Toyota va recicla baterii de la modele hibride vechi pentru viitoarele sale mașini

de Tiberiu Safta
Marti, 21.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bateriile și alte componente de la modele hibride Toyota mai vechi vor fi reciclate și utilizate la viitoarele modele ale mărcii japoneze. Acest lucru este posibil datorită unui nou parteneriat încheiat între constructor și producătorul de materiale Redwood Materials.

Toyota a anunțat oficial că a încheiat un parteneriat cu firma Redwood Materials, producătoare de materiale pentru baterii. Prin acest parteneriat, constructorul japonez va putea folosi mai multe componente reciclate pentru viitoarele sale modele.

De exemplu, bateriile modelelor hibride mai vechi ale mărcii, cum ar fi prima generație Prius, vor putea fi acum reciclate și reutilizate la viitoare modele, indiferent de motorizare. Mai mult, Toyota va putea acum să cumpere catozi și folie de cupru anod din activitățile de reciclare ale celor de la Redwood Materials. Acest lucru va contribui inclusiv la producția de baterii pentru viitoarele modele Toyota.

În acest moment, Toyota se așteaptă la o creștere a ratei de componente reciclate, provenite de la modele hibride vechi, care sunt pe cale să ajungă la sfârșit de viață. Acesta este și cazul primei generații Toyota Prius, produs între 1997 și 2003. Cele mai multe exemplare ale acestui model vor fi transferate către centrul de reciclare al celor de la Redwood Materials în statul Nevada din SUA.

Astfel, noul ecosistem rezultat din acest parteneriat ar urma să recicleze, să reproducă și să reutilizeze circa 5 milioane de unități operaționale în următorii ani.

Un astfel de parteneriat va ajuta Toyota să-și atingă ambiția de a deveni o marcă neutră în carbon până în 2050.

via Toyota

Comentarii (2)

  • Cătălin
    Toyota whaaattttt? Nu ai reciclat până acum? Și te mai dai pe față? Te paște vreo amendă
    3 6
  • Nu-i treaba producătorului să recicleze, cum de altfel scrie în articol, sunt alții care cu asta se ocupă. O dată un produs aprobat pentru vânzare este treaba fiecărei țări (în cazul ăsta) să se ocupe de eventualele procese de reciclare… nu-i chiar așa de simplu de a colecta și a aduce în același loc bateriile după ce au fost scoase din funcțiune, discutăm deja de deșeuri periculoase (sau cu regim special) și sunt tari care au legi și sunt respectate. Plus că transportul este o sursă de poluare și cu riscuri. Dacă în general ceva se reciclează, se va reintroduce în circuit și nu neapărat de către același producător, doar nici inițial acele materii prime nu erau dedicate Toyota… știre de 2 lei, să ne arătam preocupați. Pe de altă parte Toyota a folosit baterii de mașini de înfiletat până acum de curând… deci nu-i mare lucru de reciclat încă.
    PS berea Corona este produsă doar în Mexic… ar fi “tare” să aducă sticla înapoi pentru refolosire, nu?
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru