Toyota va lansa un vehicul alimentat cu hidrogen în 2015. Vestea vine de la Bob Carter, şeful departamentului de vânzări al mărcii în Statele Unite ale Americii.
Ani de zile, mulţi oameni au considerat că folosirea hidrogenului pentru a dezvolta energia necesară unui vehicul electric este fără rost. Sigur, sunt provocări semnificative, dar ne descurcăm foarte bine la toate capitolele şi vom lansa maşina noastră cu hidrogen în 2015
Bob Carter
Şeful departamentului de vânzări al Toyota USA
Toyota este la un an distanţă de lansarea unui vehicul de serie alimentat cu hidrogen.
Deşi nu va fi primul constructor care lansează un asemenea autoturism pe piaţă, fiind întrecuţi de Honda cu al lor FCV Clarity, reprezentanţii Toyota se mândresc cu viitorul lor model făcând declaraţii încrezute de marketing. Mai precis, şeful departamentului de vânzări al mărcii Toyota din SUA spune că vehiculele alimentate cu hidrogen vor ajunge pe piaţă şi vor fi populare mai rapid decât se aşteaptă orice analist. Declaraţia sa a venit în cadrul prezentării conceptului
Toyota FCV de la CES 2014, primul eveniment important în lumea gadget-urilor derulat anul acesta. Cu toate acestea, reprezentanţii Toyota s-au ferit să prezinte aşteptări de vânzări pentru vehiculele sale alimentate cu hidrogen.
Bob Carter, şeful departamentului de vânzări Toyota USA, a precizat că divizia pe care o conduce a solicitat suplimentarea cotei de unităţi aferente pentru anul 2015, semn că planurile de vânzări revizuite prevăd un numai mai mare de clienţi. California va fi singurul stat al SUA în care va fi comercializat vehiculul alimentat cu hidrogen al celor de la Toyota, după cum a fost şi cazul cu Honda FCX Clarity, echivalentul său din gama rivalilor de la Honda.
În ambele cazuri, FCV reprezintă abrevierea de la Fuel Cell Vehicle, şi reprezintă primul pas către producţia de serie a maşinilor de acest tip.
Prototipul lui Toyota FCV se bucură de o
autonomie de peste 500 de kilometri.
Toyota nu a anunţat ce preţ va avea versiunea de serie a lui FCV, dar reprezentanţii mărcii au explicat că preţul trenului de propulsie a scăzut cu 95% faţă de cel al prototipului prezentat în 2002. Prototipul prezentat în 2013 măsoară 4.870 de mm lungime, 1.810 mm lăţime şi 1.535 de mm înălţime.
Cu un ampatament de 2.780 mm, Toyota FCV se poziţionează în partea superioară a segmentului mediu, oferind spaţiu interior pentru patru pasageri. Printre principalele probleme ale unui vehicul alimentat cu hidrogen se numără costul de producţie şi preţul final de vânzare, alături de infrastructura de staţii de încărcare cu hidrogen slab dezvoltată sau inexistentă, acestea din urmă necesitând pompe speciale, care funcţionează la presiune înaltă şi în condiţii stricte de temperatură.
Via Autocar
1. cata energie se consuma pt. obtinerea lui?
2. care-i randamentul unei pile de combustie pe hydrogen?
3. care-i presinea la care se stocheaza hidrogenul?
4. cat se poate stoca intr-un volum dat si la ce costuri?
chestia cu automia o puteti deduce dupa ce veti raspunde la intrebarile de mai sus.
ciudat ca nu au inceput comercializarea lor mai devreme ... probabil costurile de productie au fost cam piparate ...
@mntsn : modelele ford erau - cel putin ca aspect exterior - identice cu celelalte "clasice" ...
am chiar vazut teste cu focus si luau apa in pahar de la teava de "esapament" si ziceau ei ca era numai buna de baut ...
drumuri bune tuturor !
si inca o observatie de ordin general. Aud de nenumarate ori "pai X a avut masina asta acum 50 de ani, pai tehnologia Y a fost pusa pe masina prima oara de pe vremea bunicii, etc". Cat de mult conteaza ce s-a facut atunci? Conteaza ce a fost sau ce urmeaza sau ce este deja pe piata?
dar NU va functiona NIciodata!
bagati la cap... hidrogenul este o BOMBA PE ROTI!
2 la mana, viata motorului este mult mai scurta!
Tesla este SINGURUL producator demn de luat in seamna,
altii care incearca sa faca ceva sunt renault, macar pt diversitate!
PUNCT!
Statie de alimentare am la 10 km de casa si se inmultesc.
H2 este produs din metanul rezidual eliminat la rafinarii.
Pret $50K in sus.