Constructorii auto dezvoltă în prezent numeroase funcții autonome care vor conduce în cele din urmă la apariția mașinilor complet autonome.
În acest stadiu, diverse funcții autonome încep să-și facă apariția inclusiv pe modele de serie accesibile ca preț, însă Toyota evită să urmeze o strategie similară. Oficialii constructorului japonez nu vor să-și asume riscul ca anumite funcții autonome să înregistreze erori, motiv pentru care vor amâna introducerea acestora până când vor deveni sigure.
"Nu vrem să fim primii, nu ne putem asuma riscul. Când oamenii cumpără mașinile noastre, ei vor să fie extrem de sigure. Dacă tehnologia nu este sigură, atunci consecințele pentru reputația brandului ar putea fi teribile", spune Didier Leroy, vice-președinte executiv al Toyota.
Oficialul producătorului japonez oferă și un exemplu concret pentru o tehnologie autonomă despre care se spune că va reduce accidentele, întrucât va elimina eroarea umană.
"Să presupunem că dezvoltăm o mașină fără volan și vă spun că tehnologia aceasta poate reduce de 5 ori numărul de accidente mortale, dar că vor fi în continuare accidente mortale ca urmare a defecțiunilor sistemului.
Ai urca în mașina respectivă?", întreabă Leroy.Via Autocar
Uneori ii mai impinge statul de la spate, dar si atunci tot pentru ca demonstreaza unii mai curajosi ce se poate face.
Eu zic ca una e sa risti o tehnica, o mecanica si alta cu siguranta si sanatatea indivizilor. In cazul asta chiar nu vad graba de a ne lasa pe mana unui AI, chiar daca asta inseamna progres.
Omul spune clar "Nu vrem să fim primii...", ori eu as crede ca tocmai aia e cheia: sa fii primul care implementeaza o tehnologie. Asta nu inseamna ca o implementezi netestata. O testezi pana ai o incredere suficient de mare si ii dai drumul, cu disclaimer cu limitari, dar o scoti in lume.
...poate ca astia au alte prioritati
si intre timp stau in expectativa cu functiile autonome