Toyota Motor Corporation urmează să redevină cel mai mare producător de automobile din lume, informează AutomotiveNews. Lupta pentru primele trei poziţii a fost deosebit de strânsă în decursul anului curent, marca niponă având în faţă concernul General Motors şi fiind urmată îndeaproape de nemţii de la Volkswagen Group. Mai mult decât atât, cei de la Toyota au suferit în urma calamităţilor naturale care au lovit Japonia şi Thailanda, reducând semnificativ producţia modelelor sale pe fondul închiderii temporare a unor fabrici, respectiv din cauza problemelor întâmpinate de furnizorii săi. Toyota a fost la un pas de a lua titlul de numărul unu în 2011, când Japonia a fost lovită de un tsunami.
Analiştii din industrie citaţi de Automotive News spun că nu vor lua în considerare vânzările realizate de partenerii GM şi Toyota de pe piaţa din China, pentru a evita umflarea artificială a cifrelor de vânzări. În baza informaţiilor preliminare Toyota deţine prima poziţie la vânzări în primele trei sferturi ale anului, cu 7.4 milioane de unităţi, urmată de 6.95 milioane în curtea General Motors şi 6.9 milioane la Volkswagen Group. Piaţa auto din Statele Unite ale Americii a fost singura pe care au beneficiat constructorii din top trei la nivel mondial, aceasta aflându-se pentru cel de-al treilea an consecutiv de creşteri pe anumite segmente.
Până în prezent, niciun constructor de automobile nu a reuşit să vândă zece milioane de unităţi într-un singur an. Însă, Toyota şi Volkswagen au previziuni care anunţă atingerea acestui prag în următorii ani. Cei de la Volkswagen vor investi 50.2 miliarde de euro în următorii trei ani pentru a-şi extinde capacităţile de producţie pentru toate mărcile concernului, anul 2018 fiind programat pentru atingerea obiectivului dublu – zece milioane de unităţi vândute într-un an şi locul întâi la vânzări la nivel global.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Si da-mi voie sa te lamuresc de ce Toyota este si va fi in continuare pe primul loc in lume. Pentru ca la nivel mondial au in general cea mai buna imagine de marca, la nivelul "de masa" (apropo, ca imagine generala cel mai bine sta Mercedes, nu Lexus - oare de ce?). Vezi tu, sunt doar doua continente unde VW se pot impune puternic in fata lui Toyota: Europa si America de Sud. In comun pietele astea au faptul ca mai toate marcile Europene sunt prezente si in general dominante. Dar daca ne referim la restul pietelor, America de Nord, Asia, Australia sau Africa, marcile europene sunt prezente mult mai putin. Si important de stiut este ca tocmai aceste piete multe au ridicat mereu Toyota la vanzari. Pe aceste piete pe Toyota nu au doborat-o nici recall-urile si nici tsunami-ul. Cand Toyota se va apropia si in Europa sau in America de Sud de vanzarile din State de exemplu, mai vorbim. Pana atunci sa ii felicitam ca sunt pe primul loc (pe merit, pentru ca nu e marca slaba) si sa-i felicitam si pe ceilalti 2 si pentru ambitia lor.
Oricum vorbim de niste masini la care alegerea nu prea conteaza. Lupta intre ele e atat de stransa incat alegerea tine mai mult de gusturi. Nu prea poti spune ca la categoria asta poti lua teapa, ca ai luat o masina proasta. :)
Si vreau sa mai adaug ceva referitor la Toyota, daca tot "mi-am dat drumul, macar sa continui" :)) Asa, vroiam sa spun ca, dpmdv, o Toyota este mult mai rentabila daca o cumperi cu 3-4 ani vechime. Pentru ca pana in acel moment cam orice masina merge fara probleme (majore) si in plus, e posibil sa o iei la jumatate de pret fata de cat era noua (deh, daca nu are pe capota un "W" argiuntiu...). Mai ales daca dai de cineva care are nevoie de bani. De la 5-6 ani in sus se vede adevarata fiabilitate a unei masini Toyota, care indiscutabil, fata de alte marci, exista. Deci o Toyota noua... sincer nu stiu daca mi-as cumpara.
Sunt convins ca Toyota va domina topul multi ani, de acum incolo ( asta daca nu mai dau cate o calamitate naturala peste ei ), ar fi bine pt Toyota sa se gandeasca la locatia Japoniei ( cat de mult este predispusa la cutremure, tsunami, taifunuri... ) si sa vina repede in Romania sa traga vreo 2 fabrici < cu di toate > :)) ( aici e locatia excelenta , n-ai cutremure , n-ai nimic, doar oamenii sunt de rahat , tara e minunata ) - dar poate asa ne invata si pe noi cum sa muncim ( dupa cutremurul din 2011 constipatii au refacut o autostrada in 2 sapt )
P.S.: In ceea ce priveste test drive-ul cu GS250... dupa primele fraze am avut impresia ca a fost facut chiar de @Mafia. Nu are nici o treaba cu realitatea ce spune baiatul ala acolo. Mai mult decat atat nici macar nu auzisem de "autolamest" pana acum. Irelevant!
Daca piata europeana era atat de sofisticata in raport cu cea americana insemna ca Renault nu trebuia decat sa puna motoare de la 2,5 litri in sus si vindea de rupea in SUA.
Pe de alta parte daca stai sa analizezi financiar degeaba suntem noi sofisticati. Americanii sunt de 10 ori mai multi si mai bogati astfel ca cine vinde bine la ei poate fi usor numarul 1 mondial.
Si la o adica chiar suntem noi atat de speciali? Sau in principiu suntem doar nationalisti si fitosi? Intreb asta din 2 motive:
1. in Franta de exemplu marcile franceze fac legea per ansamblu. In Italia fiat e rege iar in Anglia Honda care are fabrica acolo + varialta lor de Opel vand mult mai bine decat in restul Europei
si
2. Oare cand aleg Insignia in loc de Avensis aleg pentru ca este mai bine finisata si are materiale mai bune in standard? Sau cumva pentru ca are motoare mai eficiente? Nici pomeneala. Cunosc cateva modele de la ei foarte bine ca sa pot argumenta.
- aleg Insignia pur si simplu pentru ca asiaticii sunt nebuni si ne baga pe gat niste pachete standard. Nu poti alege alte optionale iar in unele cazuri pur si simplu nu exista nici in pachetele cele mai scumpe (vezi volan incalzit sau scaune ventilate - niste mofturi daca vrei - care nu exista nici pe Landcruiser)
Asadar americanii nu cumpara Toyota pentru ca sunt ca Dacia la noi. Asta e ridicol. Mai sunt multe marci mai ieftine acolo. Unele chiar locale.
Ei cumpara japoneze (probabil stii ca undeva pe la 7 din primele 10 locuri sunt ocupate de asiatici) pentru ca sunt pragmatici, pentru ca prefera un raport calitate,durabilitate-pret mai echilibrat si pentru ca ei folosesc masinile pentru treburile la care au nevoie de ele.
Nu degeaba cel mai vandut model in SUA de ani de zile este un papuc monstruos, supramotorizat, slab dotat si execrabil finisat.
in general faci comentarii pertinente, dar acuma esti partinotor rau. In state, Toyota are imaginea indestructibila pe care o are VW in Europa. Marcile autohtone sunt cumparate de cei mai nationalisti, restul cumpara ori masini fiabile (japoneze), ori premium... dupa buget. In schimb VW nu se incadreaza in niciuna din aceste categorii, desi ei s-ar vrea in 2 carute. Totusi se vand binisor datorita imaginii bune pe care o au in Europa. Marcile italiene, franceze si mai nou Saab n-au rezistat, tocmai din cauza problemelor de fiabilitate. Lui Volvo i-a trecut glontul pe la ureche.
Ma surprinde ca tocmai din pozitia de fan Renault (declarat sau nu) sa compari Toyota cu Dacia...
P.S.: @2-10 recunosc ca sunt subiectiv cand vine vorba de Toyota tocmai pentru ca este un producator supraapreciat care din punctul meu de vedere produce masini mediocre si pentru ca nu cred in ultramegafiabilitatea lor.
Numai bine!
Acum nu sunt incredibil de ieftine. Sunt multe marci americane inaintea multor marci asiatice de volum cum ar fi Nissan sau Toyota.
Nici Hyundai nu mai sta atat de rau.
Iar daca am face comparatia de care vorbeste VEN nu cred ca ar iesi cum crede el. Valoarea de revanzare nu este un criteriu obiectiv si oricum este valabil in Europa nu la nivel global. Eu pot recunoaste lipsurile Toyota si atuurile VW.
Este aberant sa pretinzi ca o anumita marca este cea mai cea la toate capitolele. Nu suntem copii de 10 ani.
In Canada de exemplu VW este vazuta ca o marca de saraci cu pretentii. In afara de Golf si poate Jetta nu sunt cine stie ce apreciate. Si la fel stau lucrurile si in SUA.
Daca nu credem in clasamentele pentru vanzari putem sta oricand pe marginea unui drum si numara cate masini sunt asiatice si cate non-asiatice.
Apoi mai exista si Africa. Si nu doar Africa de Sud unde Toyota se bate fix cu VW pentru locul 1 ci intreg continentul.
Felicitari Toyota.
Eu iti spun din ce se vede pe strazi. DUpa logica ta ar fi Canada plina de saraci. Probabil de saraci ce sunt au cate 2-3 masini.
Pe de alta parte pentru cultura ta generala ar fi bine sa afli ca VW nu are in SUA aceleasi platforme ca aici. Sunt mai simple, mai slabe.
Sau invers: ia arunca un ochi si vezi ce motoare sunt pe Toyote in SUA.
In plus nu trebuie sa ma crezi pe mine cand iti spun. Cauta pe forumuri, vezi clasamente de fiabilitate, de incredere sau de vanzari in SUA si Canada.
Sa speram ca japonezii vor produce masini cu aceeasi fiabilitate ca pana acum.
Eu am o corolla din 2007 si in cei 80.000 de KM nu am provocat niciun accident si nici nu mi s-a blocat pedala de acceleratie sau frana. Si ca sa te lamuresti, uita-te in jurul tau si pe la TV si stiri si zi-mi cate Toyote ai vazut implicate in accidente si cate masini ale altor marci.
Deschideti ochii oameni buni si numai puneti botul la toate aburelile americanilor si germanilor, ofticati ca altii sunt mai buni !
"P.S.: @2-10 recunosc ca sunt subiectiv cand vine vorba de Toyota tocmai pentru ca este un producator supraapreciat care din punctul meu de vedere produce masini mediocre si pentru ca nu cred in ultramegafiabilitatea lor."
Hai, mai! totusi. In State VW este vazuta ca o marca mai scumpa. Si asta mi-a fost confirmat de multi care locuiesc acolo. In plus e suficient sa-ti arunci un ochi pe site-urile oficiale ale lui Toyota, VW sau Ford sa zicem, din State si vei vedea ca VW e ceva mai scump.
Toyota nu ofera chestii revolutionare, nu te da pe spate cand o conduci, insa dpdv al fiabilitatii eu zic ca stau foarte bine. Si asta o spune un posesor de VW. Sunt multumit de masina mea, zau ca sunt, dar hai sa nu aruncam cu noroi cand nu e cazul. Imi place sa conduc masina mea decat un Toyota echivalenta. Dar fiabilitatea celor de la Toyota este recunoscuta si apreciata cam in toata lumea iar cei mai in masura sa-ti confirme asta sunt posesorii. :)
Si mai ganditi-va la un lucru: indiferent de rechemari, de amezile pe care Toyota le primeste, vanzarile merg in continuare bine. Oare chiar atat de idioti sa fie cei care le cumpara in continuare? Si nu vorbim doar de masini ieftine... sa nu uitam ca Toyota produce in America de la Yaris pana la Camry si LandCruiser, adica de la vreo 10000 de dolari pana la peste 50000.
Eu cinsider ca daca vrei in primul rand fiabilitate, alegi o japoneza. daca vrei sa te simti bine intr-o masina care nu e la fel de fiabila, alegi o europeana.
Doi la mana "masina saracului" vine ca raspuns la atitudinea celor ca isi iau VW si nu mai au loc la bord de aere. De unde pana unde?
Puteti sa ma injurati cat vreti. Ca sa fie mai neutre comentariile mele o sa renunti la expresii de genul "ca sa te alfi in treaba".