Toyota a lansat în premieră Mirai în anul 2014, iar adopția modelului electric alimentat cu hidrogen a fost una destul de lentă pe piața europeană.
Constructorul japonez a anunțat însă că a doua generație Mirai va fi prezentată în cursul anului viitor, fără însă să furnizeze alte detalii. Totuși, oficialii mărcii nipone admit că prețul lui Mirai va fi în continuare unul ridicat și anticipează că abia a treia generație va avea costuri comparabile cu cele ale unui model hibrid.
"Până la a treia generație ne așteptăm că prețurile pentru mașinile electrice alimentate cu hidrogen să fie comparabile cu cele ale hibrizilor", a declarat Matt Harrison, directorul de marketing și vânzări al Toyota pentru piața europeană.
Mirai a fost primul model electric alimentat cu hidrogen produs în serie, însă anul trecut a înregistrat 160 de comenzi în Europa. Popularitatea modelului este mai ridicată în Statele Unite, acolo unde s-au vândut anul trecut circa 1.700 de unități.
Unul dintre puținii rivali de pe piață este Hyundai Nexo.Comparativ cu o mașină electrică care stochează energie în baterii, Toyota Mirai are avantajul că necesită doar 3 minute pentru a umple rezervorul de hidrogen, care este convertit în energie electrică prin pile de combustibil. Cu un consum oficial de 0.76 kilograme de hidrogen la 100 de kilometri, autonomia lui Mirai este de până la 500 de kilmetri, iar modelul oferă un motor de 154 de cai putere.
Dezavantajul este însă că, în prezent, infrastructura de încărcare cu hidrogen este mult mai slab dezvoltată decât cea dedicata mașinilor electrice cu baterii.
Via Automotive News
noroc ca mai suntem unii cu scoala si nu ne luam dupa toate stupizeniile! sau dupa toti stupizii.
Pur şi simplu nu îţi autorizează nimeni o staţie încărcare hidrogen în zona rezidenţială, şi chiar dacă da, preţul este imens.
Adaugăm procentul de 95% din hidrogen este obţinut din gaz metan / petrol şi avem cadrul complet..
De circul cu electricele gen Tesla, Zoe și care mai sunt, sunt plictisit și scârbit.
Și sunt sigur că tot japonezii vor da clasă tuturor constructorilor, cum au dat și până acum.