ce e asa de bun? Ca face motorase care se tureaza la 8000-9000RPM și ofera un cuplu de **** ( motocicleta) ?? Ele au acceleratie buna din cauza rapoartelor scurte si a greutatii mici. Deci ce are acest Lamborghini asa de genial acolo ? Ca are motoru pe spate ? Ca e V12 ? Ca "scoate 700 CP din numai 6.5 litri" ?? Asta e atit de genial la ăștia ? Ce folos băi ca are 700CP din 6.5 litri daca crapa benzina cit un motor de 10 litri ??
Macar un M3 poti sa-l conduci si pe distante lungi da un Lamborghini .....e incomod, NU e practic, NU are forța in el.
TOYOTA sa invete cu ce se mananca un Tri-Turbo ?? Ei se **** pe tri-turbo-ul ala. Care e sensu sa pui 3 turbine, a ?? Care-i poanta domnule ? Ce e atit de "wow" ca are 3 in loc de 2 sau in loc de 1 ??
Bai, am impresia ca vorbesc cu miste amatorași d-astia "fani bmw" carora le curge ochii dupa bmw, dar nu prea isi dau seama ce se intimpla sub capota...chiar sincer.
BMW, raspunde la o singura intrebare:
avem 2 motoare , unul are un volum de 9.3 litri natural aspirat, face 650CP și 1000Nm. ( turatia maxima 5500RPM)
Altul are 5 litri , twin-turbo , face 800CP si 800Nm. (Turatia maxima 8500RPM)
Intrebarea: Care din ele o sa ajunga la 5500RPM PRIMUL , daca apasam acceleratia in gol (Neutral) ??????
Daca toyota facea pisy pe BMW nu mai faceau parteneriat sa ia motoare de BMW sa puna pe Lexus si TOyota.
CE au inventat japonezii ultimii ani de BMW are mai multe premii internationale , inovative fata de Toyota .
Stii ca BMW e cel mai premiat MOTORIST din lume ???
Mai mult nu trebuie sa spun nimic.
Daca toyota facea pisy pe BMW nu mai faceau parteneriat sa ia motoare de BMW sa puna pe Lexus si TOyota.
CE au inventat japonezii ultimii ani de BMW are mai multe premii internationale , inovative fata de Toyota .
Stii ca BMW e cel mai premiat MOTORIST din lume ???
Mai mult nu trebuie sa spun nimic.
Motoristule , cumpara-ti bmw. Bai tu asa preț mai pui pe titlurile astea.
DUTE TE ROG SI CUMPARA-TI M-Power iar dupa aia mai vedem.
Exact aceea pot sa Zic : aberezi aiurea.
Dute si invata modul de functionare a motoarelor te rog, si nu fa comparatii de clasa 1 primu semestru
CHIAR MA BUCUR CA NU IAU LOC LA ACEST CONCURS. Ca au originalitate SI NU FAC LA DRACU' ca toti restu!!!!
Comisia are alte preferinte.
Daca as face yo un concurs "the best muscle car engine of the year" bmw-u nici nu se claseaza acolo :D
Iar criteriile tot de europeni sunt puse !!!