În luna octombrie a anului trecut, Toyota a publicat o serie de imagini cu o versiune de pre-serie a noii generații Mirai, fără să ofere însă prea multe informații.
Publicația japoneză Best Car Web susține însă că producătorul nipon va dezvălui versiunea de serie în octombrie sau noiembrie, înainte ca modelul să fie disponibil pe piața locală în prima parte a anului viitor. Nu este clar dacă lansarea internațională va avea loc simultan cu cea de pe piața japoneză sau mai târziu.
Cel mai probabil, versiunea de serie va fi foarte asemănătoare cu cea a variantei de pre-serie, care a ieșit în evidență prin liniile de design mai simple și mai moderne comparativ cu cele ale generației actuale, în timp ce echiparea standard include jante de 20 inch.
De asemenea, șoferii au la dispoziție la interior un ecran poziționat central cu diagonala de 12.3 inch, un sistem audio JBL cu 14 boxe și 5 locuri, în condițiile în care actuala generație oferă doar 4 scaune.
Din punct de vedere tehnic, noua generație este dezvoltată pe noua platformă TNGA și adoptă tracțiune spate, o modificare majoră comparativ cu tracțiunea față a actualei generații.
Pentru moment nu există însă nicio informație despre puterea sistemului de propulsie și nici despre autonomie.
Totuși, japonezii menționează că autonomia va fi cu circa 30% mai mare decât cea a generatei actuale, care oferă 500 de kilometri între două alimentări. Astfel, ne putem aștepta ca noua generație să aibă o autonomie de circa 650 de kilometri.Via Carscoops
Nici ceilalti producatori auto nu au vandut pana acum decat, cel mult, cateva sute de unitati: MERCEDES BENZ, BMW, HYUNDAI etc...
Pana apare ceva gadget de-asta cu hidrogen, Diesel o sa ramana intotdeauna deasupra tuturor! :)
Şi un Seat pe CNG direct este mult mai verde decât MINCIUNA Mirai
Dar CNG găseşti multe staţii în Spania şi mai ales Italia, dar hidrogen.....
Si cine lucreaza la minele de cobalt? Cumva minori? :) Minciuna si ipocrizia electrica te lasa rece? Te deranjeaza orice alternativa reala cu sanse reale de a reusi sa inlocuiasca la un moment dat supa de dinozaur? Seeerios? :))
La vreo mică ceva olimpiadă aţi participat?
Un diesel, un benzinar, un GPL, un CNG va fi mereu 100% POLUANT !
Cum spuneam 95% din producţia de hidrogen este din GAZ METAN (HIDROCARBURĂ !) şi ABUR (apă încălzită cu.... HIDROCARBURI) !!!
Deci nu numai că acel hidrogen este obţinut 100% din HIDROCARBURI = POLUANTE 100% dar culmea pe KWH produs ca mişcare sau pe KM dacă vreţi se poate în extremis calcula, este mult mai poluantă ca o maşină direct pe gaz metan compresat (CNG)
O maşină BEV sau PHEV (evident doar rularea electrică) foloseşte curent, da, dar care în România este produs
- 26% hidro
- 20% nuclear
- 13.9% eolian
şi aşa mai departe
http://www.sistemulenergetic.ro/statistics/show_graph/2020/1/1/0/0/2020/7/4/23/59
Asta în 2020 România
Deci oricum mult peste 50% este ENERGIE VERDE
Dar sunt alte ţări cu 100% energie electrică verde: Norvegia
Sau care în anumite zile sau săptămâni sau luni au fost 100% VERDE: precum UK (3-4 zile), Germania, Danemarca
Se pare că vor ajunge uşor la 90-95% verde chiar până în 2030
OK?
Pentru cei care zic că hidrogenul nu este verde, se știu ei care:
https://ec.europa.eu/romania/news/20200703_redresare_verde_ro
https://ziare.com/mediu/energie-regenerabila/gigantii-din-energie-au-cerut-comisiei-europene-o-strategie-pentru-trecerea-de-la-carbune-la-hidrogen-1612591
https://financialintelligence.ro/iulian-iancu-hidrogenul-poate-sta-la-baza-unei-noi-revolutii-tehnologice-si-digitale-avem-nevoie-de-un-plan-de-actiune-la-nivel-national-si-legislatie-specifica/
Etc, etc...
Din pacate, si nu-mi place sa spun asta, n-am nicio satisfactie, dar UE devine pur si simplu o carte pierzatoare in ce priveste dezvoltarea economica a Europei si a bunastarii fiecarui cetatean UE. Problema e ca efectele masurilor indivizilor rupti de realitate de la UE se vad incet, in timp, si vor fi extrem de greu de reparat cu fiecare an care trece.