Trio-ul cu motorizare pe combustie va forma coloana vertebrală a unei game de mașini sport reinventate, practic umplând golurile lăsate de GR Supra, care se află la sfârșitul ciclului său de viață la nivel global, și de GR86, ale cărui vânzări în Europa au fost întrerupte de reglementările de siguranță ale UE.
Revenirea denumirilor Celica și MR2, (alături de GR Supra) îndeplinește ambiția președintelui companiei, Akio Toyoda, de a-i readuce pe „cei 3 frați” împreună. Celica și MR2 vor fi alimentate de un nou motor pe benzină turbo cu 4 cilindri, numit G20E, dezvăluit recent la Tokyo Auto Salon. Se presupune că acest motor poate dezvolta peste 400 de cai putere.
Un ciclu tipic de dezvoltare de 4 ani ar indica faptul că noul MR2 ar putea fi gata pentru producție în jurul anului 2028. Totuși, Toyota ar putea accelera dezvoltarea pentru ca modelul să ajungă la vânzare cât mai repede.
Noul Supra este programat să apară în jurul anului 2027 și cel mai probabil va utiliza o versiune hibridizată a motorului G20E, cu roți motoare pe puntea spate.
Celica, care se așteaptă să fie primul model lansat din noul trio, este cel mai probabil să utilizeze motorul montat în față, dar cu tracțiune integrală.
Noua Celica ar putea relua denumirea GT-Four, care a însoțit versiunile speciale de omologare ale modelului Celica pentru Campionatul Mondial de Raliuri din anii '80 și '90.Lexus nu a anunțat încă un nume, dar a înregistrat marca „LFR”, care ar reflecta poziționarea modelului ca succesor al LFA. Noul supercar a fost observat în configurații de serie rutieră și de curse pe circuite din Europa, inclusiv Spa-Francorchamps și Nürburgring Nordschleife, și se așteaptă să fie gata pentru competiții în 2026.
Spre deosebire de Celica și MR2, noul Lexus va fi propulsat de un V8 care va dezvolta aproximativ 600 de cai putere.
via Autocar
Comentarii (2)